Nieuw E2k model is daar belangstelling voor ?

Kielvlak zit er heel strak in, dun van boven. Met een papje en een rovning rondom, onderkant een bandje licht glasband.

Winfried je hoort het iedere gebruiker heeft zo zijn eigen voorkeur voor hardware, motorschot zal ik van 4mm triplex frezen,
Nu is het tijd voor vleugels.
 
Look,

Vleugelbout spant 3mm is veel te dun. Dat valt uit de lucht. Er werken behoorlijke krachten op. Is natuurlijk ook afhankelijk van type triplex. Als het gewoon waaiboom populier 3mm triplex is, dan minimaal 2 stukjes lamineren, en dan nog. Berken triplex is al veel sterker, maar ook dan zou ik 3mm niet aan durven. En voor het gewicht hoef je het niet te laten denk ik, we zitten toch aan een minimum van 1020gr. vast...

Peet.
 
Mooie rompjes... 148 gram is stevig maar wel ok. Mijn eerste was 78 gram, maar ongelakt, erg slap en zonder kielvlak.
Met een schuim abachi vleugeltje blijft het vast binnen de 1021 max gewicht.
 
Dank jullie allemaal !! Bestellen is al mogelijk. Romp Martijn is ook in aanbouw.

Dus 2x 3mm vleugelbout plaatje van echt triplex. Motorschot 4mm dik of liever 5mm.
 
Hoe zijn de plannen met bevestiging aileron servo en servo hoogteroer ?? Moet ik daar een plaatje voor frezen ?
 
2x3mm vleugelboutplaat lijkt me prima. Mortorschot: 4 of 5 mm volgens mij beide goed.

Plaatje voor hoogteroerservo klinkt handig.
 
Persoonlijk ga ik voor de 6mm omdat ik dan gemakkelijker de conventionele inslagmoeren kan gebruiken. Maar 4 mm lijkt me dik genoeg. Het glas in de neus is toch al stevig door alle hoeken die daar samenkomen. Je zit natuurlijk met je gewicht. Het liefst wil je niet teveel boven het minimum van 1020gr. uitkomen. Je rompje is 148gr, daar kan denk ik nog wel 20-30 gram vanaf en dan is die nog stevig genoeg. Ik maak zelf ook rompjes (voor eigen gebruik) die komen op ca 110gr. Ik zou zeggen: als je het qua gewicht kunt veroorloven 6mm dik en anders 4.
 
Dank jullie allemaal !! Bestellen is al mogelijk. Romp Martijn is ook in aanbouw.

Dus 2x 3mm vleugelbout plaatje van echt triplex. Motorschot 4mm dik of liever 5mm.

Hoi Look, ik ben ook geïnteresseerd in een kitje.(romp kleur Zwart).
Als je wil kan ik deze kit ook op de F3D site zetten. ik heb dan wel wat foto's nodig, en wat gegevens.

gr Wubbo
 
Wubbo dank je, ok dan ga ik die maken voor je. Martijn,Robert en Tjarko gaan de eerste bouwen.
Ben nog met Tjarko in overleg met de freesden. Mal staat in de was voor de romp van Robert, die ga ik woensdag maken daarna die van jou Wubbo. Vleugels wil ik woensdag ook mee beginnen om te snijden. Romp van Martijn is klaar.
 
Aileron layout van Tjarko
1543957690557410856433899025263.jpg
 
En de servo aansturing.
15439598057818463441611421491136.jpg
Aileron layout
15439598561881275488728503138191.jpg .
Aileron aansturing met 2 servos.
Beetje flaps gemixed op hoogte.

Servo montage hoogteroeren en vleugel bevestigingsmoer, plankje
15439599670781778926215015485270.jpg
Voor een normaal hoogteroer in look zijn kist staat de servo natuurlijk rechtop, met stuurstang of bowdenkabel. Deze foto laat rds zien...
Vleugelmoer en plankje is ver weggedremeld om de rolroer torsiestangen plek te geven.
.
 
Back
Top