Nieuw Blade 130 X

Ik krijg de melding "Sorry, the requested page does not exist." als ik je foto's probeer te bekijken, dus idd probleempje met je emmer :D

Mijn 130X vliegt prima nu met de microheli extra bearing op de tailboom...

1 probleempje krijg ik er niet uit, bij pitchpumps draait de staart ietwat weg naar rechts, het de gain op de rudder al verhoogd/verlaagd maar niks veranderd het gedrag van het staartje :snipersmile:

Mijn 130X vliegt prima nu met de microheli extra bearing op de tailboom...

1 probleempje krijg ik er niet uit, bij pitchpumps draait de staart ietwat weg naar rechts, het de gain op de rudder al verhoogd/verlaagd maar niks veranderd het gedrag van het staartje :snipersmile:

Dat ga je er ook niet uitkrijgen, alleen bij een iets lagere pitchinstelling in de zender krijg je dat weg. Is volgens mij de 3in1 die te traag compenseert:confused:

Foto-emmer zuigt:mad::mad: bezorg me jullie email en dan stuur ik ze zo;)

Grtz Rudi

Heren, er zijn zaakjes te doen:D

Gisteren bij Lynx voor de eerste keer een bestelling gedaan voor 2 sets landingsskids, kreeg ik vanmorgen een mailtje terug of ik mijn shirtsize wilde meedelen dan krijg als Nieuwjaarsgeschenk een T shirt en pet GRATIS meegeleverd:cool::cool:

'T is maar dat je 't weet!!

Grtz Rudi

Foto's ontvangen ,bedankt . Die ronde tailboom lijkt me wel haalbaar om zelf ook eens te maken :)
Maar voor alle duidelijkheid je hebt die zo gekocht in een modelbouwwinkel ronde buis van 4mm en de holte binnenin is precies groot genoeg voor de TT :confused:

Foto's ontvangen ,bedankt . Die ronde tailboom lijkt me wel haalbaar om zelf ook eens te maken :)
Maar voor alle duidelijkheid je hebt die zo gekocht in een modelbouwwinkel ronde buis van 4mm en de holte binnenin is precies groot genoeg voor de TT :confused:

Correct zo gekocht, buitendiameter 3,96mm, binnendiameter 2mm, hou je een wanddikte over van 1mm:cool: Ruimte zat voor een TT.
Vergelijk dat eens met de wanddikte van een vierkante tailboom, de ronde boom zal veel stijver zijn!!

Microheli heeft daar nu een set voor gemaakt om een ronde boom te gebruiken maar daar heb je een MH frame voor nodig en ik heb een Xtreme frame:mad:

Grtz Rudi

15$ verzendkosten bij Lynx , toch niet weinig :rolleyes: . Stillekes hier , gisteren nog eens 'in den hof ' gevlogen tijdens windstil moment en nog alles meer dan ok . HH tandwielen zijn toch zeker niet zo slecht als ze beweren . k'Denk dat meeste fouten in het monteren gebeuren . Het moet just zijn bij dit machientje . No place for error :alien:

15$ verzendkosten bij Lynx , toch niet weinig :rolleyes: . Stillekes hier , gisteren nog eens 'in den hof ' gevlogen tijdens windstil moment en nog alles meer dan ok . HH tandwielen zijn toch zeker niet zo slecht als ze beweren . k'Denk dat meeste fouten in het monteren gebeuren . Het moet just zijn bij dit machientje . No place for error :alien:

ik heb een 10 euro verzendkosten betaalt, was op een week hier, mét gratis Tshirt en pet:cool:

Vrijdag ben ik deftig de grond ingegaan met de staart eerst, de ronde boom, schade was een klein scheurtje achteraan. Een beetje opengepeuterd met een Xacto mes en wat secondenlijm laten inlopen, na 10 minuten weer in de lucht:D
Met een vierkante boom had ik zeker kunnen inpakken en naar huis rijden want die had dit niet overleeft;)

Grtz Rudi

Vandaag ook gecrasht met de 130x :oops: iets te dicht bij mij laten komen en hij was boven mijn hoofd en zag hem niet meer ! Gas dicht en patat op de vloer in de sporthal . Nu komt het mooiste GEEN SCHADE :shock: echt niets . Dacht ja na nazicht eens proberen met weinig hoop op succes maar geen vuiltje aan de lucht . Eerste keer bij mij met de 130 LOL .

Gisteren voor het eerst gevlogen met de 130X in de vliegclub, zalig, zo wat meer ruimte dan de woonkamer, helaas moeten ondervinden dat de metalen tailgears al speling hadden. Tandwieltje dat aan de kant van de tailblades op de TT zit was na een vluchtje of 20 overleden... gaatje dat over de TT gaat was zo goed als rond, geen plat kantje meer aan, heb er maar weer plastiek tandwieltjes op gezet nu.

Nee , toch niet ;) Ik ben nog stilletjes bezig met de tail up te graden . Onlangs deze gestoken
MH-130X126.jpg
en nu ditte nog te monteren maar al in huis.
MH-130X042X.jpg
en tenslotte is er de "nieuwe" bearings set van Lynx onderweg
Dit dus
LX0376.jpg

We zijn dus nog bezig . Ondertussen nog goede resultaten met metalen C en D gear van HH zelf . Ook de goedkope versie van HKRC gekocht .Ligt voorlopig opzij als reserve .
Blij dat er nog iemand draadje weer opraapt.:D

Guy, die pitch arm had ik ook maar daar komt al vrij snel speling op omdat de lagers snel kapot gaan en deze zijn NIET apart verkrijgbaar:(
Heb dat ding er na 10 vluchten terug afgegooid en vlieg nu terug stock;)

Ik ben niet zeker maar ik denk dat de pitch arm van Xtreme zonder lagers werkt maar met bronzen busjes wat meer dan voldoende is...

Grtz Rudi

Nieuwe bearings van Lynx zijn toegekomen . Die gaan we dit weekend eens rustig steken en zien of het veel verschil maakt :).
Ik denk dat het alleszins geen slechte zaak is voor de tailcase want die zien wel het meeste af door het hoge toerental .
Nou jullie weer :cool:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch zie ik de 130x van m'n collega al een jaar super strak vliegen zonder slijtages en upgrades. Hij heeft alleen staart servo vervangen door een normale van mijn oude NE 180 solo pro..
Een cheapy servo maar die perfect werkt op de 130x.

Zoveel te beter . Je hoeft al deze upgrades niet te doen . Het is een vrije keuze . Zoals al eerder in dit draadje er zijn mensen die graag sleutelen aan hun 130x :cool:
Die tip van de servo zullen er hier wel zijn die dat graag lezen .

tuurlijk iedereen is vrij om te doen wat ze willen uiteraard.

maar ik heb zelf ook wel gemerkt bij de walkera range, dat niet elke upgrade een goede verbetering is.

Daar heb je gelijk in en dat heb ik ook al ondervonden . Bijvoorbeeld met metalen A en B gear . Als de originele versie hebt van de 130x dan zijn er die na een 10tal vluchten wat tail wag krijgen . Als je dan Aen/of B vervangt door metaal dan compenseert dat de wag . Ga je de tail upgraden met een metalen tail case dan kan het zijn de metalen A en B gear niet ideaal zijn en je weer naar stock/plastic moet gaan 8O
Dit zijn persoonlijke ondervindingen met mijn 130x:cool:
Je mag dan nog niet veralgemenen want iedere 130 verschilt . Ik ben zeer voorzichtig in mijn uitspraken want over dit beestje zijn er al discussies gevoerd .
Ieder moet zijn eigen heli aanpassen /of niet zoals hij/zij zelf nodig vindt .
Soms kunnen we een hint in de goede richting geven / uitwisselen .
////////:rolling:////////

Back