Nine Eagles Solo Pro/Bravo SX FAQ (ook geldig voor "rebranded" heli's zoals de Revell Proto Max en a

Heeft niet echt een naam. Bij sommige helicopters is het onderdeel van de rotor head maar bij de SP is het onderdeel van de main shaft.

Ik heb dat pinnetje al 2 keer eruit gehaald,de flybar was na een crash een beetje krom.met een dun pinsetje kan je het pinnetje eruit drukken,vinger er achter en VOORAL NIET UITSCHIETEN want dat doet AU.dan met een punttang er verder uittrekken.ook het terugzetten gaat goed met een punttang,eerst erin pielen en als het zit de tang er overheen zetten(als een schaar zeg maar) en dichtknijpen.daarbij wel opletten dat het pennetje in het gaatje van de achterkant komt,het wil een beetje schuin hangen omdat het alleen in de flybar klemt en draai in de gaatjes van de "flybar houder".hoe heet dat stukje heli?

En heb je dan die flybar opnieuw recht kunnen maken? Bij mij staat die ook krom, maar dat verhindert het vliegen toch niet? Bij sommige helikopters is die flybar een harde bar die bij een crash gewoon afbreekt of zijn gewichtjes verliest. Oa bij de GW-heli's is dat zo.

Ik heb de flybar in heet water gelegd.Wordt het plastic wat soepeler en hem daarna recht kunnen buigen.Gaat goed moet ik zeggen.Heb vanavond ermee gevlogen en geen probleem mee gehad.Ik denk dat het krom zijn van de flybar,een beetje krom natuurlijk,geen echt probleem is want door het effect van de gewichtjes en de middelpunt vliegende kracht komt de flybar ook recht te hangen.
Ik gebruik trouwens voor gebroken plastic secondelijm van het merk Dumco.Iskofix secondelijm. Het fijne is dat het plastic niet direct vastlijmt maar een tijd vloeibaar blijft,dus je heb ruim de tijd om de breuk netjes te herstellen.En het grote voordeel van deze lijm is dat het vloeibaar blijft,ook als het lang open staat en niet gebruikt wordt.
Als je met een paar kleine lijmklemmen de gebroken delen tegenover elkaar fixeerd en het rustig laat drogen werkt het perfect.

Ik heb de flybar in heet water gelegd.Wordt het plastic wat soepeler en hem daarna recht kunnen buigen.Gaat goed moet ik zeggen.Heb vanavond ermee gevlogen en geen probleem mee gehad.Ik denk dat het krom zijn van de flybar,een beetje krom natuurlijk,geen echt probleem is want door het effect van de gewichtjes en de middelpunt vliegende kracht komt de flybar ook recht te hangen.
Ik gebruik trouwens voor gebroken plastic secondelijm van het merk Dumco.Iskofix secondelijm. Het fijne is dat het plastic niet direct vastlijmt maar een tijd vloeibaar blijft,dus je heb ruim de tijd om de breuk netjes te herstellen.En het grote voordeel van deze lijm is dat het vloeibaar blijft,ook als het lang open staat en niet gebruikt wordt.
Als je met een paar kleine lijmklemmen de gebroken delen tegenover elkaar fixeerd en het rustig laat drogen werkt het perfect.

Op de duur hangt die flybar helemaal gebogen naar onder, telkens als ik opstijg tikt die tegen de staartboom. Ook al plooi ik die 20X recht, ze zakt telkens opnieuw door. Ik vermoed dat ze op zeker moment in 2 zal breken, en dan lijmen...maar voor hoelang?

Hoe werkt het verzenden bij hobbyking?

Voldoet zending via royal arimail voor van 5,99? Wil een skid, main gear, swashplate, 2 x accu en main shaft bestellen.

Hoe werkt het verzenden bij hobbyking?

Voldoet zending via royal arimail voor van 5,99? Wil een skid, main gear, swashplate, 2 x accu en main shaft bestellen.

Het lijkt goedkoop, maar verzenden gaat meestal goed. Je moet alleen geduld hebben. En let op welke accu's je bestelt. Ze hebben accu's die beter en goedkoper zijn dan de originele.

Het lijkt goedkoop, maar verzenden gaat meestal goed. Je moet alleen geduld hebben. En let op welke accu's je bestelt. Ze hebben accu's die beter en goedkoper zijn dan de originele.

Klingt niet heel enthousiast, bij de adresgegevens vragens ze naar state, daar moet ik gewoon noord braband in mijn geval neer zetten?

Wanneer gaat het dan 'fout'. Gezien mijn bestelling denk ik niet door de brievenbus kan (door de landingskirts enzo). Bestelling valt tussen de 101/ 200 gram voor 5,99.

Klingt niet heel enthousiast, bij de adresgegevens vragens ze naar state, daar moet ik gewoon noord braband in mijn geval neer zetten?

Wanneer gaat het dan 'fout'. Gezien mijn bestelling denk ik niet door de brievenbus kan (door de landingskirts enzo). Bestelling valt tussen de 101/ 200 gram voor 5,99.

Meestal nooit zeker niet met kleine pakketen, ik bestel nagenoeg alles daar. Duurt wel even maar gewoon veel bestellen.
Een flybar of een kop kost nog geen euro tegen 5 euro in NL, verzendkosten zijn nagenoeg gelijk.
Bij state idd. Noord brabant zetten. Duurt dan een dag of 10.
Batterijen altijd daar halen en gelijk een stuk of 6 dan zit je nog lager dan in NL. Ik heb ze ook zij 150 MaH en zijn super.

Ik heb nog een PB naar je gestuurd voor de Sim

Meestal nooit zeker niet met kleine pakketen, ik bestel nagenoeg alles daar. Duurt wel even maar gewoon veel bestellen.
Een flybar of een kop kost nog geen euro tegen 5 euro in NL, verzendkosten zijn nagenoeg gelijk.
Bij state idd. Noord brabant zetten. Duurt dan een dag of 10.
Batterijen altijd daar halen en gelijk een stuk of 6 dan zit je nog lager dan in NL. Ik heb ze ook zij 150 MaH en zijn super.

Ik heb nog een PB naar je gestuurd voor de Sim

De sim is al weg, ik weet niet hoe het kan maar opeens in 2 dagen tijd bergen met mensen die interesse hadden. Daarvoor niets, dus sorry als ik vergeten ben iets te laten weten.

Maar is het mogelijk de landingskirds te bestellen via de brievenpost of de post van 5,99? Ik heb het idee dat het dan per brief word verstuurd?

Hier in NL is paketten versturen belachelijk duur. Bij PostNL ben je minimaal €6,75 kwijt. Vandaar dat online winkels hier vaak ook brievenbuspost aanbieden wat veel goedkoper is. Alleen kan dat natuurlijk alleen met dingen die door de brievenbus passen.
Hobbyking verzendt vanuit Hong Kong en daar is verzenden heel goedkoop. Bestel je daar dus iets wat niet door de brievenbus past dan wordt het gewoon een pakketje terwijl de verzendkosten lager zijn dan hier in NL.

Dus als ik het goed begrijp, als ik voor 15 euro aan onderdelen bestel en het past in een envelop stoppen ze het daar in, lukt dit niet gaat dit in een doos. De verzendkosten blijven 5,99.

Maar wat als ze met de doos aanbellen bij de deur? Ik neem aan dat postNL dit niet verzorgt en hoe gaat dit dan?

Ben een noob in bestellen vanuit het buitenland en voordat ik iets bestel wat misschien wel langer dan 2 weken duurt voordat ik het binnen heb wil ik ook weten dat het goed gebeurd:D

Dus als ik het goed begrijp, als ik voor 15 euro aan onderdelen bestel en het past in een envelop stoppen ze het daar in, lukt dit niet gaat dit in een doos. De verzendkosten blijven 5,99.

Maar wat als ze met de doos aanbellen bij de deur? Ik neem aan dat postNL dit niet verzorgt en hoe gaat dit dan?

Ben een noob in bestellen vanuit het buitenland en voordat ik iets bestel wat misschien wel langer dan 2 weken duurt voordat ik het binnen heb wil ik ook weten dat het goed gebeurd:D

Het deel in Nederland wordt gewoon door een NL koeriersbedrijf afgehandeld, of dat nu Post.nl is, of DHL, of SelektVracht, geen idee. Wisselt ook nog wel eens. Een tijdje terug verstuurde Hobby King niet met Royal Mail maar met Swiss Mail. Het kan hooguit zijn dat als je niet thuis bent, ze het niet een 2e keer proberen, maar je het zelf moet ophalen van het distributiecentrum. Maar het gaat in principe net zo goed als iets bezorgen binnen Nederland, alleen duurt het wat langer.

Hopelijk is nu je onzekerheid weggenomen, en kunnen we het weer over de Solo Pro hebben, ipv verzendopties etc... ;)

Edit.....laat maar zitten....ik ben een beetje dom....

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe moet de main shaft nu percies zitten? De main gear onder op de shaft moet op het uiterste zitten of moet er een stukje shaft onder de main gear uit komen.

Telkens als ik harde land zakt de maingear met de complete shaft naar benenden. Hij vliegt wel iets stabieler zo merk ik (niet dat ik echt er al mee vlieg).

Zit het ringetje dat met een schroef net onder de swash plate vast zit, en de main shaft op zijn plek moet houden, niet toevallig los? Soms splijt deze rond het schroefgaatje, en zit dan niet vast genoeg.

Zit het ringetje dat met een schroef net onder de swash plate vast zit, en de main shaft op zijn plek moet houden, niet toevallig los? Soms splijt deze rond het schroefgaatje, en zit dan niet vast genoeg.

Hier zit hij vast, maar dan zou er een stuk van de shaft onder de main gear uit moeten steken?

Ik begrijp dat je hele main shaft naar beneden zakt, toch? Dan zit er teveel speling op de shaft, of er zit iets los, of verkeerd om. Kun je een paar duidelijke foto's maken?

Back