Nieuwe Walkera V120d02S v2

Jij bofbips!! Ha ha ha ha
Kom zelf net terug van het veldje voor m'n huis.
Dacht daarnet effe de Trex450Pro uit te laten.
Ja inderdaad welgeteld 1 bloody Lipo packje alla 6 minuten vliegtijd.
Ging het plots regenen.
Moest me haasten om met de spullen ( zender/Lipo's en Heli) droog thuis te komen.
Wat een knake klimaat hebben we toch.
Kan potdomme niet eens m'n Lipo packjes buiten leegvliegen.
Met wat Godsgeluk zometeen nog maar een keer proberen.
Het is namelijk niet koud en de wind valt ook reuze mee hier.
Gr D

Kookse Chow.
Ik probeer vanmiddag met de vooruitzichten op droge periodes m'n dames nog uit te laten.
Ze schreeuwen erom om te willen fladeren.
En op zulke wensen kan ik geen nee zeggen.Ha ha ha ha
Vr Gr D

Ik zou net met m'n zoontje gaan oefenen in de tuin met de MQX maar ook hier helaas regen. En de wind steekt weer op.

Ja ik moet ook maar weer wat gaan knutselen :( Gaat nog wel even duren voor we weer regelmatig lekkere dagen krijgen.

Mja vandaag zag het weer er redelijk uit maar dan moet ik weer werken...morgen weer wind en regen :onweer:.

Erwin zou het trouwens een idee zijn om eens een Genius motor in de mini te plaatsen....tot de brushless er is wil ik dat denk ik toch eens gaan proberen :D.

Ja dat moet lukken....ik ga het denk eens gewoon eens proberen want voor de brushless er is ben ik wel 2 weken verder en de gear en motor kan ik wel weer eens gebruiken als ik ook de Super CP koop :-) 2-3 minuten vliegen vind ik inmiddels zwaar frustrerend worden.

Ik stel voor om de V120 als drone in te zetten voor zwaar vernietigingswerk.
Dit is het resultaat van een verschil van 2,5% op de gyro.

2,5%?
Ja, 2,5%!
Vertel, vertel!
Oké.

Watskeburt?
Ik heb zitten zoeken naar waar ik de gyro voor het rudder strakker kan afstellen. Het bleek niet op de ontvanger te zitten zoals vroeger, maar in de zender via een channel instelbaar.
Ik ben in de DEVO 8S gaan grutten en kwam bij de optie “Gyro Sensor” in een menu waarin de gyro is toe te wijzen aan een schakelaar. Dit is bij de V120 de MIX schakelaar. De standen zijn 1: 75%, 2: 70% en 3: 50%.
Dus Thomas ging ervan uit dat deze vooringestelde waarden aan de praktijk gerelateerd waren, dus veilig bruikbaar. :nooo:
Waarom keek ik hiernaar? Omdat de neus heel langzaam naar links draait. Trim help geen bal.
De V120 hoovert op stand 1. Neus gaat linksaf.
Stand 2. Geen merkbaar verschil en neus gaat nog steeds naar links.
Nu naar stand 3. V120 als een gek rechtsom in pirouette en gaat er vandoor. Zie foto!

Vier lamellen van bouwmarktkwaliteit naar den vaantjes. De V120 is op eerste gezicht in orde en komt weer normaal omhoog. De stand van 50% op 70% gezet omdat dat wel werkte, en per procent naar beneden gesteld tot hij rechtsom ging draaien. Dat was dus bij 52,5%. Op 53% geen vuiltje aan de lucht. :hammer:

Met verder experimenteren gaf 100% een zenuwachtig staartje, dat was te verwachten, maar hij blijft langzaam linksom draaien.

Ideeën welkom.

Back