Ogar, monster in de lucht...of...

later op de dag....

DSCI0792.JPG

DSCI0793.JPG

DSCI0794.JPG

Tijdens de eerste tegenwindse overvlucht van het veld, reageerde ze wat raar op het hoorgeroer, ik dacht, terugdraaien en landen.
Op het downwind leg echter geen reactie meer op hoogteroer, en onder een hoek van ongeveer 30 graden het tarweveld naast het veld in, met een redelijke snelheid
Kist geborgen, vleugels nog in takt, op een paar kleine gaatjes na, stabilo heel, maar veel schade aan de romp, wel herstelbaar.
Zal echter wel een poos duren voor ik daar aan toe kom.
Hoogteroer servo defect.....:mad::mad:
Eerst maar een :bier:...

Helaas wel... het zou alleen beter verteerbaar geweest zijn als het wat langer geduurd had voordat zoiets gebeurt...

Ai, ai, ai, dat is balen zeg! Je had haar nog wel zo prachtig in de lak en opschriften staan.
Die romp schades zien er serieus uit. Wellicht naar een nieuwe romp overstappen? Ze worden af en toe aangeboden

@ Brutus;
Jij had toch een nieuwe cockpit kap?
Waar had je die vandaan?
Sebastiaan van RC Europe (toch?) heeft een mal van de Ogar cockpit. Ik heb hem uit kleurloos helder laten trekken, omdat Sebastiaan op dat moment niet anders had, en om eerlijk te zijn, staat dat veel mooier.
Nee, de originele romp waar een mal van zou worden getrokken schijnt weer in Nederland te zijn....
Volgens mij heeft Peter (draadstarter) die romp bij GJ opgehaald en doorgespeeld naar iemand (ik meen in België) die ook goed was met mallen trekken. Daarna is er niks meer gehoord.

Volgens mij stond dat in dat andere draadje in de sectie schaalzwevers.

Overigens ZOU er nog een ongebouwde romp op Terschelling moeten liggen. MBF-gebruikersnaam "eclipse" (of eclips). Heb ooit geprobeerd een deal te maken om die romp over te nemen, maar dat is om voor mij onbekende redenen afgeketst.

Back