Nieuwe Walkera V120d02S v2

heeft er iemand toevallig al nieuwe custom canopys voor de 120 waargenomen.

Christmas%20Canopy%20Red.jpg

haloween_canopy_indoheli.jpg

Ik zoek eens in de zoveel tijd maar kan niks vinden. Fusuno zou met canopies komen maar denk niet dat ze nog komen..

Leuke canopy's. Heb ze nog niet in het echie gezien.
Wist wel dat er zo iets ook voor de Super/Mini/Genius is.
Maar ook die ben nog nergens tegen gekomen.
haloween_canopy-340x260.jpg

Grtz Marco.

Tja dan wordt het gewoon maar de standaard bestellen want mijn canopy is nu meer plakband als canopy, hij is overal waar hij in kan scheuren wel in gescheurd:D

De Genius CP, Mini CP en Super CP zijn best wel veel verkochte Micro heli's me dunkt.
Ik begrijp er geen jota van dan iemand niet een soort van special paint Canopy's ervoor maakt.
Daar is toch markt voor?
Vr Gr D

Blijkbaar niet. Ik heb contact gehad met Fusuno en ze hebben meerdere keren beloofd met kapjes te komen maar ze komen niet.

Was nog niet geplaatst maar de meesten en met name de 'echte' V120D02S piloten zullen de alu upgrade vast al kennen.Loopt al een 2 tot 3 weken dacht ik zo.
Vliegmaatje van me die heeft er al eentje van onderweg.
Ziet er gelikt uit die alu kop maar heeft voor mij geen meerwaarde eerlijk gezegt.
Soort van bling bling vind ik het en dat is de laatste jaren aan mij niet meer zo besteed.
Ik ben meer bezig om mijn vliegskills en moves naar een hoger plan te tillen.
En dat is niet wijselijk als ik dat probeer met helikopters waarbij er veel bling bling of mooie alu parts aanzitten.
Nee, ik hou het vooralsnog liever bij het duurzame plastik. Lang leve de stock V120D02S.
Mocht ik tzt ooit weer eens een vette schaalheli gaan vliegen dan is dat alu natuurlijk wel het allervetste.
Vr Gr D

Ja ik laat hem ook lekker zoals ie is en ik moet zeggen dat ik veel spares bij de V120D02S had besteld.
Zoals de meest gangbare spares die doorgaans kapot gaan bij een crash. Tenminste ik ging uit van het 450 en groter formaat. De eerste crash die ik had met de V120D02S dacht ik zeker dat de mainshaft, featheringshaft, miangear etc kapot zou zijn maar wat schertst mijn verbazing?
Alleen de canpoy en het landingsstel was kapot en kon dus gewoon doorvliegen.

Wat ik wil zeggen is dat deze V120D02S behoorlijk crashbestendig is met alle plastic onderdelen en ik vraag me af of al die alu onderdelen hem niet veel zwakker maken.
Maar ieder zijn keuze natuurlijk;)

Wel heb ik het motortje vervangen door een Spin Xtreme 15500KV en ik heb nog niet echt kunnen testen maar met pitchpumps in de woonkamer geeft ie meer power dan het stockmotortje!

Hoi Wim.
Mag ik vragen waar jij die Xtreme upgrade motor vandaan hebt en hoe heb jij dat dan gedaan met de motorpinion?
Zat die erbij ofzo en paste dat gelijk op de Main Gear van de V120D02S? En hoeveel tands is het dan?
Dus met andere woorden: was het slechts een kwestie van die upgrade motor bestellen waar de juiste pinion al bijzat of zat het wat complexer in elkaar?
En dan bedoel ik: ergens anders een los motorpinion bestellen en die dan met behulp van een soort van tool op de as van die upgrade motor persen?
En past die upgrade motor zo 1 op 1 op de gaten waar de stock v120D02S motor zat?
Graag je relaas en uitleg want ik zit ook te denken aan zo'n upgrade motor.
Vr Gr D

Erwin,

Hier heb ik het motortje vandaan:
Spin Brushless Out-Run 15500kv (16D x 8mm ) [SMT1608-15500] - US$29.90 : Miracle Mart, RC Helicopters RC Cars RC Planes Parts for Cars Parts for Helicopters Accessory Xtreme Production
Op de stock motor zit een 10T pinion en ik heb bij dezelfde shop een 9T erbij besteld.

Heb nu de 9T erop zitten en die kon ik de eerste 2mm erop duwen en ik heb m verder erop gekregen door een waterpomptang te gebruiken. Waarom een waterpomptang? Die is lekker groot en daardoor kunnen de twee bekken van de tang goed recht de pinion erop duwen.
Wel moet ik nog een kleine pinion-remover (pullytrekker) hebben om de pinions eraf te halen want ik wil ook testen met de 10T.

En hij past precies in de gaten van het frame, schroefjes zitten erbij

Fijn torretje hè, Wim.
yellowflashcolorzpdt18.gif

Denk dat je met een 9T na genoeg de zelfde head speed houd en ook gelijk meer power hebt.
Ik heb de stock 10T op dat torretje gezet.
Hierdoor een veel hogere head speed. Zodat ik met een kleinere blad hoek kan vliegen.
En gaat ze ook als een Jekko van d'r plek. Hahaha.

Grtz Marco.

Marco,

Ja echt een fijn torretje!
up.gif

Maar ik heb m nog niet echt kunnen testen vanwege het koude weer
Yellow_Flash_Colorz_PDT_33.gif

Hij klinkt goed en in hoover met wat pitch-pumps is ie veel belovend, dus ik ben benieuwd!

Erwin, jij hebt twee V120D02S heli's, als je nu eens een van de twee verwend met zo'n torretje dan heb je echt goed vergelijkingsmateriaal
Yellow_Flash_Colorz_PDT_18.gif

Denk dat de "echte" V120 piloten ;)dan beter moeten kijken ze zetten het wat ongelukkig neer, maar doelde meer dat deze heli zo compleet te koop is, dus niet als losse upgrade.

Ha ha ha ha Wim toch...........
Jij hebt helemaal gelijk.
Alhoewel ik ook vind dat de stock V120D02S motor het voor mijn vliegkunsten ook super goed doet hoor.
Ik zal er eens induiken naar dat Upgrade torretje.
Eerlijk gezegt zit ik er stilletje aan te denken om er een tweede Master CP bij te willen.
Ha ha ha ha.........hoezo langzaam gek aan het worden die Erwin.Ha ha ha ha
Ik ben potdomme een heli addict.Ha ha ha ha ha
Verrekte heli's............ze maken me gek.Ha ha ha ha
Kiek koek kiek koek kiek koek kiek koek.............
Vr Gr D

Heeeeeeeee Dave.
Och sorry kerel als ik 'verkeerd' overkwam.
Was echt niet zo gemeend man!!
Je kent me toch wel een beetje, ben geen rottert.
Sorry nogmaals.
En voor wat het is: jij bent ook een echte V120D02S piloot hoor!!
Vr Gr D

Hahaha die Erwin!!
Ja je bent echt een heli-addict te worden of was je dat niet al??
Yellow_Flash_Colorz_PDT_04.gif

Ach joh! je leeft maar een keer hoor en je moet genieten!

Back