NK Seizoen 2014

Heren, mijn persoonlijke mening, dus verder geen aanval op deze of gene.
Ook geen klaagzang aangezien ik me verder daar niet mee bemoei alleen mijn raceseizoen daarop aanpas
Een seizoen RC bestaat voor mij uit 8 clubwedstrijden, 4 NK's een ETS of 2 en de Benelux bij baanbrekers. Oh ja evt ook nog een BK. Tel hier nog wat trainingen bij op en je bent een half jaar lang zo goed als elk weekend op pad. Daarbuiten ben ik getrouwd en zie ik haar ook graag eens in het weekend. Dit lijkt vreemd maar aangezien het voor mij ook maar een hobby is rijd ik het liefst enkele meerdaagse evenementen. Deze zijn in mijn agenda veel beter in te plannen dan meer NK's waardoor je meerdere weekenden achter elkaar telkens weg bent. Voor mij zou een NK 1X per jaar in een weekend beter zijn. De vraag is alleen of ik de enige persoon ben die er zo over denkt, tijd is voor de meeste van ons toch tegenwoordig een enorm breekpunt. Voor mij houdt dit in dit als ik geen tijd heb dat ik er ook echt niet ben. Ik ben benieuwd hoe hier verder ver gedacht wordt.
 
België is dan niet veel anders dan Nederland. Ook in Nederland betaal je 10 euro per wedstrijd (full licentie) en een paar tientjes licentiekosten.

Het grote verschil met Belgie is dat we het hier simpel houden, begin seizoen koop je je licentie en betaal je race per race, rij je veel dan betaal je veel, eerlijk en correct.
Als je hier eens wil proeven van een BK dan kan je als lid van een club eenmalig deelnemen aan je thuisrace voor 12€, in Nederland kost je dat 25€ en das de ideale manier om nieuwe piloten aan te trekken.:(

MJ
 
Dat is natuurlijk een eindeloze discussie over de voor- en nadelen. Moet je een wedstrijd van een nationale competitie rijden om de sfeer te proeven van een wedstrijd op een andere club?
Wij kennen in Nederland genoeg open clubwedstrijden waar iedereen aan mee kan doen, daar heb je geen NOMAC wedstrijd voor nodig. Mijn persoonlijke mening is dat je een NK rijdt voor de competitie en niet voor 1 wedstrijd en dat dan die ene wedstrijd te duur wordt geacht hoeft geen punt van discussie te zijn gezien de vele andere opties.

Maar tov. vorig jaar is daar niets aan veranderd en lijkt het mij geen reden voor een zo'n grote terugval van deze klasse.
 
Mocht er ooit besloten worden tot het rijden van het NK tijdens 1 wedstrijd, bijvoorbeeld een weekend, dan is het volgens mij geen goed idee om je daarvoor te moeten kwalificeren via de clubs zoals een aantal postings hiervoor gesuggereerd wordt. Dit vraagt om een tegenvallend deelnemersveld. Maak de inschrijving in zo'n geval open om een flink deelnemersveld te trekken. Voor een ETS hoef je je ook niet te kwalificeren en ondanks dat heeft iedereen een bepaald basisniveau.

Voor mij geldt persoonlijke hetzelfde als wat Dave stelt: ik heb ook een gezin en andere verplichtingen en ik zoek m'n wedstrijden dan ook gericht uit in de weekenden waarin in tijd heb. Vorig weekend lukte bijvoorbeeld de Tamiya Cup helaas niet, toen had ik thuis wat anders. Ik hoop daarentegen de volgende keer er wel bij te zijn. Een heel NOMAC seizoen gaat mij ook niet lukken.

Mvg
Marcel
 
De reden dat wij dit jaar niet meerijden in de stock NK is de motor/regelaar keuze.
De clubwedstrijden in Groningen handhaven het NK 2013 regelement,dus daar is de Muchmore set niet in te zetten,terwijl de technische controle tijdens Nomac wedstrijden niet wezenlijk verandert t.o.v. vorig jaar.
Was er gekozen voor aanschaf en inname van (Muchmore) motoren door de Nomac ,zoals o.a.bij de Mach,en gebruik van Citrix en als extra bv de Muchmore of Hobby wing/king regelaar hadden wij wel meegereden.
Helaas konden wij niet aanwezig zijn op de Nomac jaar vergadering om een en ander naar voren te brengen.

groeten,Jeroen & Tim Streefkerk
 
Deze reactie had ik wel verwacht dat je een merken cup niet mag vergelijken met een NK maar voorlopig zijn daar wel 60 rijders!!

Voor wat betreft die 60 rijders, de Tamyia cup heeft wel 3 verschillende toerwagen klasse.

Is eigenlijk ook een beetje overkill ;)

Tot zover de vergelijkingen........
Op naar het 1ste NK en dat het alsnog weer lekker druk en zonnig mag worden. :D:D

Succes allemaal......

gr. rene
 
Ter info,

Op de mach rijden we met ze allen met de MM 13.5 motor, hierbij mag je elke zero regelaar gebruiken, we gebruiken een fdr van 4.0. De motor heeft gewoon de standaard timing, is dus 20 graden op de motor. Na de race nemen we de mooren in en onderhouden we ze.

De motoren worden na 7 minuten zo`n 45 graden celcius, dit met een buitentemp van 10 graden celcius. (op korte banen zal de temp hoger zijn)

We hebben voor het seizoen Jitse laten testen, dat ging prima.
Gedurende het seizoen monitoren we de motor temp, indien nodig gaan we naar fdr 4.5 Maar ik denk dat dit niet nodig zal zijn.
Wel gaan we binnenkort iedereen verplichten een goede turbo ventilator op de motor te laten plaatsen, dat is met warmer weer voldoende.

De snelheid is een km of 3 per uur langzamer op het rechte eind ivm SP 2013. Het verval in punch en topsnelheid is vele malen lager.

We zien op de baan enorm veel gevechten en super leuk racen zoals een stock klasse hoort te zijn, allemaal blije racers van de stelling na elke heat.

We checken elke heat de motor en fdr van de snelle rijders. de sensoren zijn gefixeerd met nagellak.

Kom het dus eens proberen bij de Mach en huur een motortje voor 5 euro.

Greetz,

Roy
 
Volgens mij was de citrix toch blinky? Net als de justock, SP reventon club stock en een aantal andere merken regelaars die je met de juiste software ook in blinky/zero timing kan zetten.

Mvg Roy
 
Volgens mij was de citrix toch blinky? Net als de justock, SP reventon club stock en een aantal andere merken regelaars die je met de juiste software ook in blinky/zero timing kan zetten.

Mvg Roy

Het idee achter de regelaars op de mach is dat het niet programmeerbare regelaars moeten zijn. Een lrp flow in blinky mag dus niet. Dit vanwege eenvoudiger keuring.
 
Begrijp ik Julius.
Er werd gesuggereerd dat de citrix en justock geen blinky regelaars waren.

Mvg Roy

Klopt, de Cirtix en justock zijn geen blinky regelaars,

Blinky regelaars zijn regelaars die indien voorzien van 0 graden software een ledje laten knipperen en dus geen timing naar de motor sturen, in deze regelaars kan je tevens software inladen die meer dan 0 graden timing hebben.

De Cirtix en justock hebben te allen tijden 0 graden in de regelaar, hier kan je geen software in laden met dynamische timing, je kan geen ander profiel kiezen dan zero timing.
 
En volgens mij, moeten nog rijders die een licentie hebben aangevraagd, die ook nog wel voor aanvang betaald hebben.
Anders heb je, volgens de NOMAC regels, geen NK licentie.
 
Back
Top