Nieuwe Little serie van Sky-Hero

Wat mij opviel was dat in Europa de Little Spyder nauwelijks te verkrijgen was ten tijde van release en ik een boel Chinezen al hoopjes kunstjes zag doenmet de Little Spyder op YouTube... Haha...

Verstuurd van mijn SM-N9005

Graag gedaan Tom!!
Je hebt inderdaad gelijk, er zijn inmiddels al behoorlijk wat klonen van de Sky Hero machines leverbaar.
Zoiets kan natuurlijk nooit lang uitblijven want die Chinezen maken echt alles na.
Jij en ik weten dat van de Helikopters en ik zal jou niet nieuws vertellen.
Ik heb een tijdje terug nog even lopen dubben/wijfelen over de aankoop van een KongCopter 450 size inplaats van een originele Sky Hero Little Spider 450 size.
Het verschil in bedrag tussen deze 2 machines kale/lege Frame was aanzienlijk.
119 euro voor de KongCopter ( bij een Hollandse webshop ) en 220 euro voor de originele Sky Hero Little Spider 450.
Dat is een behoorlijk gat.

Na het zien van de nodige You Tube filmpjes en revieuws op RCGroups te hebben doorgelezen was het al snel duidelijk voor mij.
Toch maar liever de extra centen erbij leggen en kiezen voor de Sky Hero.
Net effe wat mooier en gelikter dan de KongCopter.
Verschil Volkswagen en Skoda.

Moet zeggen dat ik inmiddels een dikke 50 vluchten heb gedraaid met mijn Sky Hero Little Spyder en potdomme..........Ik heb tot op heden nimmer zo n fijne Multicopter mogen beleven.
Toestel ziet er meer dan vet en gelikt uit en vliegt als op rails.
Oke, het is een dikke zware dame voor een 450 size toestel, maar ze heeft alles in huis om de wensen waar te maken en ik geniet elke vlucht zeer veel van dit apparaat.
Al met al tijd om de collectie uit te breiden, want ik ben helemaal Sky Hero minded.
De Sky Hero Little six 550 size staat op mijn verlanglijstje.
Hoop die dan op 6S Lipo te vliegen zodat er flink wat power voorhanden is.
Raggen en knallen is toch wel het liefste dat ik doe.
Vr Gr Erwin

eerste proefvlucht goed afgelopen met de LS
Heb het volgende verbouwd
4 emax MT 2216-810 Kv
4 emax 20 amp regelaars
1045 propellor
Flip32 flightboard
Lemon satelliet
Nanotech 4s3300mah

eerste indruk, een stabiele en goedvliegende quad. Heel weinig geluid en mooi vliegbeeld.
Nu nog wachten op mijn airbrush canopy en wat beter weer

Hallo Edwin.
Las ik nou goed dat jij 20A regelaars hebt zitten in jouw Little Spyder?
Is dat niet behoorlijk nipt???
Zou het niet aandurven hoor met de komende temperaturen boven de 20 graden zomers.
Vr gr E

Hoi Edwin.
Aha....ik wist niet eens dat men 18A regelaars gebruikte.
Pfoeeeeee.......wat een ballen en lef hebben ze dan.
Zou het met mijn vliegstijl niet aandurven zulke nipte regelaars in de toch wel zwaar wegende Litlle Spyder.
Maar die keuze is uiteraard aan een ieder hemzelf.
Heb mijn 30A regelaars in de armen zitten.
Ik hoop dat het daarom straks hoogzomer goed zal blijven gaan.
De tijd zal het uitwijzen.
Vr gr E

Hoi Edwin.
Ja, dat linkje kende ik.
Vond het toen al zo opvallend dat die lichte regelaars werken op de Little Spyder.
Ik hoop dat ze het bij jouw toestel vol blijven houden en ook van de zomer als het stukken warmer is dan nu.:
De combinatie hogere temperaturen, regelaars in de armen verwerkt en zwarte carbon armen die door zonlicht flink kunnen opwarmen lijkt mij een forse aanslag op de temperatuur van de regelaars.
Zou echt zonde zijn als jouw Little Spyder daardoor uit de lucht valt.
Vr gr E

8 min met 4s 3700 mah met de standaard set-up.
Het optionele bodemframe kost een 60 euro waarmee je een 6000 mah lipo kwijt kan, ben zinnens het te bestellen doch ga in de knoei raken met het zwaartepunt dan wss.
Gimbal en camera komt er niet op bij mij dus ga het eens goed moeten bekijken.

Standaard set up??
Kan jij daarover iets duidelijker zijn?
Bedoel jij de standaard set up van Sky Hero?
Dus: wat is dan de standaard set up?
Welke KV motoren?
Welke propmaat?
Welke regelaars en hoeveel Ampere?

Zelf gebruik ik 980KV motoren met 10x5 props en 30A regelaars.
Vlieg met 4S 4400Mah voor een perfect GC en gewicht/vliegtijd verhouding is zeer prettig.
Mijn vliegstijl is behoorlijk rap en de Little Spyder houdt zich fenomenaal.
Motoren en regelaars blijven koel na de vlucht.
En ik rag er toch flink overheen met die krappe 2 kilo machine.

20 of 30 amp, is toch niet zon groot verschil, alt afhankelijk van je vliegstijl.
Helaas heeft helicanopy.nl nog geen canopy voor de LS, hopelijk krijgen ze deze op voorraad. Toch even te duur om vanuit de USA te bestellen

En welk type/merk motor en props zijn dat dan,
als ik zo vrij mag zijn?

- 4 x sky hero 2806-950KV Motors
- 4 x 40amp ESC's 600Hz the famous rapid ( tot 6s)
- 4 x 10inch Props

Beetje het huismerk van sky hero denk, is de set bij de flight controller ready kit van de little spider.
Ga eens juist uitzoeken waar hun oorsprong ligt en zal het laten weten.
In ieder geval was de meerprijs to de 'kale' kit 180 euro.

Ben trouwens hierboven abus, zijn wel degelijk 40 amp regelaars.
Enkel de props werden vervangen door aeronaut's want de bijgeleverde zijn redelijk bagger ...

Laatst bewerkt:
net een tijdje gevlogen, totdat een propeller eraf vloog :-( niet goed genoeg vast gedraaid,
De LS van ca 10m naar beneden gedonderd, niks geen schade een stevige dikke dame.
Nu alleen nieuwe boutjes bestellen voor de prop, damn

Back