Nieuw Blade 130 X

Het is de bec op het board die doorgebrand is. Hij moet van de 2s een 1s spanning maken en brand regelmatig door. Heb je niet je eigen board opnieuw terug gekregen?

Kan iemand dit controleren?

Als men een 130x voorziet van stroom zonder dat de zender aan staat, bewegen dan de servo's? Of zijn deze hoorbaar actief?
Ik ben ff gaan kijken wat mijn 130x dan doet: deuntje van esc/motor, led knippert snel en blauw, servo's zijn stil tenzij ik het linkje iets beweeg.

Nee, echt stil. Tenzij ik dus ook maar iets met die linkjes naar de swash doe want dan gaan ze corrigeren; niet dat er beweging in komt maar ze maken dan dat zoemende geluid.

Zou ik dit board naar iemand hier met een 130x kunnen sturen die hem zou willen testen? Als ik dit weet dan ligt het aan mijn zender of al mijn servo's zijn dood.

Je motor draait wel? Het lijkt me sterk dat allebei je gimbals van je tx kapot zijn. Zoals ik al zei. Het is de bec. Bekend probleem. Ik zou weer contact met hh opnemen. Misschien sturen ze je meteen een nieuwe op en kun je de oude repareren met een betere transistor.

Als je de stroom volgt? Vanaf lipo na controlboard, en van controlboard na servo? Als er geen power word geleverd aan de servo dan is wel duidelijk wat er defect is ;) , toen ik nog de 130x Had, en sloot de lipo aan werkte ook alle servos(geluid), terwijl me zender uit was.. Dus ja t klinkt echt dat je mainboard defect is

Al heb ik het ook een keer gehad al me cyclic servos overleden behalve me tail servo.
Toen was het boardje ook kapot ik denk alles in 1 keer.
Ik kon het me ook niet voorstellen toen..

Al heb ik het ook een keer gehad al me cyclic servos overleden behalve me tail servo.
Toen was het boardje ook kapot ik denk alles in 1 keer.
Ik kon het me ook niet voorstellen toen..

Ik vrees ook dat me board nu prima werkt, is immers ook helemaal nieuw en dat al mijn servo's zijn overleden bij de dood van mijn eerste board. Ben helaas niet thuis om het een en ander door te meten.

Overigens kun je je board zelf ook vrij eenvoudig doormeten. V+ en v- van de servoaansluiting meten op spanning.

Multimeter geeft -0.04 aan wanneer ik meet op 200DCV. Ik meet dit op de plus en de min van de staart servo. De swash servo's meten 01.6. Iemand?

Heb onderstaande geprobeerd en kan nu met zekerheid vaststellen dat mijn board niet goed is.

You want to measure between ground(black) and base(red), the voltage
should be about 4.2V. Then with servo plug in and the board
is bound, measure the voltage between ground(black) and
emitter(yellow). The voltage should read some thing like 3.8V.
If you see voltage drop below 3.6V, the D882 transistor is likely
blown.

Rood-Zwart meet ik wel 4.2V maar Zwart-Geel gebonden meet ik 1.7V :(

Identify 130x 3 in 1 BEC failure - HeliFreak

Hey mensen ik heb een vraagje als jullie moeten kiezen tussen de Walkera V120d02s en deze Blade 130x
Welke is dan beter/geschikter voor een beginner, welke vliegt gemakkelijker?

Back