Zo, het nieuwe motorschot gemaakt vanavond.
Eerst het oude motorschot slopen met de dremel en een zaag (moet nog fijner afgewerkt worden met de dremel)
Ook de zwarte verf zo goed mogelijk verwijderen van het originele balsa. Hout lijmt beter op hout dan op verf...
Daarna het nieuwe motorschot inlijmen (6mm triplex). De gaatjes voor de motormontage zijn al klaar geboord.
Na drogen eens voorzichtig de motor gemonteerd om te passen... ik mocht nog redelijk wat balsa wegsnijden om het motortje erin te krijgen, ik zal de neus opnieuw dienen op te bouwen want zo trekt het op niet veel.
Motor wordt de NTM 3536 kv=1800.
Ik ga deze vliegen met een 70A regelaar en een 4S 2500 Gens Ace Lipo. Deze setup werkte goed op een funjet met een 5.25x6.25 APC propje.
Voor dit toestelletje heb ik enkele Graupner Speed props gekocht van 6,5x6,5. Dit levert me de volgende ECalc berekening op:
Zou moeten werken....
Ik had mezelf ook 3 HS-81 servo's van Hitec gekocht voor dit toestelletje, servo's die het uitstekend doen op mijn Rasant (zie
http://www.modelbouwforum.nl/threads/robbe-rasant-van-scratch.236553/).
Nu was ik origineel van plan om de twee rolroerservo's in de vleugel in te werken, maar bij nader inzicht ga ik dat niet doen omwille van:
-de bekleding van de onderkant van de vleugels is nog prima in orde en bevat de originele chico stickers. Ik ga dit nooit meer in dezelfde kleur cover afgewerkt krijgen.
-de stuurstangen voor de centrale rolroerservo zijn ingebouwd. Om die te verwijderen moet ik de rolroeren eruit slopen.
M.a.w; het gaat me teveel nodeloos werk kosten om de aileronservo's in de vleugel te stoppen.
Zo ziet het er binnen uit:
Eventueel bouw ik de twee rolroerservo's naast elkaar in (vroeger zat er een standaardservo, de HS-81 is beduidend kleiner), of werk ik niet met de HS-81's en bouw 1 servo in.
Beide keuzes moeten perfect doenbaar zijn.
Qua positie voor de elevator servo zit ik ook nog een beetje in dilemma. Het model zou het gewicht in de staart wel kunnen gebruiken want met de flinke electrosetup is hij redelijk neuslastig (brute bepaling).
Maar dan verdwijnt de 2mm stalen roerstang die ook bijdraagt tot het staartgewicht.
Ik heb nog veel marge om de lipo te leggen dankzij het dekseltje onderaan de romp. Ik denk dat ik gewoon de originele servo-layout zal behouden...