Nieuwe Walkera V120d02S v2

Je receiver zat echt helemaal recht Tom ? De V120 die ik zelf had gebouwd ging eerst ook langzaam draaien omdat ik deze niet goed recht had zitten. Mijn 1e doet het trouwens ook een klein beetje maar er lijkt een kleine twitch in de staartservo te zitten die ik er niet uit krijg ;).

@Tom,

Even voor de zekerheid; ik hoop niet dat je je beledigd voelt,:D maar ik denk met je mee.

Ik neem aan dat het kroontandwiel nog wel goed is en niet een tandje mist?
Later bedacht ik nog: Bij mij was ook eens de torq-tube kapot was, niet echt helemaal door de midden maar de vezels waren losgelaten.
Dit was niet zomaar te zien, alleen bij het buigen zag je dat de vezels los waren. Er was toen ook nogal veel flex in de as.

Ik ben echt benieuwd wat je probleem is, hoop dat je het vind.

M.Vr.Gr. Eric.

Later bedacht ik nog: Bij mij was ook eens de torq-tube kapot was, niet echt helemaal door de midden maar de vezels waren losgelaten.
Dit was niet zomaar te zien, alleen bij het buigen zag je dat de vezels los waren. Er was toen ook nogal veel flex in de as.

.

Dan is dat een speciale TT want de standaard bij mij is gewoon van metaal.:)

Vraagje. Standaard TC is 0 50 100 en PC -20 +20 +55 in normal mode. Vliegen jullie hem in normal ook zo of hebben jullie hem aangepast. Net weer even mee gevlogen in de tuin. De cyclics zijn prima maar vind hem net even te springerig voor een kleinere ruimte met tuinmeubelen in de buurt.

Ja mode 2. Nogmaals op cyclic is er niks aan het handje. Alleen op de linkerstick moet je echt op de micrometer corrigeren want hij springt dan best wel. Dacht eerst dat het aan mij lag maar ik heb dat op geen 1 van de andere heli's zo sterk. Misschien een setting die ik over het hoofd zie hoor. Zou ook kunnen.

Heeft geen haast en ik ga zelf als het minder koud is zelf ook wel wat klooien met curves. Vind hem alleen nu nogal een pitchpump extravaganza. Leuk als je nogal van pompen houd maar nerveus als je gewoon je circuitjes wilt vliegen.

Vraagje. Standaard TC is 0 50 100 en PC -20 +20 +55 in normal mode. Vliegen jullie hem in normal ook zo of hebben jullie hem aangepast. Net weer even mee gevlogen in de tuin. De cyclics zijn prima maar vind hem net even te springerig voor een kleinere ruimte met tuinmeubelen in de buurt.

Hoi Chow,

Bij mij is PC ook -20 +20 +55, maar TC heb ik staan op L:0 2:45 M:60 H:100. Daarnaast heb ik TRVAD voor PITCH op H:85.0% en L:85, 0% staan. Hiermee reageert hij redelijk soepel op de linker stick.

Grtn, Lee

Ok, even geprobeerd en hij is inderdaad wat milder op de linkerstick. Kan hem nu verantwoord tussen de meubelen in de woonkamer hoveren..

Mooi dat het bij jou ook werkt. Ik had het zelfde probleem ergens rond de kerst. Er hingen wat kerstballen aan de lamp en toen er een paar gesneuveld waren vond ik dat er toch iets moest veranderen. Ben toen wat gaan experimenteren en kwam op deze settings uit.

Ik heb:
TC 0 50 100. (Zat standaard in de DEVO 8S)
PC -20 +20 +56 in normal mode. (Zat standaard in de DEVO 8S)

Ik vlieg binnenshuis dan wel op POS 0 met Elevator EN Aileron op:
DR 100
Exp +30%
Op Rudder:
DR 100
Exp Line (0%)

Voor POS 1 en 2:
DR 100%
Exp Line (0%)

Back