Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (ook geldig voor "rebranded" heli's zoals de Revell Proto Max en a

en wat ik nog niet helemaal kon vinden. is er verschil tussen bladen? puur qua materiaal, dat er verschil in formaat en kromming is weet ik.

maar ga je iets merken tussen bijv. carbon en plastic?
 
nogmaals, ga eerst maar eens gewoon vliegen.

Wie weet vind je het niks na een paar weken en gooi je 'm aan de kant.
Dan heb je er in ieder geval niet veel geld aan upgrades aan gezet ;)
 
De carbon flybar heeft wel voordelen. Maar je kan ook, tegen de tijd dat je wild genoeg vliegt om last van flybar strikes te hebben, de huidige gewichten eraf snijden, en de losse gewichtjes van de Xtreme flybar erop zetten. Ik zou niet gelijk aan de flybar gaan knutselen, je moet hem ook uitbalanceren, en als je nog geen ervaring met heli's hebt, is dat misschien wat lastig.

In principe passen de OEM lipo's, en ook de Nanotech single rail versie, alleen moet je soms met een vijl de randjes van de connector van de lipo iets afronden, voor een meer soepele passing.

Andere bladen geven weinig effect, is mijn ervaring. Xtreme maakt alternatieve bladen, maar die zijn wat slapper, dus ik vond ze niet zo'n aanwinst. Wel mooi voor op de plank.
 
De carbon flybar heeft wel voordelen. Maar je kan ook, tegen de tijd dat je wild genoeg vliegt om last van flybar strikes te hebben, de huidige gewichten eraf snijden, en de losse gewichtjes van de Xtreme flybar erop zetten. Ik zou niet gelijk aan de flybar gaan knutselen, je moet hem ook uitbalanceren, en als je nog geen ervaring met heli's hebt, is dat misschien wat lastig.

In principe passen de OEM lipo's, en ook de Nanotech single rail versie, alleen moet je soms met een vijl de randjes van de connector van de lipo iets afronden, voor een meer soepele passing.

Andere bladen geven weinig effect, is mijn ervaring. Xtreme maakt alternatieve bladen, maar die zijn wat slapper, dus ik vond ze niet zo'n aanwinst. Wel mooi voor op de plank.

bedankt, ik koop voorlopig inderdaad nog maar even niks, en dan over een poosje verzin ik wel hoe ik aan sleutel ervaring kom:D
 
maar die xtreme carbon flybar, is die niet bij voorbaat idee? de standaart schijnt nog eens te "klappen" ?


en wat ik niet zo snel vinden kon, die hobbyking oem lipo s, passen die gewoon of moet ik ergens mijn heli laten ombouwen?

Ik heb twee flybars kapot gekregen in het begin en steeds vervangen door de standaards. Nu al twee jaar niets meer mee voorgehad.

Volgens mij beste en goedkoopste lipo's voor de Solo Pro V2 de Turnigy's van Hobbyking. Wel juist modelletje bestellen (Nieuwe rails). Passen perfect en geven véél meer kracht aan de heli plus echt langere vluchtduur.
Veel vlieggenot ermee.
K2
 
Ik heb twee flybars kapot gekregen in het begin en steeds vervangen door de standaards. Nu al twee jaar niets meer mee voorgehad.

Volgens mij beste en goedkoopste lipo's voor de Solo Pro V2 de Turnigy's van Hobbyking. Wel juist modelletje bestellen (Nieuwe rails). Passen perfect en geven véél meer kracht aan de heli plus echt langere vluchtduur.
Veel vlieggenot ermee.
K2

ik zal eerst even moeten afwachten of ik een 2 of een v2 gekocht heb. zodra ik deze lipo s en flybar vernaggeld heb dan zal ik zeker naar de xtrme kijken.
 
De II en I zijn al geruime tijd niet meer gemaakt, dus tenzij er ergens nog eentje op de plank lag, en je die opgestuurd hebt gekregen, heb je gewoon een V-model, dus andere linkjes tussen swash en bladen, staart zit hoger op het frame, en onder haakse hoek, en de ontvanger met potmeters bij de servos ipv gewone sliders.
 
De II en I zijn al geruime tijd niet meer gemaakt, dus tenzij er ergens nog eentje op de plank lag, en je die opgestuurd hebt gekregen, heb je gewoon een V-model, dus andere linkjes tussen swash en bladen, staart zit hoger op het frame, en onder haakse hoek, en de ontvanger met potmeters bij de servos ipv gewone sliders.

dat is hem nu juist, ik heb hem via marktplaats gekocht. alles schijnt zo goed als nieuw te zijn, maar ik weet het niet zeker, uiteraard hoop ik op een v2, maar voor t zelfde geld heeft iemand een jaar zn 2 bewaard.

ik ga hem vrijdag ophalen, jullie horen het dus nog:p


edit:

wat zijn de maten van de solo pro?
ik lees telkens dingen over een 250 formaat ofzo?

wat is de heli? en wat zijn de bladen?
 
Wat zijn de bladen? Wat dacht je van die 2 "vleugels" bovenop de as, die ronddraaien? ;-)

Heli's worden vaak ingedeeld in formaatklassen, waarbij het getal de rotordiameter aangeeft (of de straal, dat moet ik even nakijken). Dat de Solo Pro V de aanduiding 260 heeft, zegt dit geval niets over de afmetingen van de bladen, de Bravo SX is bijv. de 320A, en heeft exact dezelfde rotorbladen als de 260A.
 
Wat zijn de bladen? Wat dacht je van die 2 "vleugels" bovenop de as, die ronddraaien? ;-)

Heli's worden vaak ingedeeld in formaatklassen, waarbij het getal de rotordiameter aangeeft (of de straal, dat moet ik even nakijken). Dat de Solo Pro V de aanduiding 260 heeft, zegt dit geval niets over de afmetingen van de bladen, de Bravo SX is bijv. de 320A, en heeft exact dezelfde rotorbladen als de 260A.


lol, nee ik weet wat bladen zijn, bedoelde het in de zelfde context als de heli. ik kan alleen vinden dat de blademn 190mm zijn, maar ik kan niks kleiners vinden dan 200mm
 
qua indeling valt de SP V2 ongeveer in de "100-klasse" dus 1 blad 100 mm ongeveer. Het loopt niet 1 op 1, een 450 klasse heli heeft bladen van slechts 340 mm, las ik elders. Maar een 600 klasse heeft wel weer 600 mm bladen. Dus niet echt een stuctuur in te herkennen. Maar verder maakt dat weinig uit, als het maar goed vliegt.
 
qua indeling valt de SP V2 ongeveer in de "100-klasse" dus 1 blad 100 mm ongeveer. Het loopt niet 1 op 1, een 450 klasse heli heeft bladen van slechts 340 mm, las ik elders. Maar een 600 klasse heeft wel weer 600 mm bladen. Dus niet echt een stuctuur in te herkennen. Maar verder maakt dat weinig uit, als het maar goed vliegt.

ah oke, bedankt.
 
vandaag heli opgehaald, het is inderdaad een v2.

alles lijkt goed, een lipo laad niet op, en een scheur in de canopy.

ik heb de volgende parts:

2 extra rotor bladen
1 extra tailrotor blad (zwart)
complete staart
mainshaft
?fixed pin balance bar? (zak mini pinnetjes?)
die plaatsjes van de rotorkop?

alleen is de rotorkop een rommeltje. de vorige eigenaar zei dat hij alleen twee klemmetjes veranderd heeft.
dit klopt, alleen zit er zon halve link van een 2 op. nu heb ik de goede linkjes dus dat kan ik er gewoon opdrukken?


205trwm.jpg



qwwnkh.jpg



ab06ld.jpg



2uysm1j.jpg



(ik hoop dat er een duidelijke tussen zit, mijn telefoon camera is stuk, en mijn losse is zacht gezegd ***)



oh en tijdens dit typen viel me iets op aan de staart. deze is gespleten dus ik heb de andere erop gezet. hopen dat die werkt.



vanavond alles hopenlijk klaar maken dan kan ik morgen testvliegen. (indoor, kleine loods)
 
net de linkjes gemonteerd. ik weet niet hoe stug de flybar hoort te zijn, hij beweegt vrij maar er moet kracht op staan voordat hij beweegt (als ik heli schud gebeurd er niks).

als rotor draait lijkt alles wel goed te bewegen.

die twee servo's op t mainboard, bij maximale uitslag geven die enorme resonatie, en de staart word ook enorm rustig.

al lijkt het met 50% thrust weer minder te worden.


ik maak gewoon een paar test vluchten, en laat ik alles wel goed nakijken bij modelbouwshop twente, die schijnen reparatie en advies te geven, en ik wilde daar toch altijd al eens kijken
 
De flybar moet zo licht bewegen dat je hem naar beneden kan blazen. De linkjes hebben als het goed is 1 kant waar de opening smaller is, en eentje waar hij iets groter is. Doe je hem met de smalste opening naar binnen, dan klemt het meer.
 
De flybar moet zo licht bewegen dat je hem naar beneden kan blazen. De linkjes hebben als het goed is 1 kant waar de opening smaller is, en eentje waar hij iets groter is. Doe je hem met de smalste opening naar binnen, dan klemt het meer.


geniaal, het werkt.

super bedankt, daar was ik zelf nooit op gekomen.
 
hoe zit het met het trillen van de staart en servo's?

de linker bleef net ook een keer hangen, klopje dr tegen aan en werkte weer.

ik heb alle tandwielen nageken, deze lijken in goede staat, al gaan de tandwielen van de servo's op en neer tijdens beweging. ring aan bovenkant iets strakker klemmen werkt niet (dan slaan ze vast)
 
heeft de verkoper de heli niet voorgevlogen?

Servo die blijft hangen? ... proberen schoon te maken met alcohol ( puur ) en hopen dat ie 't nog gaat doen.
 
heeft de verkoper de heli niet voorgevlogen?

Servo die blijft hangen? ... proberen schoon te maken met alcohol ( puur ) en hopen dat ie 't nog gaat doen.

verkoper heeft em paar keer gebruikt, vond het te moeilijk. ik heb op locatie alleen vluchtig een check gedaan.

de servo in questie, heeft dit trouwens maar 2 keer gedaan vanavond, en beide keren was ik min of meer druk met wat anders.

ik houd het wel in de gaten
 
Back
Top