NK Seizoen 2013 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar is nog niemand deze discussie zat, gezien het aantal aanmeldingen voor de modified (1). Het is inmiddels toch wel bekend dat er weinig tot niet gecheat wordt maar dat er wel grote verschillen tussen de motoren zitten?
Hopelijk volgende keer meer aanmeldingen voor de modified klasse.

Ik wil de rijders bedanken voor de mooie wedstrijden die ik heb mogen zien. Ik vond het plezierig om aan dit spel deel te mogen nemen, al is het dan letterlijk vanaf de zijlijn geweest. Wij hebben van heel dichtbij kunnen zien dat er serieus gecontroleerd wordt, en er geen overtredingen zijn geconstateerd. Uiteraard een incidentele te lage kap of te hoge accuspanning daar gelaten. In "twijfel" gevallen werd er op een open en eerlijke manier over gediscussieerd, en werden er plausibele verklaringen gegeven.

Wat mij betreft een zeer geslaagd NK !

De Pro10 is gewonnen door Reinder:
1. Reinder Wilms
2. Nick Boon
3. Martin Zevenhoven

In de Stock NK klasse heeft John Bruins gewonnen:
1. John Bruins
2. Jitse Miedema
3. Rob Janssen
--
11. Sidney Blokker
--
21. Martijn Spaans

Volledige uitslagen zijn terug te vinden op MyRCM.
De nieuwe tussenstand komt z.s.m. op de Nomac site online !

u7ada6yh.jpg

6a8adyvy.jpg

Welke gear ratio gaat er gereden worden op Raco2000? Aangezien ik en Jitjit gaan trainen daar morgen...

Overigens heb ik ook gehoord dat MRM lelystad de gear ratio van 4.0 wellicht te veel is, omdat de motor vrij warm wordt voor het relatief korte technische circuit.

Welke gear ratio gaat er gereden worden op Raco2000? Aangezien ik en Jitjit gaan trainen daar morgen...

Overigens heb ik ook gehoord dat MRM lelystad de gear ratio van 4.0 wellicht te veel is, omdat de motor vrij warm wordt voor het relatief korte technische circuit.

Goeie vraag!
2 jaar terug reden we 3.5 daar.
Toen werd fdr via de club opgegeven, nu moet deze via de nomac komen?
Ik heb deze vraag 2 weken terug ook gesteld aan de nomac maar nog geen reactie...

Probeer in ieder geval 3.5 en 4.0 en kijk even wat de temperatuur is van je motor.

Succes.

Ook de pro10 en modified rijden weer mee bij genoeg inschrijvingen (5). Schrijf je dus gauw in om andere ook over te halen om mee te doen, en wacht niet allemaal af of de andere inschrijven ;)

Ontvangen en bedankt.
Ze staan inmiddels allemaal online bij de wedstrijd op MyRCM.
Nu nog veeeel meer vrije inschrijvingen.

Kom maar op !!

de topsnelheden zoals op de mach worden niet gehaald op raco/Utrecht, ook de motor werd al vrij warm bij 4.0 ratio. we reden 18.0xx en 18.1xx als snelste rondetijden en het was zeer hobbelig.

volgende week willen we 3.5 ratio proberen al zijn we bang dat het te veel van het goede is...

ik zag dat de rondetijden ongeveer gelijk liggen met 2 jaar geleden, motoren en accu's zijn natuurlijk nu ook beter geworden, overigens met nieuw vers setje bandjes kan er zeker wel 17.8xx gereden worden...

Enkele weken terug op een mooie dag daar met 4.0 gereden, motor wordt dan met ventilatoren rond de 55 graden... Lijkt me dat 3.5 te veel is.

Groet Robert

Ik had begrepen dat 3.5 op sommige circuits te zwaar kan zijn en de kans bestaat dat regelaars overbelast raken. De knik op het rechte stuk en toch de vele (scherpe) bochten doet denk ik toch de nodige belasting geven....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back