Nieuwe Walkera V120d02S v2

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door daanh, 25 jul 2012.

1. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Mmm dit is ook wel grappig :p

SCT Pinion Gears

Iemand trouwens enig idee waar ik de schroefjes voor de tailholder kan krijgen ?

Cross recessed ~ LS-PM1X

Ze zitten niet in de standaard Walkera schroefset. Het is nr 80 op de diagram.

2. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Kerel.
    Als ik op dat linkje van jou klik dan krijg ik dit te zien: Walkera Adjustable Tail Clutch

Ging het jou daar om?

Zelf moet ik je zeggen dat ik zekers voor de piloten die al naar behoren kunnen landen en opstijgen niet de meerwaarde zie van deze upgrade.
    Voor beginnende vliegeniers is het wellicht een meerwaarde, maar ik zie het nut er niet zo van in.
    Heb nu een dikke 200 vluchten op de teller staan met 1 van mijn V120D02S Micro's.
    2 keer een lichte 'crash' gehad in de zin van omvallen van het toestel tijdens aftoeren na de landing van een verhoging.
    Koste me 1 keer een gear voor en de 2e keer was er niets aan de hand met het toestel.
    Met de gears achter bij de Tail Unit nog nimmer tot op heden 'gedoe' of gezemel mogen hebben.

Kreeg gisteren de upgrade metal gears binnen voor de TT.
    Ziet er gelikt uit dat alu.
    Vlieg zelf eerst de stock plastike gears aan snot voordat ik ze wissel naar die alu gears.
    Mijn heli vliegt nog steeds naadloos strak en fijn met die plastike gears na +200 vluchtjes, dus dat omwisselen komt tzt wel.
    Fijn weekend allen en geniet van deze hoogstwaarschijnlijke droge en 'warme' zaterdag om lekker veel stick time te maken.
    Dat ga ik in elk geval vanmiddag met een vliegmaatje wel doen.
    Eens even flink de nodige Lipo packs leegvliegen met de Radjet420 Micro jet, V120D02S en de Trex450Pro V2.
    Dat wordt genieten en een klein feestje.
    Vr Gr D

3. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Ha ha maar ik ben nog aan het leren Dylan :p. De nieuwe is bijna af maar nu nog die 2 schroefjes voor de tailholder en de motor heeft een verkeerde pinion grrrrr.

4. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Als je nog veel crashed dan is zo'n clutch best handig. Op rcgroups zijn er ook heel veel mensen die de clutch hebben geinstalleerd.

5. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ha ha ha ha..........dan zijn wij toch bofkonten dat we niet zoveel meer Crashen Chow?
    Ha ha ha ha ha ha
    Vr Gr D

6. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Tsja, ik vlieg gewoon rustig. Geen 3D ambities dus ik vlieg lekker heen en weer en gooi hem door de bochten. Dat vind ik voldoende..

7. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    je hebt crashen en crashen.........;)

oftewel gecontroleerd met als resultaat geen schade of doorgaan tot je er achter komt dat je het beter gecontroleerd had kunnen doen en dan wel schade hebt:D

8. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    En je hebt gras als ondergrond of asfalt zoals bij mij :D

9. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Hallo waarde V120D02S mede piloten.
    Even het volgende...................
    De meesten van jullie kennen vast wel die Alu Tail Unit upgrade van Xtreme.
    Ik bedoel dan het achterste opzetstuk dat op de Tail Boom van de V120D02S kan worden geschoven.
    Dus feitelijk dat rechthoekige blokje zeg maar en dan in aluminium uitgevoerd.

Nu vraag ik mij af wat nou eigenlijk de meerwaarde is van die upgrade ten opzichte van het originele plastike item.( dat overigens flawless functioneert)
    Die alu Tail Unit ( dus alleen de behuizing) kost al snel 20 euro incl verzenden.
    Best wel veel geld voor zo'n klein stukkie alu.
    Zou die upgrade nou daadwerkelijk meer brengen dan alleen maar bling bling voor de toch al fijn vliegende V120D02S heli?
    Graag jullie mening.
    Vr Gr D

10. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Ik denk zelf alleen maar bling bling misschien een beetje cog verschuiving of wat anders, maar als iets goed is waarom dan vervangen:confused:

11. Tom Bollongino

Tom Bollongino

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Weesp en tevens praktiserend praktijksprakker
    Ik sta er niet achter. Plastic dat een opdonder krijgt veert terug is zijn oorspronkelijke vorm. Metaal "klinkt" sterker maar verbuigt permanent. Buiten dat, het weegt meer! Dat gaat meestal voor al die metalen bling-bling op van meneer Extreme. Ik heb wel het Extreme landingsgestel van €8.00. Dat is nog zinnig. Alles van metaal dat rondslingert zoals bladeholders etc. geeft snel bij een geringe onbalans een lastig bestuurbare heli op. Op dit onderdeel komt geen extreme belasting die een metalen uitvoering rechtvaardigt.
    Leve trial and error!

12. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Heren piloten.
    Erg bedankt voor jullie reactie en mening.
    Ik ben eruit en laat die Xtreme Alu Tail Unit upgrade dan toch maar lekker links liggen.
    Het zal geen toegevoegde waarde geven aan mijn V120D02S.
    Hooguit wat meer bling bling gehalte maar voor mij moet het toch ook echt een meerwaarde bijdragen in de functionele zin van het woord en niet alleen maar om het toestel optisch mooier te maken.
    En dat zie ik mede na jullie input toch niet gebeuren met dit item.
    Ik hou het dus maar bij de stock plastike Tail Unit die het overigens al meer dan 200 vluchten super goed doet op de heli.
    En daarbij bedoel ik met name de lagers die erin zitten.Helemaal toppie zijn ze nog.
    Vr Gr D

13. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik ben zelf ook niet zo van het upgraden. Never change a winning team zeg maar. Ja hooguit blades of kapje ofzo om de heli even ander smoel te geven maar verder niks..

Fusuno had beloofd met kapjes te komen maar nog steeds niks. Dat vind ik wel jammer. Ze maken wel 130X kapjes maar laten ons in de kou staan.

14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Verdomd jammer dat dan ook Fusuno alleen maar voor die schijt centen gaat.
    Want daar draait het natuurlijk om.
    Laten we wel wezen..........
    Ondanks dat die Blade 130-X veel shitter vliegt dan de V120D02S en ook nog eens overgeprijst en te duur is in onderdelen vliegen er vast wel veel meer van rond over de wereldbol dan onze V120D02S Micro heli's.
    En daar zit em dus de kneep, want Fusuno weet dat ook wel en verkoopt waarschijnlijk dus veel meer canopy's voor een Blade 130 dan voor een V120D02S.
    Jammer dat ook Fusuno zo'n beleidsvoering aanhoudt.
    Vr Gr D

15. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ja, maar zeg dat dan gewoon. Ze hebben namelijk wel gezegd dat de kap komt voor de 120..

16. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ik moet mezelf even rectificeren..............ha ha ha ha
    Ik zag dit net: kijk na het klikken erop maar eens bij Fusuno.

Startseite - heli-worx.de - der Helishop)

Dat is een best wel mooie Canopy voor een Walkera 120 size heli.
    Dus het bestaat wel.
    Vr Gr D

17. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Da's de 4G6 kap die ze hebben laten aanpassen..

18. redman

redman

Lid geworden:
    28 dec 2011
    Nog even over die alu tail-unit van xtreme.
    Het lijkt misschien bling-bling, maar aluminium is sowieso stijver dan kunststof.
    De M120d01 was toen een upgrade versie van de V120D02, en daar hebben ze een alu tail-unit opgezet.
    Zouden ze toch niet voor niks gedaan hebben.
    Toegegeven de stock tail-unit van de V120D02S voldoet ruimschoots.
    Omdat de kunststof (ook voor de rotorkop) die ze nu gebruiken versterkt is met koolstof.
    Daarom slaan de kleine tandwieltjes iets wit uit als ze slijten.

Grtz Marco.

19. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Ik zal Fusuno eens aanschrijven.
    Zag laatst op Ebay een wel heel gaaf groene Canopy voor een Blade 130-X
    Zag er heel netjes en strak uit.
    Zo'n soort Canopy wil ik graag voor mijn V120D02S.
    Vr Gr D

20. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Laatst bewerkt: 16 dec 2012

Deel Deze Pagina