Nieuwe Walkera V120d02S v2

Tsja, even een plankje neerleggen om 100% zeker te zijn kan geen kwaad natuurlijk. Ik heb de gears bij de Solo Pro 180 ook gesloopt toen hij bij landen 1 grassprietje raakte.
Las net dat iemand de gears van de 130 X gesloopt heeft door een minimale aanraking..

Tsja, even een plankje neerleggen om 100% zeker te zijn kan geen kwaad natuurlijk. Ik heb de gears bij de Solo Pro 180 ook gesloopt toen hij bij landen 1 grassprietje raakte.
Las net dat iemand de gears van de 130 X gesloopt heeft door een minimale aanraking..

ik las het, Tja deze zijn net ff wat volwassener (echt dikkere gears met betere vertanding tov de 130:D) anders had ik ook gisteren wel wat gesloopt met die giga crash. Maar als je gas eraf is loop je zowieso minder risico. Ook bij mijn 500 moet ik geen harde tail landing doen want dan zijn ze ook kaal.

Ben trouwens ook bezig met het heli platform maar lukt niet wat ik wil:(

Ik moet sowieso eerst een veldje gaan zoeken zonder honden. Er is wel wat maar da's stukje rijden. Zit te piekeren voor een plek dichterbij. Mijn normale plek is vliegen boven asfalt. Ook geen probleem maar wil de V120 eerst even boven gras hebben voor het geval ik jou na ga doen :mrgreen:

Ook geen probleem maar wil de V120 eerst even boven gras hebben voor het geval ik jou na ga doen :mrgreen:

Ja ja wrijf het er maar in. ehh en las ik niet zo'n gevalletje in scandinavie maar dan op de stenen, tip van mij doe het op gras:mrgreen:

oh ja mocht je het vergeten zijn.:mrgreen:

Had vandaag bij de 4e lipo wel een crash. Kwam uit een snelle bocht en de wind gaf een duw. Heli ging daardoor ineens even een stuk omlaag en kon dat door de snelheid in forward flight niet meer corrigeren. Dus ging hij op de stenen.. Oppakken. Kijken.. Niks aan de hand en weer doorvliegen..

Maar moraal van het verhaal blijft recht zetten en doorvliegen met die Walkera's:D

Denk weinig vliegen vandaag of ik moet de windtest gaan doen , flink winderig 15-18kmh met uitschieters boven de 20..:(

Had me zo verheugd vandaag weer is te gaan testen.

Hier ook teveel wind om klein spul te vliegen. Heb nog wel de hexacopter hangen maar ben een beetje lui.. Geen zin om naar een groter veld te rijden. Misschien later op de dag nog even.

Moraal van het verhaal klopt vaak wel maar het kan natuurlijk ook een keer misgaan.. Maar boven gras zal dat niet vlot gebeuren.

Ja ben mijn lipos voor de grote maar aan het laden, ik moet die V120 nog wel laten keuren op de club...:D anders mag ik er niet me vliegen. Ben benieuwd want wordt de kleinste op de club en ze zijn nogal ehhhh 130 minded en anti walkera;)

Ze kunnen hooguit moeilijk doen over je zender. Heeft deze een CE keurmerk?

**Edit**

Ik zie dat mijn Devo die wel degelijk heeft. CE 0681

Ze kunnen hooguit moeilijk doen over je zender. Heeft deze een CE keurmerk?

**Edit**

Ik zie dat mijn Devo die wel degelijk heeft. CE 0681

yep. alleen heb ik graag ook het officiele certificaat heb ik voor mijn hitec's ook. Maar aangezien hij ook in de EU te koop is ga ik er van uit dat hij officieel CE is. Maar vraag ik nog wel aan bij Walkera vind ik wel zo fijn. Bij Multiplex was dit ook geen probleem

Dat zal ik in eerste instantie niet doen. Moet ik te vaak gears vervangen dan kan dat altijd nog.

Je kan allerlei voorzorgsmaatregelen nemen servo saver mods etc. maar hij moet gewoon vliegen zoals bedoelt. en als het nodig is kan dit altijd nog.

Ben wel nuttig bezig geweest vandaag met de nieuwe helihave dankzij een tekening van forumlid (DPK thnx).
Nog niet af en niet zo mooi als die van DPK maar ben tevreden...:D

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen nog beschilderen dus. Wel netjes..

Ik ga niet gelijk mijn V120 modden. Op rcgroups heeft ene Rafa bakken vluchten op z'n V120 zonder problemen. Hij vliegt wel boven gras inderdaad. Denk dat veel problemen veroorzaakt worden omdat er relatief veel beginners deze heli zullen kopen. Of hij wordt misbruikt om 3D mee te oefenen. Bij normaal vliegen door mensen die geen echte beginners meer zijn moet hij gewoon z'n werk doen.

Alleen nog beschilderen dus. Wel netjes..

Ik ga niet gelijk mijn V120 modden. Op rcgroups heeft ene Rafa bakken vluchten op z'n V120 zonder problemen. Hij vliegt wel boven gras inderdaad. Denk dat veel problemen veroorzaakt worden omdat er relatief veel beginners deze heli zullen kopen. Of hij wordt misbruikt om 3D mee te oefenen. Bij normaal vliegen door mensen die geen echte beginners meer zijn moet hij gewoon z'n werk doen.

Ik begin er ook niet aan, zeker niet zolang het niet nodig is. Ik heb wel meer mensen gehoord die hun servo armpjes doorsnijden zodat de gears niet gestipt kunnen worden, denk alleen als ik die andere motor er eens opzet;) dat de kracht te groot wordt en ze gaan slippen. Op mijn 500 doe ik dat ook niet als je crashed is het gewoon afwachten.

En ja platform is op verven klaar (vanavond wordt hij zwart en morgen de details). Ik heb alleen een lichtere versie gemaakt(dunnere plaat). en had nog een mooie luxe keukenla handvat, die haken zijn om hem eventueel te verankeren in de grond op 8 plekken :D

Die servo gears strippen ook alleen maar als je TH niet kunt vinden en tegen beton kwakt begreep ik. Zal dus wel niet zo'n vaart lopen. En stuk is vervangen en verder gewoon vliegen zoals je ook met de grotere heli's doet lijkt me. Wil je echt bizar wild gaan doen kun je beter een Mini CP/Genius nemen denk ik. Die kan echt voldoende hebben. Dat gaat boven gras echt niet stuk. Je moet alleen soms het gras overal tussenuit pulken.

Schade aan de Genius tot nu toe na 8 maanden. Twee versie 1 canopies. Heb nu versie 2 en die gaat niet stuk meer. En 1 tailblade. Da's alles.. En dat is woonkamer schade waar de klappen meestal wat harder zijn dan buiten.

Back