Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kielvlak gaat weinig helpen, dan zit hij recht in de propwash...Is er bij jou geen mogelijkheid om hem ergens in het kielvlak te zetten, of aan de buitenkant van de vleugel?
In de discussie is me eigenlijk ontgaan waarom je een pitoppijpje wilt.
Ik heb er nog nooit 1 nodig gehad.
En dat vat het beter samen dan ik dat zelf kan....Heel simpel. Bert is machinist. Machinisten zijn gek op data. En waarom omdat ze dan kunnen zien wat er gebeurt of wat er aan zit te komen of wat ze kunnen verbeteren.
Alles lezen GJ , Brutus wil er geen in de vleugel , maar waarom een ? om de luchtsnelheid te meten , waarschijnlijk vlieg je nooit traag![]()
maar waarom een ? om de luchtsnelheid te meten , waarschijnlijk vlieg je nooit traag![]()
Maar wel nuttige data.
Misschien wil Bert een overtrekalarm maken.
Dan kan ik ne voorstellen dat je die data wilt.
Waar las ik nou dat een overtrek alarm niet goed werkt omdat er een vertraging in de meting zit?
Datsnap ik, maar dan moet je dus een sensor hebben die snel genoeg is, en dat is de FrSky sensor niet (voor zo ver ik weet zit de tijdsmiddeling in de software van de sensor, niet in de dataverwerking van de zender)Een overtrek alarm kan wel werken mits de software snel genoeg is.
Een pitotpijn en een SM Unilog kan dat namelijk wel en bij bepaalde turbines werkt het ook.
Ongetwijfeld... Bij de BigLift hangt hij een cm of tien onder de vleugel aan een strut, en dat meet vrij aardig: Klopt redelijk met de spoedsnelheid van dat moment, mischien iets hoger, volgas is spoedsnelheid 80 km/u en de gemeten snelheid rond de 85 km/u. Vind ik goed genoeg.Een pitotpijpje moet vrije aanstroom hebben en ik denk dat je bij de vleugel de beste kans hebt, die heeft een betrekkelijk klein frontaal oppervlak dus bouwt de lucht er niet echt op.
Daarom vermoedde ik dat die uitlezing van de BigLift redelijk kon kloppen, temeer omdat de prop belachelijk groot is voor de kist.De echte snelheid kan makkelijk groter zijn dan de spoedsnelheid.
De echte snelheid kan makkelijk groter zijn dan de spoedsnelheid.
Zie: aufwind_19_2.pdf (s4a.ch)
De cracks hier op het forum doen waarschijnlijk niet anders, maar voor mij was het toch wel een unieke ervaring.
Vreemd... De mijne word door eigenlijk iedereen die hem hoort en ziet vliegen, als "prettig klinkend" ervaren, en je hoort de prop eigenlijk alleen bij de vol gas klimvlucht na de start, verder eigenlijk niet, het (vriendelijk klinkende en absoluut niet luide) uitlaatprutteltje overstemt dat.Alleen het geluid van die duwpropeller..... dat is minder mooi. Het was tot in de verre omtrek te horen, ahum.
Ik ben nog lang geen crack, dus voor mij is dat tot nog toe ook iedere keer een kick als ik hem op zijn ene wiel kan houden tot aan stilstand, maar GAAF als het lukt, he?Op het verende wiel, zonder stuiteren en dan nog 20 meter doorrollen tot de vleugel zachtjes opzij in het gras viel. De cracks hier op het forum doen waarschijnlijk niet anders, maar voor mij was het toch wel een unieke ervaring.