Nieuwe Walkera V120d02S v2

Mini vandaag binnen :-) vliegt net zo strak als de V120 moet ik zeggen. Ik was alleen verbaasd dat hij in de doos lag met de staart los maar die kan je er dus zo inschuiven :D. Nu eens kijken of ik hem brushless ga maken. En jaaaa ik kon het niet laten....ook maar de QR Infra X besteld :-) het wordt al aardig vol hierbinnen ha ha.

WALKERA--CHINA

Kreeg gisteren ook de Mini CP binnen.
Weliswaar een 2e handsje maar na er even mee bezig te zijn geweest en dan met name met het instellen op mijn Devo 8.s zender vliegt het kleine wonder.
En inderdaad zo strak als een huis.
Heb iets last van bogging op de kop, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door versleten bladhouder dempers in combinatie met een ietwat kromme Feathering shaft.
Maar het valt nauwelijks op dus laat het nog even zo.

Moet zeggen dat er voldoende vermogen in dit Brushed wondertje zit.
Pitch pumps zijn erg rap en geven voldoende vertrouwen om dit kleine loeder straks buiten eens te laten flippen en inverted te zetten zonder de staart kwijt te raken als gevolg van Tail Blow outs.
Ook de staart houd het wonderwel bij tijdens de pitch pumps.
Heb wel wat lopen spelen met Gyro sensor maar dat was meer een kwestie van uitvogelen hoe nou de beste setting waardes te nemen.

Ik kreeg er een aantal stock Lipo packjes bij.
Zullen vast de originele van Walkera zijn en die raakten als snel buiten adem.
Mijn Nano packjes deden het een stuk beter maar die zijn dan ook vrij nieuw dus mag het vergelijk misschien niet helemaal maken.
Wel heb ik gemerkt en misschien iets te voorbarig want mijn packjes zitten nog aan de lading dat deze Mini CP behoorlijk wat stroom lust.
Ik zat na 3 minuten vliegen in Normal Mode al op 3.5V in de Telemetrie gegevens van de zender.
Dat verbaasde mij zeer, mede omdat ik met de V120D02S makkelijk 8 minuten haal.
Oke, dan wel met een 950Mah packje inplaats van met een 260mah, maar het gaat toch ook allemaal naar formaat en gewicht.
Mijn Lady Bird kon 6 minuten rondvliegen en dan verstookte ik 200Mah.
Dus het kan wel zuinig.

Al met al ben ik tot nu toe dik tevreden met deze Mini CP.
Ik weet niet of het een aanrader is voor degenen die al met een V120 soortgelijke heli vliegen.
Voor mij wel, omdat ik met deze kleine telg buiten 3D moves wil gaan oefenen.
Flippen en rollen zou goed te doen moeten zijn in Idle Up mode en het gecontroleerd inverted zetten lukte mij vorig jaar met de Blade mcp-X ook al.
Wil dit gaan uitbouwen en dat was de insteek om deze Mini CP van een Forumlid over te nemen.

Eerst maar even flink genieten van dit kleine wonder want ze heeft denk ik veel meer in haar mars dan dat ze laat zien vanaf de buitenkant.
Vr Gr D

Erwin,

gefeliciteerd met je Mini CP, ik hoop dat ie beter is dan de mcpx maar ik denk het wel;)
Succes met het oefenen van je nieuwe moves

Is bij mij ook Dylan, de mini vliegt hooguit 4-5 min als je rustig aan doet in tegenstelling tot de V120D02S die de 8 min wel haalt. Maar het blijft een mooi beestje ha ha :D.

Wim, bedankt kerel.
Ik houd je op de hoogte.

Schiksie: oke, dan heeft deze Mini CP dus niet zo'n lange vliegadem.
Maar het vliegt wel erg leuk inderdaad.
Ik merkte gisteren dat na een 3 tal Lipo packjes vliegen er bijna geen vermogen meer uitkwam.
De Lipo packjes waren nieuw dus daar kon het niet aan liggen.
Zal vast de motor zijn, want die was ook gloepes heet en kon er een (micro) eitje op bakken.
Ga er maar een nieuwe voor bestellen.
Of toch gelijk ombouwen naar Brushless?

Hoe ga jij dat aanpakken Schiksie?
Ik heb eigenlijk ook wel oren naar een Brushless ombouw voor deze kleine donder.
Ik las dat jij dat straks ook wil gaan doen toch?
Vr Gr D

Die MINI CP is een errug leuk vliegmachientje.
Ik heb er een keer mee proef mogen vliegen van een vliegmaatje.
En dat smaakte naar meer. :mrgreen:
Ze vloog als een groter formaat heli.
Kan best zijn dat het motortje aan z'n eind is Erwin.
Ik zal eens informeren wat de vliegtijd bij m'n vliegmaatje z'n MINI CP is.
Want aankomende zondag hebben weer een indoor.;)

Grtz Marco.

Hoi Dylan,

Ik denk dat ik gewoon de set ga bestellen :

Walkera MINI CP brushless upgrade parts brushless kit [62587] - $43.99 : ooModel.com

Maar er zijn op internet ook diverse draadjes te vinden van mensen die het anders gedaan hebben of zelfs parts hebben besteld. De flighttime gaat dan ook gelijk richting 6 minuten zeggen ze.

Dit is wel een mooi draadje :-)

Walkera Mini CP Review - Pictures, Video, Flight Times, Head Speed, Brushless Upgrade - RC Groups

Mini-CP short flight time - HeliFreak

Grtz Jeroen

Hoi Jeroen.
Niet te snel die upgrade set van walkera bestellen hoor.
Ik zat vandaag op Helifreaks te lezen en daar las ik dat die Brushless Walkera set niet echt jofel is.
Ik zal er ook eens induiken van het weekend.
Heb afgelopen middag wat parts besteld voor de Mini CP.
Een nieuwe Brushed motor is onderweg alsmede een Feathering Shaft en Main Gear.
Over een paar weekjes zodra het spul binnen is zal ik eens kijken hoe die kleine donder het dan doet met een spinternieuwe Main Motor.
Ik verwacht top prestaties.

Morgen (zaterdag) ga ik samen met een vliegmaatje mijn laatst verkregen Trex450Pro met BeastX Gyro in en afstellen.
Leuke klus en ben er al helemaal klaar voor en heb er reuze veel zin in.Hopenlijk gaat het een geslaagde Maiden worden.
Heb jarenlang met KDS450SV heli's gevlogen.
Zeer vermakelijk, maar omdat ik nogal veel vlieg had ik veel en vaak slijtage aan bepaalde parts van de KDS heli.
Dit is mijn eerste Align Trex450Pro heli en ik merkte al gelijk het verschil op in kwaliteit en afwerking/opbouw van de heli ter vergelijk met de KDS450SV.
Ik heb het grote vermoeden dat deze Trex450Pro morgen knetters-strak vliegt.
Fijn weekend allen.
Vr Gr D

Kon het niet laten en daarnet even met de Mini CP in de woonkamer gevlogen.
Mijn vemoeden is nu bevestigt: de Main motor is echt aan z'n end.
Ik kan 1 Lipo packje redelijk vliegen met voldoende vermogen maar het 2e Lipo packje kakt in als een gek.
Maar wat een rap beestje is deze Mini CP zeg!!!
Snel op de cyclic en pitch pumpen alsof de duivel haar op de hielen zit.
Vond mijn V120D02S al behoorlijk rap, maar deze Mini CP voelt nog rapper aan in al haar doen en laten.
Persoonlijk vind ik de looks van de V120D02S wel veel mooier dan de Mini CP.
Maar voor afwisseling is het dikke pret.
Vr Gr D

Korte vliegtijd bij de Mini CP en Genius is normaal hoor. Met 4 minuten is het klaar. Da's opzich niet erg kort natuurlijk. De vliegtijd van de V120 is gewoon achterlijk lang ;)

Wat ik zelf van de Genius fijn vind is dat je nog meer onbevangen staat te vliegen dan met de V120. je moet wel hele rare toeren uithalen om hem te slopen.

Maar goed. Ik vind alle Walkera's die redelijk recent zijn uitgekomen prettig vliegen.

Hoi Dylan, ja ik ga er ook eens induiken. Halverwege in de 2e post van wat ik linkte heeft die man aardig wat testjes gedaan. Als laatste zegt hij trouwens ook nog dat met telemetry disabled het ook aardig wat scheelt qua vliegtijd.

Walkera Mini CP Brushless

The Mini CP is awesome with the brushless motor!
It is light weight, powerful, provides great climb out, and has good flight times.
I will not use be using the brush motor again.
Still would like to test the Genius CP brush motor and the mCPX brush motor. Have both these motors but need a pinion for them.

Flight time: - C05 motor w/9T pinion and the Genius CP main gear. Stock Genius CP battery.
  • 30 seconds: 4.04V - Power got very weak at about 15 seconds. I had to land.

Flight time: - C05 motor w/9T pinion and the Genius CP main gear. Hyperion 240 mah 25C battery.

• 1 Minute: 3.98V
  • 2 Minutes: 3.84V
  • 3 Minutes: 3.76V
  • 3:30 Minutes: 3.72V - Power got very low and I had to land.

Flight time: - C05 motor w/9T pinion and the Genius CP main gear. Turnigy Nano-tech 300mAh 35C battery.

Note: These are using brand new batteries on their first charge. I expect the power and head speed to stay stronger for these times
and maybe even get more flight time. I will update these when I get several charges on the batteries.

• 2 Minutes: 3.87V
  • 3 Minutes: 3.78V
  • 4 Minutes: 3.73V - Head speed is slowing down approaching 4 minutes.
  • 5 Minutes: 3.69V - Head speed is really slowing down. Too much unless you just want to hover with low head speed.
Flight time: - C05 motor w/9T pinion and the Genius CP main gear. Oversky 400mah linear 20C battery.

• 2 Minutes: 3.91V
  • 3 Minutes: 3.85V
  • 4 Minutes: 3.78V
  • 5 Minutes: 3.74V - Power got weak at 4:40 minutes.

Thrust Test: - C05 motor w/9T pinion and the Genius CP main gear.

• 53.5 grams full negative pitch in stunt mode with the stock Genius CP battery..
  • 98.5 grams full negative pitch in stunt mode with the Hyperion 240 mah 25C battery.
  • 101.5 grams full negative pitch in stunt mode with the Turnigy Nano-tech 300mAh 35C battery.

Head Speed: - C05 motor w/9T pinion and the Genius CP main gear.

• 5,220 RPM at mid stick 100% throttle with the stock Genius CP battery.
  • 5,670 RPM at mid stick 100% throttle with the Hyperion 240 mah 25C battery.
  • 5,730 RPM at mid stick 100% throttle with the Turnigy Nano-tech 300mAh 35C battery.
Telemetry:

I have found out that using the telemetry eats up the battery time.
I went from 5 full minutes of flight time on my Master CP with telemetry
inhibited in the TX to 1:25 minutes flight time with the telemetry enabled.
I found the same thing with my Mini CP, 1:25 minutes flight time with the telemetry enabled and
3 minutes flight time with the telemetry inhibited.
My friends Mini CP had the same results as I did with telemetry inhibited and enabled.

M120d01

Hallo Marco en micro-enthousiasten,
Ik stel het vervangen van de aandrijflijn en rotorkop voor de M120D01 nog even uit.
Ik wil eerst eens wat proberen aan de stabiliteit te doen met andere dempertjes in de rotorblad houders.
Heeft iemand daar ervaring mee?

En Erwin, het blijft leuk om te lezen hoeveel plezier je met heli's hebt.
Succes met de miniCP

Groet, Cor.

Hoi Cor.
Aangezien ik net als jij met een stock versie M120D01 vlieg heb ik een paar weken geleden eens gedoken in Upgrade Bladhouder dempers.
Ik kwam uit bij live-hobby.de in Duitsland.
Die hadden upgrade dempers wel op hun site staan, maar niet op voorrraad.
Ik heb ze dus nog niet kunnen uitproberen.

Wat ik wel heb gedaan is via Jade City in China een aantal Feathering Shafts besteld voor de M120D02 en daarbij zitten dan de stock rubber dempertjes.
Die gaan ± 50 vluchtjes mee naargelang je vliegstijl en dan benne ze versleten.
Ik los het snelle spelingsprobleempje op de kop dus zo maar op.
Is voor mij ook dik doenbaar aangezien ik toch het meeste vlieg met de 2 stuks V120D02S heli's.
De M120D01 ziet alleen de 'mooie' windstille dagen.Is feitelijk ook mijn mooiste Micro en zekers niet mijn ragbak gevalletje.
Dus ik hoef niet wekelijks de dempers te blijven vervangen.

Oja..........probeer even de tijd te nemen om in je zender qua instellingen van gas en pitch curves en op het 4in1 bordje in de heli de potmeters zo af te stellen dat voor jou gevoel de heli het fijnst vliegt.
Je kunt deze Micro's echt helemaal naar je eigen hand zetten.
Koste mij wel wat instel en piel uurtjes, maar was het uiteindelijk dik waard.
Je hebt haar zien vliegen en ze doet het super.

Met de Mini CP heb ik tot nu toe reuze schik.
Ondanks de versleten Main motor kan ik met de nodige pauzes ertussen wel vliegen.
Het gaat 'mis' zodra de motor heet wordt.
Maar met een koude motor is het echt knallen met dit kleine wonder.
Het vliegt beter dan mijn voorhene Blade mcp-X.
Het is nu nog even wachten op de komende spare parts en dan wordt het tijd om het kleine loedertje eens buiten op het grasveld inverted te zetten.
Dat worden weer knikkende knieeen op het moment dat de sticks om gaan.Ha ha ha ha ha ha
Ben namelijk niet zo'n 3D held.
Moet het meer hebben van lekker vlot en sportief rondvliegen op snelheid.
Strakke mooie wijde bochten trekken en de heli van hoog af laten komen met een noodgang en het toestel dan in vette bochten erdoorheen sleuren.Heerlijk.
Let wel: dit geldt dus voor alle formaten heli's waarmee ik vlieg.
En met name met een 450 size is dat echt kicken vind ik.
Vr Gr D

Hoi Cor. Het vervangen van de rotorkop is natuurlijk geen must.
Want net de orginele rotorkop vliegt de M120D01 ook goed hoor.
Ik heb er zelf ook 1,5 jaar mee gevlogen.
Het enigste nadeel is dat die featheringsshaft rubbertjes snel slijten.
Wat Erwin ook al meldde.
En die rubbertjes zijn natuurlijk ook zo vervangen.;)

Grtz Marco.

Effe zwaar Off-Topic:

Afgelopen middag druk geweest met in en afstellen van de Trex450Pro V2 met BeastX Gyro.
Vliegmaatje van me heeft me super geholpen en dat maakte het allemaal een stuk makkelijker omdat hij de BeastX al als zijn broekzak kende.
De Maiden van deze prachtdame is ook al een feit en zij heeft inmiddels al 4 Lipo packs rondgevlogen.
Tjemig de pemig wat vliegt zo'n heli fijn en strak zeg.
Was de KDS450 met Fly Bar gewend, maar dan is zo'n Trex450Pro V2 FBL met BeastX toch wel effe andere koek.
Vliegt solide en klinkt ook veel beter.
Ik ga hier van smullen.
Fijn weekend allen.
Vr Gr D

Ik was ook flybar gewend en hoorde wisselende voorkeuren over wel of geen flybar. Heb nu zelf FBL en ik vind het echt fijner vliegen.

Gelijk heb je helemaal.
Kende zelf alleen de Micro's als FBL zijnde.
En die vlogen al strak en goed.
Maar de 450 FBL is ook een heerlijkheid om mee te fladderen.
Vroeger dacht ik dat FB het helemaal was en dat niets fijner kon vliegen.
Maar FBL voelt zo direkter en meer solide aan.
Ik zou niet meer terug willen naar een FB heli.
Vr Gr D

" Het enigste nadeel is dat die featheringsshaft rubbertjes snel slijten.
Wat Erwin ook al meldde.
En die rubbertjes zijn natuurlijk ook zo vervangen "

Ik heb vanmiddag met een holpijpje 5mm en een boortje 1mm
nieuwe dempers gemaakt van de binnenband van een fiets.
Vliegt nu een stuk beter haha!

Nog niet helemaal tevreden dus ga nog wat verder pielen.
Ben dus ook benieuwd hoe die dempers-upgrade zij die jij besteld hebt Erwin.

Marco is de reden dat je ook de as en hele aandrijflijn hebt vervangen dat de kop niet op de dunnere as van de M102 past?
Mijn buurman is namelijk erg goed in het fiksen van fijn metaal knutselwerk.
Met andere woorden: ik denk dat het wel lukt de V120 kop rechtstreeks op de M120 as te zetten.
Verwacht je dan dezelfde stabiliteit?

Groet, Cor.

Back