En volgens mij, moeten nog rijders die een licentie hebben aangevraagd, die ook nog wel voor aanvang betaald hebben.
Anders heb je, volgens de NOMAC regels, geen NK licentie.
Oeps! Meteen maar even doen....

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En volgens mij, moeten nog rijders die een licentie hebben aangevraagd, die ook nog wel voor aanvang betaald hebben.
Anders heb je, volgens de NOMAC regels, geen NK licentie.
Yes sir. En fungeer een beetje als assistent van de westrijdleiding; Jasper.
Lijkt me en goed plan Robert![]()
NK RC Hotwheels te Deventer.
Minder positief:
- Rijtijden, ééns per uur rijden. Met de huidige technologieën kunnen accu's sneller vol zijn dan ééns per uur. Meerdere clubs hadden rijtijden eens per half uur, waardoor men meer tracktime heeft. Nu was er op zaterdag erg veel onnodige wachttijd.. Wanneer er een rijtijden klok ingesteld wordt op zaterdag, behoeft het mijn voorkeur om 2 maal per uur te rijden, in plaats van één maal. Geen kritiek, maar wel een voorstel voor een volgende keer.
NK RC Hotwheels te Deventer.
Minder positief:
- Blijkbaar kunnen rijders zich afmelden bij regen, mogen naar huis en hoeven dan niet meer te baan inzetten en kost hen dit geen punten. Terwijl er ook andere rijders zijn gebleven om wel baan in te zetten, kregen beide personen de zelfde (niet gestartte, schrapbare) punten. Dit voelt naar mijn idee niet helemaal eerlijk?
Inmiddels wat tijd tussen het afstuderen door om nog eens na te denken over het NK te Den Haag. Wat mij betreft een redelijk leuk NK, waarbij in mijn ogen de organisatie van zowel de technische controle als de wedstrijdleiding en de bar door de vrijwilligers super opgepakt was. De Formule 1 gaf erg mooie finales om te kijken, maar zeker ook bij de toerwagens was het spanend.
Helaas had ik zelf pech met de banden, zo blijkt. Na wat contact met verschillende mensen waaronder de importeur gehad te hebben, blijkt er dus een verandering geweest te zijn in de Ride fabriek. Ride heeft voor een andere grondstofleverancier gekozen, waardoor er nu serie verschillen zijn in de Ride banden. Een serie verschil wat op de baan kan uitlopen tot al snel 0,5 sec per rondje.
Wanneer je de banden naast elkaar houd is dat dus ook erg duidelijk te zien:
(beide sets nieuw uit zakje gehaald)
![]()
Merkbaar verschil is dat de lijmlaag bij de nieuwe banden veel beter blijft zitten. De grip en bochtensnelheid zijn beter en dit alles resulteert in een band die minder snel slijt, maar vooral ook veel sneller is. Een goede ontwikkeling qua band, een minder prettige ontwikkeling voor de stock klasse.
In hoeverre kan de NOMAC hier nog in acteren? Deze "gecontroleerde band" geeft dus blijkbaar sterke verschillen op de baan en dat is niet wenselijk bij een stockklasse? Hoe gaan we deze verschillen, en daarmee teleurstellingen dit jaar tegen. En hoe kunnen we het volgend jaar ondervangen. Om zo geen mensen te verliezen uit het huidige rijders aantal, maar juist rijders te winnen?
Groet Robert
Ik weet niet of de Nomac er überhaupt wat aan kan doen, ze bestellen een bepaald aantal
In hoeverre kan de NOMAC hier nog in acteren? Deze "gecontroleerde band" geeft dus blijkbaar sterke verschillen op de baan en dat is niet wenselijk bij een stockklasse?
De NOMAC besteld geen banden, die mag je zelf kopen en ongeopend op de racedag bij de keuring laten merken. Je bent dus afhankelijk van welke productieserie de winkelier op de plank heeft liggen.