Nieuwtjes

Ruw materiaal komt in staafvorm, bekijk dan hoeveel eruit gefreesd moet worden voordat je die pod hebt. Dat is dus veel bewerkingstijd, veel moet weg gefreesd worden wat ook slijtage aan je freesbit geeft.

2 losse platen snij je zo uit een dikke plaat aluminium zonder veel materiaalverlies en de gaten zitten er dan ook vrij snel in.

Enige mogelijkheid voor massaproductie zonder veel verlies is ruw gieten en dan met de frees nabewerken.

Klopt niet helemaal Roelof.
Het is goedkoper om iets in zo min mogelijk opspanningen te maken.
Uit 1 stuk is over het algemeen goedkoper.
Tevens is de slijtage bij allu. niet het probleem. het is meer de ophoping van matteriaal op de bijtel. dit voorkom je door goede smering tijdens het fresen.
Zo heb ik een discussie gehad over wat goedkoper was op mijn werk bij het maken van een bakje met meerdere zettingen.
We hebben het uit eindelijk nagerekend en het fresen uit 1 blok allu. was goedkoper dan het uit plaatstaal maken.
Het matteriaal is over het algemeen niet de kostprijs.
de productie kosten bepalen het merendeel van de prijs.
Hoe meer mensen hander er aan zitten hoe duurder het is.
Tevens word zo iets met een cnc machine gemaakt en is het en kwestie van minuten voor zo iets af is tegenwoordig.
In dit geval kan het best zo zijn dat de kosten gelijk en waarschijnlijk zelfs lager zijn dan uit 2 losse delen te maken.

het affal materiaal gaat weer terug naar de leverancier van het matteriaal en daar krijgen ze geld voor terug.

al met al ik zou persoonlijk kiezen voor een onderdeel uit 1 stuk als je zo'n mooie cnc machine hebt staan:)

als je dit conventioneel gaat bewerken dan ben je goedkoper uit met 2 losse delen.
Maar cnc is dit het goedkoopste.
 
Eigenlijk niks, alleen is een T-bar auto makkelijker in zijn set up. Daarintegen is bij een T-bar de kans op het breken ervan hoger dus een T-bar is iets simpeler maar een link-car iets bedrijf zekerder... De werking van de achterpod is in beide gevallen hetzelfde alleen op een andere manier. Misschien zijn hier nog andere meningen over van anderen?

JK.
 
Ik ben het met je eens Joost (again :wink: ) Maar, een link car wordt aangegeven als een iets agressievere auto om te rijden. een T-bar car zou over het algemeen wat rustiger zijn. Daarom wordt de laatste vaker op asfalt gebruikt (Amerika) en de "Carpet Knife" (de naam zegt het al) meer op tapijt.
Vaak wordt een T-bar auto aangeraden voor beginners, omdat deze dus in regel wat rustiger zijn.
Zelf heb ik met beide gereden en vind ik eigenlijk beide auto's gewoon aggresief, maar dat zit meer in de soort van de auto. Sommigen zweren bij een T-bar..

Groet Robert
 
wat zijn nu eigenlijk die Y en die T?
Ik heb beide foto's zitten afspeuren en kan enkelen verschil bespeuren in de bodemplaat: de manier hoe het main- en het tail-gedeelte op elkaar aansluiten. Ik ken niet veel van 1/12 maar weet dat die twee gedeelten onderaan niet vast zitten aan elkaar.
Zit het em daarin?
 
Voor- en achterkant worden samengehouden door een kunststof stuk in de vorm van een grote T, die zorgt voor flex tussen beide helften. De Y-bar werkt hetzelfde, maar is in een andere vorm gemaakt zodat de motor bij het gebruiken van een grotere pinion (zodat hij verder richting voorkant komt) niet tegengehouden wordt door de bar. Hier zie je zo'n exemplaar:
laje_speed_evil_2007_02.jpg
 
En de vraag is als deze cellen wel werkelijk de capaciteit en vermogens leveren als de huidige 4300-4600 cellen.

Ik noem bv. de 1e generatie 4500 cellen die maar een 10C ontlading kennen ipv. 20+C en de GP4300 die eigenlijk 4100mAh waren.
 
Pfff, langzaamaan wordt duidelijk dat er twee soorten gesponsorde mensen zijn (of mensen rondom gesponsorde mensen):
De mensen die direct al het nieuws van hun sponsor online flikkeren, en de mensen die heel de tijd roepen dat ze dingen weten, maar dan alleen om dat niet te vertellen. Vooral in dat laatste geval: zeg iets, of zeg niets, maar ga niet steeds lopen zeggen dat jij weet wat wij nog niet mogen weten.
 
Back
Top