Nieuws van de beurs Sky-Hero Spy en Spider

Discussie in 'Multicopters' gestart door Burp, 6 mrt 2013.

  1. wvl

    wvl

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Oostrozebeke - BE
    Tjardi, bedankt voor de beelden van je netjes ingerichte spyder. Altijd leuk om te zien hoe anderen het doen.
    Over het cg moet je je geen zorgen maken, de Spyder kan heel veel onevenwicht hebben. Met die lange armen is een beetje verschuiving van het cg echt geen probleem. Als hij teveel voorover hangt, batterij iets achteruit.
    Je kan ook voelen aan de esc's in de armen, welke kant van de copter het meeste werkt. De warmste esc's wijzen op de meest belaste kant - kopzwaar of staartzwaar.

    Ik bedoel het niet negatief, maar jij bent in pensioen en hebt dus meer tijd om op fora te zijn. Ik kan me voorstellen dat enkele dagen wachten op een antwoord frustrerend kan zijn. Ikzelf ben al blij als ik in 2 weken eens de tijd vind om het forum te bezoeken...
    Spijtig dat je zo'n negatief gevoel hebt - fora zijn bevolkt met alle slag mensen, net zoals in 't echte leven...

    Het ga je goed met de Spyder.
     
  2. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    @tjardi

    Die modificatie was echt nodig. Ik werd helemaal gek van die loshangende armen. Ik begrijp dan ook niet dat Sky Hero zelf niet met een betere oplossing komt. Nieuwe modellen uitbrengen heeft denk ik meer prioriteit.

    Dat de Sky Hero's geen symmetrisch frame hebben vind ik zeer onhandig. Ik ben nu elke keer weer met mijn Lipo's aan het schuiven om het juiste CG te vinden( ik gebruik namelijk 6s8000 en 6s10000 lipo's). Elke keer voelen aan de armen en motoren zodat ze allemaal even warm worden. Blijft een gedoe.
     
  3. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Zomaar een idee; kan je niet iets van een markering maken als je gewoon statisch het zwaartepunt bepaald?
     
  4. aeng

    aeng

    Lid geworden:
    18 sep 2012
    Berichten:
    293
    Locatie:
    Boskamp (ov)
    Dat wil ik inderdaad nog doen. Ik ben bezig met verschillende gimbals en daardoor veranderd ook constant het CG-punt.
     
  5. Tjardi

    Tjardi

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Giethoorn
    Back in Town

    Na wat vervelende opmerkingen van een der forumleden, World Citizen,
    dacht ik aanvankelijk, wat doe ik hier nog. Ik haak af. Ik wil dit niet.

    Goser en WVL brachten me op andere gedachten, en zeiden:
    Een forum is net de grote boze wereld. Blijf lekker bij ons.
    Derhalve ben ik weer terug. Op m'n ouwe dag. Dank Goser en WVL,

    Neem overigens niets terug van wat ik tegen World Citizen zei:
    "Je had Evangelist moeten worden".
    Je neemt niet eens tijd, om reacties goed te lezen.
    En dan geef je al antwoord.
    Denkt, dat je "alles" weet .....
    Ik weet op m'n 73e nog maar weinig. Lang niet alles.

    * * * * * * *

    Vandaag de Maidenflight gehad. (eigenlijk de 3e)

    De 1e verliep prima / maar ik corrigeerde nog wat aan de Sky Hero.
    Deed nadien nog de correctie aan de ophanging van de armen,
    zoals voorgesteld, door degene die 't weer voorspelt in 't Boskamp.

    Een overigens perfecte oplossing.

    Maar ik was zo lui, de regelaars te laten zitten, en toen de gaten in de armen op te boren.

    ----- Dat had ik niet moeten doen -----

    Bij de 2e maidenflight ging 't gruwelijk mis. Ging de zaak in de hens.
    1 Regelaar begaf het.
    Had een "tikkie" meegekregen van de boor.
    Je hebt geen idee wat er dan gebeurt.
    De vlammen gingen dwars door een van de armen heen. Je kunt wel huilen.

    Vandaag, ( 3e poging) ging er weer allerhand mis.
    Maar gelukkig bleef de Sky Hero vliegen.

    Had alles ingesteld om een video te kunnen maken.
    Maar dan moet je de camera wel aan zetten / Zenuwen - vast en zeker?

    De Zenmuse deed het niet. Nadien bleek een tikje tegen het ding voldoende om hem aan de praat te krijgen.
    Bovendien vertikte de AVL 58 link te communiceren met de monitor.
    Dus geen enkele indicatie omtrent belangrijke gegevens.

    Hopelijk is 't net zo als in de theaterwereld,
    Als alles verkeerd gaat tijdens de "generale" gaat nadien alles goed.
    Vanavond werkte alles probleemloos. Ook de gegevens via AVL 58.

    Morgen vlieg ik mijn volgende "maidenflight".
    Eigenlijk dus geen "maidenflight meer".

    Duimen jullie voor me?

    Met vriendelijke groet.


    Tjardi
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2014
  6. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Haha duimen niet:p maar als je dichterbij woonde had ik je wel willen helpen :)
     
  7. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
    ik duim voor je .. als jij ook voor mij duimt :thumbsup:
    bij mij gaat ook weleens van alles mis ., soms al bij de rit naar de vlieg-locatie :)

    en tevens is het lastig beoordelen achter een PC
    hoe een ForumLid nu iets bedoelt Goed/Kwaad/Lollig/Schreeuwend/Helpend etc
    heb ik ook soms last van hahaha

    me vrouw snapt soms mijn SMSjes niet eens
    b.v schat ben je klaar? groetjes Danny

    dan kom ik thuis en krijg ze op de Donder :D

    Groet Danny
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Soms gaat alles wat anders dan gepland, dat heeft iedereen wel, maar is wel frustrerend soms...
     
  9. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Goed dat je bent gebleven @Tjardi :)...wel jammer dat je de Spyder nog niet lekker hebt,komt vast goed.
    Zelf heb ik ook wat spannende momenten gehad...vrijdag de remaiden gedaan met de nieuwe setup voor de 850.
    Settings waren prima..steeg netjes op,hing strak alleen na 3min voltagewarning :-(...ik had de protection uit moeten zetten! Zelf geen laptop bij en de anderen hadden niet de goede ass. erop staan. Toch de bril opgezet en verder gaan testen...ging prima tot de 3min grens en de protection aan ging,ze had geen power meer en langzaam ging ze dalen tijdens vlucht...ik zag hoog groen (tarwe o.i.d.) en zette haar zachtjes neer.
    Bleek op de rand van een sloot...leg mijn zender en bril neer en spurt naar de plek,in de haast mijn gas wat open laten staan..dat was de redding want ze hing met draaiende motoren op het randje!..kon net de lipo los halen en haar grijpen pffff
    Hellaas was 1 motor zo heet geworden dat hij toch uit de mount was gesmolten..zaak bekeken en viel toch mee. De set snel even losgehaald op het veld en de motoren getest,die hadden het gelukig overleeft 8)...was een goede tip van Alexzzz dit meteen te doen en niet met een klotuhgevoel naar huis te gaan!
    Affijn avondje sleutelen en ze was er weer klaar voor...volgende dag vliegen in Bergen op Zoom met de MCZH. Ging prima..voltagemonitor uitgezet (ik heb osd dus zie mijn verbruik in beeld) 2e vlucht blijkt mijn videozender het te hebben begeven,gelukig niet tijdens vlucht!..dan maar wat los vliegen om toch een vid te maken :)
    Weer een domme fout...vlieg op GPS tussen de bomen en ze maakt ineens een zwieper..Spyder op haar rug en gimbal eraf!..Weer geen schade gelukig doch heb ik het even gehad nu...hoop nu zsm een nieuwe VTX ergens te scoren dat ik weer FPV de lucht in kan...wat een kuthobby 8) Zal vandaag een filmpje maken van het gebeuren...grtz Goser
    [​IMG] [​IMG]

    Filmpje van vrijdag en zaterdag...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. Tjardi

    Tjardi

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Giethoorn
    Goser, complimenten voor je video's

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] Beste Goser, intussen al je videootjes bekeken.

    Wat me op valt, en dat vind ik zelf het allerlastigste,
    dat "continue rechtuit vliegen", bij jou zeer goed gaat.

    Ik vind het enorm storend, als je in de video geconfronteerd wordt
    met een beeld, dat een beetje naar links, en dan weer een beetje
    naar rechts gaat.

    En dat heb jij goed voor elkaar. Bijv. "Sabine" vind ik super.

    Ik had gedacht dat schommelingen in beeld nogal te maken hadden met
    de 2 as gestabiliseerde Zenmuse.

    Heb opnamen gezien van de 3 as die dat naar mijn idee perfect oplossen.

    Maar vind in jou filmpjes, de overstap van 2 naar 3 assig, qua beeld nauwelijks nodig.

    Tot op heden heb ik om 't vliegen onder de knie te krijgen, hoofdzakelijk
    met een Phantom gevlogen. En die is nogal bewegelijk om z'n as.

    De 1e vlucht met de Hero, werkte m 'n Zenmuse en m'n monitor niet,
    dus daar kan ik nog niet veel van zeggen.

    Heb wel wat foto's kunnen maken (met print-screen) vanuit de video,
    met zeer schuine horizonnen omdat Zenmuse niet werkte.
    Vandaar vaak zeer smal uitgesneden.
    Foto's zijn van Bodelaeke, een park waar wij 200 meter vanaf wonen.

    Ben na jou filmpjes zeer benieuwd hoe m'n Hero de rechtuit-vluchten
    registeert.

    Hoop dat ik in jouw buurt kom.

    Met vriendelijke groet.


    Tjardi
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    tjardi heb je misschien een video online staan.. misschien kunnen daar mensen hier op forum overzeggen dat je misschien iets niet goed hebt ingesteld.
     
  12. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Dank voor de complimenten Tjardi 8)...Fort Sabina was een toplokatie,wel winderig die dag (kan je zien aan hoe de vlag tekeer gaat) De 850 hangt lekker...het zwaartepunt afstellen is erg belangrijk (fysieke balans en de FC op de goede plek) verder probeer ik in beweging te blijven met het vliegen..dalen in een bocht tegen de wobble etc. Door het te doen en beelden terug te kijken krijg je vanzelf wel door waar je op moet letten om het beeld smooth te houden...
    Inmiddels bezig de nieuwe setup te drillen..ze is een poepie zwaarder nu en de props flink groter,gevoelsmatig was het een meisje maar ze begint nu al een volwassen dame te worden hahaha :)

    Grtz Marvin
     
  13. Tjardi

    Tjardi

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Giethoorn
    Jammergenoeg nog geen video van vlucht

    Beste Topix,


    Heb al laten weten dat bij m'n 1e maidenflight een snelheidsregelaar in de fik ging, omdat die geraakt was met het opboren van de armen,
    volgens modificatie van AENG. Overigens zeer aan te bevelen.
    Ik was alleen te lui om de armen incl. snoeren te demonteren.
    En dan kun je je nadien wel voor je kop slaan.

    Er is een video van deze situatie. maar het enige wat je daarop kunt zien,
    is een enorme rookwolk.
    (de vlammen gingen dwars door de koolstof armen)
    Hero is dus toen niet de lucht in geweest.
    Daar kun je dus niets uit opmaken.

    De 2e vlucht, afgelopen vrijdag had ik willen filmen, maar in de zenuwen
    de camera alleen scherp gesteld, zonder de camera te starten.
    Dus ook hier geen video.

    De GoPro had ik keurig aangezet, en die deed het wel.
    Alleen de Zenmuse had kuren. Hing dwars onder de Hero.
    Ergo wel beeld, maar steeds onder een hoek van 30 a 35 graden.
    Toen ik er naderhand even tegenaan tikte hing hij keurig recht.

    Ook de monitor had er even geen zin in. Bleek een slecht contact te zijn.

    De avond vooraf, vanzelfsprekend alles gecontroleerd.
    Toen werkte het wel. Wet van Murphy?

    Met name de film van het opstijgen had waarschijnlijk voor de "kenners" in 't forum die info verstrekt, om te zien wat er loos is.

    Maar ik zie bij andere video's in nogal wat gevallen dat de 850 x 4 de
    neiging heeft voorover te hangen. Maar wel uitstekend vliegt.

    Bij de X 8 zie ik die neiging veel minder terug.
    Waarschijnlijk door veel meer accugewicht achter in de Hero.

    Het CG zit bij mijn Hero naar mijn smaak wat ver naar achteren.
    Is overigens in de Naza helemaal correct aangegeven / gecorrigeerd.

    De Lipo 5800 Ma heb ik al enorm ver naar achteren, omdat te corrigeren.
    Nog verder wil niet, dan duvelt hij uit zijn bevestigingen.

    Wat ik al eerder in 't forum aangaf, is een 10.000 Ma Lipo misschien een oplossing. Die is geheid beter voor de gewichtsverdeling. (+300 Gram)

    Vooral bij 't opstijgen moet je enorm veel up geven.
    Doe je dat te voorzichtig valt de Hero voorover. Met propellers in 't gras.
    Geef je vol "up", gaat het goed.
    Zoals gezegd, vliegen doet hij super, maar ook dan zie je dat hij niet
    horizontaal hangt.

    Heb 't al eerder gevraagd op 't forum:
    Zou 't iets oplossen als je de voorste armen van de 850 niet op de officiƫle gaten zet, maar ze wat verder naar voren zet.
    Het CG verandert dan weleens waar niet, maar de opwaartse druk van de voorste propellers zit iets meer voorlijk.
    Ben heel nieuwsgierig of jullie daarover een idee hebben.

    Heb ik "vliegende beelden" zet ik die zeker op dit forum.

    Met vriendelijke groet.


    Tjardi
     
  14. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Tjadi je sprak in je vorige post over schokkerig beeld of over niet rechte lijn vliegen en heb zelf een tbspro clone heeft ook de armen aan de voorkany verder uit elkaar en cog maakt heel veel uit. Ik moest me cog toch heel eind naar achter plaatsen zo dat hij niet meer naar voren ging hangen.. en eenmaal in de lucht was alles prima.. heb er alleen voor gekozen om de naza weg te doen. Is wel ideaal om te filmen.. en het gevalletje van even snel en gister werkte alles nog gebeurt iedereen denk ik wel:) en heb zelfde gehad met led kabel dacht ach gaat vast wrl goed niet dus, heb laast een f330 verkocht week er voot nog mee gevlogen alles goed ook de fpv camera en waren die mensen hier deed de fpv camera niks meer...:-( zomaar, gelukkig had ik r nog 1:)

    Ben wel.nieuwsgierig naar je beelden die je maakt;-) misschien kan je eens iets uploaden op YouTube:)

    Mvg patrick
     
  15. Tjardi

    Tjardi

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Giethoorn
    Intussen een video van 't opstijgen

    Op You-Tube vind je onder "Tjardi" een vertraagde opname van 't
    loskomen van de helikopter.

    Je ziet dat de Sky Hero onder een hoek van bijna 45 graden weg vliegt.
    Bijna met de propellers aan de grond komt.

    Maar direct er na, recht hangt.
    Ook bij zweven (stil hangen in de lucht) hangt hij keurig recht.

    Verder overigens uitstekend vliegt en reageert.

    Er is, zoals eerder al vermeld geen ruimte meer, om de lipo verder naar achter te plaatsen. Die steekt al 5 cm uit t.o.v. de internic-plate.

    Meer gewicht of een zwaardere accu lijkt mij 't enige antwoord.

    Misschien heeft het effect de voorarmen, in een ander gat te plaatsen,
    zodat ze verder naar voren komen.
    Zitten nu, volgens tekening, in de middelste gaten = standaard plaats voor de 85 cm armen.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    De onderstaande foto is een "print screen" uit de film.

    [​IMG]
    Zij er nog andere suggesties.

    Ik hoor ze graag.


    Tjardi
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. DannyMetall

    DannyMetall

    Lid geworden:
    14 jul 2013
    Berichten:
    4.068
    Locatie:
    Z-Limburg
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Goser

    Goser

    Lid geworden:
    11 apr 2012
    Berichten:
    1.029
    Locatie:
    Rotterdam
    Vreemd...iets met je cg zit dan toch echt verkeerd,worden de motoren achter ook warmer?
    Dit is wachten op een crash als je zo moet opstijgen! Mijn Spyder stijgt netjes recht op en pas als ik pitch naar voren geef gaat de staart omhoog..
     
  18. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    goser ik denk dat de voorste motoren warmer worden aangezien die meer kracht moeten leveren om de voorkant omhoog te krijgen.... en idd je hebt meer gewicht nodig achter op je quad;)
     
  19. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    Of minder gewicht aan de voorkant ;)
     
  20. Tjardi

    Tjardi

    Lid geworden:
    22 mrt 2014
    Berichten:
    259
    Locatie:
    Giethoorn
    Reactie voorover hangen bij 't opstijgen

    Vreemd genoeg worden de voorste motoren niet warmer dan de achterste.

    Vliegt het toestel uitstekend. En hangt dan ook niet meer voorover.

    Het gewicht zal dus naar achter moeten.
    Heb dat nog even opnieuw uitgeprobeerd / mega veel.
    Voor zit er niets, wat er af kan.

    Heb intussen bij ERC market een langere Internic Plate besteld.
    Die is 8 cm langer dan de standaard / 37 cm. i.p.v. 29 cm.
    Daarmee moet je dus een eind kunnen komen.
    Vervelend genoeg is dat ding niet in voorraad.
    Dus: Op de plaats rust.

    Een alternatief is een oplossing waar Sky Hero zelf mee is gekomen.
    Een verschuifbare buis onder je huidige Internic Plate.
    Waarop je de Lipo enorm ver kunt verschuiven.
    Maar echt fraai vind ik dat niet.


    [​IMG]

    De foto's tonen de verlengde Plate en de door Sky Hero aangedragen oplossing.


    Tjardi

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina