Heej... gaat het daarmee beter?
Zo een Wellerset heb ik ook. Unit met toebehoren.
Met diverse soldeertippen... etc...
Zo een Wellerset heb ik ook. Unit met toebehoren.
Met diverse soldeertippen... etc...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je bedoeld dat schepje? Is om kousen te krimpen?
Bij symmetrisch opgezette uitgangen is het toepassen van complementaire transistoren aan te bevelen, zo niet noodzakelijk.Paartje mag je uitleggen.
Ja, als je het gescheiden kunt houden, moet je dat zeker niet laten.Dan is het dus verstandiger om in het laagspanningsdeel een gaatje te boren,
daar waar een mogelijkheid is, draadje daar door heen te geleiden.
Dit is bijna zeker een multilayer en zit er binnen in de print ook nog minimaal één laag waarschijnlijk wel twee. Zo maar een gaatje boren kan verkeerd aflopen. Volgens jouw zat de transistor aan een baantje dat naar een doorvoer naar de andere kant gaat, een koperbuisje. Je kan een draadje door dat buisje steken en aan de andere kant op het baantje solderen. Dat "vervangt" dan het spoortje dat verdwenen is. De draad die je nu hebt is te dik maar die draad bestaat uit een aantal heel dunne draadjes die in elkaar gedraaid zijn. Als je één van die draadjes neemt is dat prima. Er loopt nauwelijks stroom door dus je hoeft echt niet bang te zijn dat je daar problemen mee zal krijgen. Je "volgt" dan ook het originele pad en zal geen last hebben met isolatie want wat hobbyist schrijft is geen sprookje of zo, je moet daar echt goed rekening mee houdenLastiger dan gehoopt.
Een lead van de printplaat liet los. Ik dacht dat ik de transistor los had... met scherp pincet in de houtgreep, maar nam een strip koper mee.
Stripte tot aan doorvoer naar andere kant. Een koperbuisje, en daar was niet aan te solderen. Dus moest een bruggetje bouwen. Dat kon in deze redelijk eenvoudig.
Zegt ie straks dag stop... dan heb ik pech!