Nee... die bodems bleven wel zitten... voor veel anders aangeschroefd, had ik wel wat schepnetjes nodig...
Maar de latere waren totaal probleemloos. De laatste, de Delta, is technisch helaas weer terug bij af... bodems okay. Koets is 5 sterren Encap. Elektronische schepnetjes nodig. Maar in dat verre verleden was dat ooit Beta-meuk. Heb ik nog steeds een van... mooie meuk.
Maar dat moderne Bosch, Bosch, Bosch... 't flikkert gewoon uiteen. Haha...
--------------------------------------
Wat waren mijn issues bij deze lader. Daar moest ik even over nadenken.
Voorjaar een uitval. Lader viel uit... maar las ik nu op lader-display ook dat het een overspanning was?
Voeding op lager voltage gezet, 15v en ging het weer.
Nu dan de uitval met de display melding 'O UP' en geen controle meer over voltage. Enkele keren, daarna definitiever en nu dan over en uit.
Waarbij de spanning wegviel, lader dus uit gedurende het laadproces... maar ook zonder een laadproces.
Een andere melding... filmpje tref je ook in andere draadjes...
Kon ook accu niet volledig op spanning brengen bij het laden. Maar de 3300mA gingen wel goed. 80% soms 95%
Lader aan een 20 jaar oude Conrad labvoeding 25A... accu verder op te laden. Maar met al die storingen ging het vliegen met de Hawk ging dus effe niet door...
Dan... vanochtend even wat spreuren op Google SkyRC 540w... tref ik dit draadje...
https://www.modelbouwforum.nl/threa...r-supply-30a-te-hoge-uitgangsspanning.245297/
Dat beestje heeft een identieke opzet (komt allemaal uit dezelfde emmer)
Tref ik hier in de staart commentaren bij het filmpje nog een heel verhaal...
Alleen al door zo een supply te fixen kan je SkyRC een les lezen! Hard nodig.