Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
nogmaals, ga eerst maar eens gewoon vliegen.
Wie weet vind je het niks na een paar weken en gooi je 'm aan de kant.
Dan heb je er in ieder geval niet veel geld aan upgrades aan gezet![]()
De carbon flybar heeft wel voordelen. Maar je kan ook, tegen de tijd dat je wild genoeg vliegt om last van flybar strikes te hebben, de huidige gewichten eraf snijden, en de losse gewichtjes van de Xtreme flybar erop zetten. Ik zou niet gelijk aan de flybar gaan knutselen, je moet hem ook uitbalanceren, en als je nog geen ervaring met heli's hebt, is dat misschien wat lastig.
In principe passen de OEM lipo's, en ook de Nanotech single rail versie, alleen moet je soms met een vijl de randjes van de connector van de lipo iets afronden, voor een meer soepele passing.
Andere bladen geven weinig effect, is mijn ervaring. Xtreme maakt alternatieve bladen, maar die zijn wat slapper, dus ik vond ze niet zo'n aanwinst. Wel mooi voor op de plank.
maar die xtreme carbon flybar, is die niet bij voorbaat idee? de standaart schijnt nog eens te "klappen" ?
en wat ik niet zo snel vinden kon, die hobbyking oem lipo s, passen die gewoon of moet ik ergens mijn heli laten ombouwen?
Ik heb twee flybars kapot gekregen in het begin en steeds vervangen door de standaards. Nu al twee jaar niets meer mee voorgehad.
Volgens mij beste en goedkoopste lipo's voor de Solo Pro V2 de Turnigy's van Hobbyking. Wel juist modelletje bestellen (Nieuwe rails). Passen perfect en geven véél meer kracht aan de heli plus echt langere vluchtduur.
Veel vlieggenot ermee.
K2
De II en I zijn al geruime tijd niet meer gemaakt, dus tenzij er ergens nog eentje op de plank lag, en je die opgestuurd hebt gekregen, heb je gewoon een V-model, dus andere linkjes tussen swash en bladen, staart zit hoger op het frame, en onder haakse hoek, en de ontvanger met potmeters bij de servos ipv gewone sliders.
Wat zijn de bladen? Wat dacht je van die 2 "vleugels" bovenop de as, die ronddraaien? ;-)
Heli's worden vaak ingedeeld in formaatklassen, waarbij het getal de rotordiameter aangeeft (of de straal, dat moet ik even nakijken). Dat de Solo Pro V de aanduiding 260 heeft, zegt dit geval niets over de afmetingen van de bladen, de Bravo SX is bijv. de 320A, en heeft exact dezelfde rotorbladen als de 260A.
qua indeling valt de SP V2 ongeveer in de "100-klasse" dus 1 blad 100 mm ongeveer. Het loopt niet 1 op 1, een 450 klasse heli heeft bladen van slechts 340 mm, las ik elders. Maar een 600 klasse heeft wel weer 600 mm bladen. Dus niet echt een stuctuur in te herkennen. Maar verder maakt dat weinig uit, als het maar goed vliegt.
De flybar moet zo licht bewegen dat je hem naar beneden kan blazen. De linkjes hebben als het goed is 1 kant waar de opening smaller is, en eentje waar hij iets groter is. Doe je hem met de smalste opening naar binnen, dan klemt het meer.
heeft de verkoper de heli niet voorgevlogen?
Servo die blijft hangen? ... proberen schoon te maken met alcohol ( puur ) en hopen dat ie 't nog gaat doen.