Nieuwe Walkera V120d02S v2

Jeroen, kijk even bij live-hobby.de en de parts voor de V120D02S.
Daar verkopen ze de originele 10 tands motorpinion.
De motorpinion van xtreme heeft een modulatie van 0,4M. (130-X)
De originele modulatie van de V120D02S is 0,5M, het zelfde als de Mini CP/ Genius CP.

Grtz Marco.

Ja daar had ik als eerst gekeken Marco maar die hebben nou net de micro pinion puller niet op voorraad dus vandaar dat ik maar elders besteld heb.

Ik heb ze allebei maar even besteld :

Motor Pinion 11T (1.5mm hole, 0.4M) (Blade 130X , V120D02S V1,2)
Motor Pinion 10T (1.5mm hole, 0.4M) (Blade 130X / V120D02 V1,2)

Hallo mede Walkera piloten.
Ik had mijn V120D02S Nr II voorzien van een Xtreme landings gestel.
Zag er gelikt uit maar vond het ietwat fragil en met name als de heli zou Crashen dan denk ik dat het veel minder kan hebben dan het stock landings gestel dat ook nog eens geen drol kost om het te vervangen indien onherstelbaar beschadigt.
Ook pasten er slechts stock Walkera korte 600Mah Lipo packjes in en de tray ervan zou verlengt moeten worden om ook de Turnigy Nano 950Mah packs te kunnen herbergen.
Was er wel een beetje klaar mee, want ga niet alleen maar voor bling bling maar meer voor functionaliteit omdat ik elke dag rondfladder en geen ge-emmer wil met Lipo packs netjes kunnen herbergen en snelle schade van de skids bij Crashes.

Vanochtend dus maar eens de V120D02S Nr II flink onder handen genomen en het Xtreme landingsgestel eronder vandaan gehaald en de stock skids teruggeplaatst.
Nu passen alle Lipo packs die ik heb er weer in. ( 600Mah/850Mah en 950Mah)
Ook de heli opnieuw in en afgesteld zodat ik ermee in Idle Up kan vliegen.
Met name de servo heveltjes stonden niet lekker horizontaal zoals het hoort bij mid-stick en nu heb ik het voor elkaar.
In Idle Up verloopt de servo travel zoals het hoort volgens het boekje.

Wil met deze V120D02S Nr II gaan 3D vliegen.
Althans......eerst maar eens de heli inverted laten hooveren.
Maar zoals de meesten van jullie al weten is dat niet effe gesneden koek.Ha ha ha ha
Als ik er alleen al aan denk krijg ik het al lichtelijk benauwd.
Verleden jaar veel geoefend met een Blade mcp-X om dat inverted hooveren beheerst aan te leren.
Dat viel potdomme niet mee kan ik zeggen, maar het ging me op een gegeven moment toch wel goed af.
Voor de gasten op dit Forum die al vlotjes 3D vliegen met hun heli is het vast het grootste gemak van de wereld.
Maar zelf vind ik het flink lastig om steeds te schakelen op de sticks tussen positief en negatief te geven zonder de heli de grond in te laten rammen.Ha ha ha ha ha
En als je er bij na gaat denken wat je moet doen tijdens het vliegen dat is het helemaal een fucking drama en gaat het geheid fout.

Ik ben zelf geen simmer.
Vind het niet leuk en ben liever buiten bezig met de heli om het op die manier te leren.
Inderdaad zal het leergeld vele malen hoger zijn, maar dat is de keuze die ik maak.
Overigens ken ik gasten die op de simulator alles kunnen met een heli maar in het echt slechts lafjes heen en weer vliegen met hun heli en er niet over peinzen om hun machine inverted te zetten of te laten rollen/flippen.
Dus het strak en goed 3D kunnen vliegen op de simulator zegt niet altijd wat heb ik gemerkt.
Wat wel een waarlijk feit is met het 3D leren vliegen is de leeftijd van de piloot.
Wij hebben als wildvlieger clubje 1 gast van 18 jaar in ons midden.
Die kerel vliegt pas een jaar of 2 met heli's.
En ondanks dat het nog een ruwe diamant is betreffende 3D vliegen kan hij dingen doen met zijn 450 en 650 size heli waarvan ik alleen maar durf te dromen.Ha ha ha ha
Een combinatie van 'ballen', skills, simmen en jeugdigheid zal er aan grondslag liggen dat deze knaap zo snel het 3D vliegen onder de knie kreeg.
Telkens als hij met ons op het veld staat en dan zijn Outrage Fusion 650 uitlaat, dan sta ik (en de anderen) met open mond te kijken hoe hij verschillende 3D moves uit zijn heli trekt.
Echt super vet om te zien.

Die jonge knapen kunnen gewoonweg verdomd snel schakelen in hun hersenpan.
Dat is een echt een voordeel als je 3D vliegt met een heli denk ik.
Zelf ben ik met mijn 42 jaar niet echt meer een jonkie en dat merk ik dus echt met helivliegen.
Vlieg nu bijna 10 jaar en kan vind ik zelf behoorlijk netjes en strak 2D vliegen.
Maar dat 3D gebeuren is echt heel wat anders.
En we weten allemaal hoe moelijk het al is om 'gewoon' met een heli rond te vliegen of om ermee slechts te hooveren binnen de vierkante meter.

Ik heb de V120D02S Nr II erbij als back up heli.
Maar wil haar nu toch gaan inzetten om eens lafjes 3D moves te gaan oefenen en leren.
Wordt nog een lange weg vrees ik want het is allemaal echt verdomde lastig en moeilijk en dan overdrijf ik toch echt geen millimeter.
Zou het echt vet vinden als ik volgend seizoen mijn V120D02S inverted kan laten hooveren.
En dan met name beheerst kan laten rollen en flippen zonder de boel te prakken.
Eerst maar even wachten tot de weersomstandigheden verbeteren en dan op naar het grote ruime veld om met knikkende knieen de V120D02S te laten flippen en daarna inverted te laten houden alvorens de heli dan weer gecontroleerd terug te laten flippen.
Als ik eraan denk zie ik al een gecrashte heli voor me.
Ha ha ha ha ha ha
Maarja........moet toch door die zure appel heen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Vr Gr D

Ha ha ha ha ha ha ha.
Nee hoor Chow.
Dat was mijn eerlijke relaas omtrend hoe ik het voel en ervaar om bezig te zijn met deze geweldige en prachtige hobby genoemd: Helivliegen.
Ik ben namelijk niet zo'n hele snelle leerling.
Heeft helaas met de leeftijd te maken ( ja ja, ben al een ouwe lul) en ook heb ik in voorgaande jaren de nodige heli's geprakt door stuurfouten.
Daardoor heb ik niet de 'ballen' die een gemiddeld piloot wel zou hebben en ik doorgaans wat 'voorzichtiger' ben met het leren van nieuwe moves als ik heli vlieg.
Noem het maar gerust kleine baby stapjes.
Misschien in vele ogen niet de juiste manier en het lef voorhanden, maar ik zit nou eenmaal zo in elkaar en heb mede door de vele heliprak-ervaring in het verleden een soort van 'angst' om nog te vaak een heli te willen prakken tegenwoordig.
Maar............ben me er wel degelijk van bewust dat het leren helivliegen zwaar gepaard gaat met Crashes.
Feitelijk leergeld dus.
En aangezien in geen simmer ben en ook nooit zal worden zullen er nog wel de nodige euro's gaan worden uitgegeven aan deze pracht hobby.
En eerlijk is eerlijk, ik prak liever mijn V120D02S met het leren vliegen van 3D moves dan dat ik dat doe met mijn Align Trex450Pro V2 met BeastX Gyro. Ha ha ha ha ha
Kan dan ook niet wachten totdat ik volgend jaar bepaalde 3D moves flawless kan uitvoeren met de V120D02S en die moves dan kan overbrengen naar de Trex450Pro.
Want DAT zou helemaal vet zijn.
Fijne week allen.
Vr Gr D

Ik ben ouder dan jij hoor. Ik vlieg ook gewoon rustig en afgestemd op mijn skills. Ik crash dus zelden. Ik zit er ook niet zo mee. Tís alsof alleen 3D de norm is. Bij mij staat echter het plezier voorop. Ook ik heb geen zin om te simmen dus ik ga niet eens 3D als doel stellen. Het is het 1 of het ander. Gewoon lekker rondvliegen vind ik al prima. En als ik weer eens zin heb om te knutselen misschien richting schaalvliegen. Da's ook een mooie tak van het helivliegen..

Dylan, ik zit mij ernstig af te vragen, of je door dat lange, overigens zeer amusante verhaal van #1123 (permalink), niet veel te weinig sticktime maakt.
Volgens mij krijg je dan last van trillingen & blurred vision enzo, dat het vliegen nou niet meteen ten goede komt. :sad:

Ik hoop dat je geen last van ontwenningverschijnselen gaat krijgen. :wink:

sim sim sim ja dat heb ik ook nog ergens geloof ik:p

Ben ook niet een simmetje, inverted prima op de computer maar ik vind dit echt de werkelijkheid niet benaderen. 2x 3D(of althans in mijn ogen:rolleyes:en dat is het al snel, als bij mij de heli schuin hangt is dit voor mij al 3D:D) op de 120 geprobeerd, 1 keer redelijk met een looping van 1km doorsnee 2de keer geprobeerd en toen raakte ik bijna een mol op 2mtr diepte, toen heb ik het maar opgegeven:) en houd het voorlopig wel bij trachten normaal te vliegen. Alle gekke dingen die ik met een heli doe, resulteerd toch alleen maar in een winkelbezoek.

Dylan, ik zit mij ernstig af te vragen, of je door dat lange, overigens zeer amusante verhaal van #1123 (permalink), niet veel te weinig sticktime maakt.
Volgens mij krijg je dan last van trillingen & blurred vision enzo, dat het vliegen nou niet meteen ten goede komt. :sad:

Ik hoop dat je geen last van ontwenningverschijnselen gaat krijgen. :wink:

Ha ha ha ha ha, dan ken jij Erwin nog niet. Ik durf te beweren dat er bijna niemand op het MBF is die zo veel sticktime maakt als Erwin.:banana:

mvg. Freddie

Zelfde hier. Ik heb nooit gegamed en ook nooit interesse voor gehad. En simmen voelt als gamen. Dus verveelt me al na 10 minuten.

In principe wel met jullie eens dat het twee werelden zijn.
Op de sim met de 120SR een bocht naar links en rechts maken is exact hetzelfde gevoel en stickinput. Probeer maar met de echte!
Die van mijn draait in de kamer moeiteloos rechtse bochten van twee meter. Naar links is het ding bijna niet te krijgen door de torsie van de rotor.

3D interesseert mij niet echt, net als Chow ben ik meer voor leuk rondvliegen.

Back