Als voorzitter van rb zweef heb ik binnen de res subcommissie weinig te zeggen, ik kan enkel vragen naar de status

Maar na het inzien van het werk van Ton, zijn bijbehorende verhaal en motivatie ben ik bijzonder positief over de toekomst van RES in nederland. Voor de duidelijkheid; ik ben zeker geen voorzitter van de res-subcommissie.
de vergadering was dus al geweest. voor alle duidelijkheid, de jaarvergadering is het moment om je stem te laten horen. het is de enige dag in het jaar waar je invloed hebt, het lijkt of men dat pas achteraf beseft en vragen gaat stellen.
omdat een enquête nu eenmaal slechts een indicatie is en geheel buiten de knvvl jaarvergadering loopt, kan je dat moeilijk als basis nemen voor de besluitvorming wanneer het een nederlandse competitie betreft. Ook was de huidige wedstrijdleider nog niet zover in zijn analyse van die enquête om van daaruit een definitief plan te presenteren, terwijl dit toch het moment was om dat te doen. Er is medegedeeld wat er uit die enquête kwam, maar een concreet plan gebaseerd op die uitslag ontbrak.
Daarnaast vraag ik me af of de doelgroep die deze enquête heeft gekregen de juiste is. het zijn 12 resvliegers die de enquête hebben ingevuld, 5 hebben niets ingevuld en in totaal zijn er 23 verschillende piloten geweest afgelopen seizoen. de 12 zijn voornamelijk vliegers die al meevliegen en het naar hun zin hebben. anders waren ze er niet. 17 enquêtes verstuurd, dan blijven er nog 5 piloten over die er ooit wel waren maar geen enquête kregen. Juist de antwoorden van hen geven feedback waarom ze er maar een enkele keer zijn geweest en niet zoveel als mogelijk wedstrijden. De overige 5 die de enquête niet hebben ingevuld waren of aanwezig op de vergadering of voelen zich blijkbaar minder betrokken.
Lastig wordt het wanneer er iemand op de vergadering dan andere ideeën heeft, zoals in dit geval Ton. Het moge duidelijk zijn dat mede door de afwezigen en tijdgebrek tijdens deze vergadering, er simpelweg geen besluiten genomen konden worden. Ook moet in ogenschouw worden genomen dat het niet ff het seizoen napraten is, maar dat er getracht wordt een competitie op te zetten waar men nog lang plezier aan kan beleven. In dat opzicht kost het in mijn ogen ook gewoon wat meer tijd.
Om de res-vliegers alsnog de kans te geven om je invloed te laten gelden is er voorgesteld om deze vergadering nog een keer te organiseren om dan wel duidelijkheid te krijgen en hopelijk een officiele knvvl competitie voor het seizoen 2019.
Hopelijk schikt de nog uit te kiezen datum voor velen van ons, laten we er een goede en bovenal leuke competitie van maken!