flymax
PH-SAM
klinkt heel veiligHij zou voor de auto de lucht op moeten pikken.
Heb je een motorfiets?
Dan zou ik hem over het stuur hangen en gaan rijden, een motor drukt minder lucht voor zich uit en dus heb je een schonere meting.
GJ

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
klinkt heel veiligHij zou voor de auto de lucht op moeten pikken.
Heb je een motorfiets?
Dan zou ik hem over het stuur hangen en gaan rijden, een motor drukt minder lucht voor zich uit en dus heb je een schonere meting.
GJ
Mijn ervaring is dat een GPS hoogtemeter wat problemen heeft als ik volgas omhoog ga met de paf trainer. Die is wat traag zeg maar de GPS meting verticaal. Daar is een barometrische hoogtemeter sneller.Wellicht kun je het koppelen aan een GPS, dan zit je met de hoogte altijd goed.
Klopt gebruik hem enkel voor hoogte meting.Een snelheidswaarschuwing wil je sowieso niet op GPS snelheid hebben. GPS geeft grondsnelheid, en de bepalende factor voor te langzaam vliegen is vliegsnelheid (airspeed). Als er wat wind staat liggen die 2 significant uit elkaar.
Nee... is het niet.GPS is wel degelijk een instantane meting,
Verder is het zo dat niet NATO militaire GPS bij een versnelling van 4g of meer er mee ophoud. Dit is een 'veiligheid'heids aspect om gebruik in terroristische raketten te voorkomen.
De berekening wordt vanaf 4g gestopt. Wat er meteen daarna wordt berekend kan dus zeer grote afwijkingen hebben.
Dat word niet met een GPS gemeten maar met een versnelling sencor