Nieuw Blade 130 X

Ik heb op de TT, de kant van de tailblades, zo'n koperkleurig spacertje gestoken voor ik het tandwieltje er op zet(zo'n spacertje van 1/10e mm dat normaal op de main blade houders zit) en ik moet zeggen dat draait EEN PAK beter, heel soepeltjes eigenlijk.
Waarom blijf ik er aan sleutelen? Heel simpel Guy, ik heb geen 250 dus ik kan niet vergelijken :D

Ronde tailboom 8O Niet van mijne 130 !

attachment.php

Ik heb op de TT, de kant van de tailblades, zo'n koperkleurig spacertje gestoken voor ik het tandwieltje er op zet(zo'n spacertje van 1/10e mm dat normaal op de main blade houders zit) en ik moet zeggen dat draait EEN PAK beter, heel soepeltjes eigenlijk.
Waarom blijf ik er aan sleutelen? Heel simpel Guy, ik heb geen 250 dus ik kan niet vergelijken :D

Ik gebruik daar verschillende dingen voor, de koperen stepped spacers die bij de spindle van een MCPx zitten, de binnenste lagerring van kapotte tailgrips en tailboom ( zijn wat smaller)

En om op je vraag te antwoorden Guy, we sleutelen graag! Ben nu aan het bekijken hoe ik de 3in1 trillingsvrij kan bevestigen want nu is die in het frame geknelt wat nooit goed kan zijn:(
Ik had gedacht om de krimpfolie weg te halen en dan links en rechts een mm van de printplaat af te halen.
Vervolgens een CF plaatje in het frame klemmen en vervolgens de 3in1 met dubbelzijdige tape erop plakken zonder het frame te raken natuurlijk. Dat gaat volgens mij een beter vliegende heli opleveren:confused:

Grtz Rudi

Ook zoveel , zeer leuk filmpje :cool: DPD zonet langs geweest met Cen D gear van Blade zelf . Morgen steken met een spacertje . Ben eens benieuwd .

Laatst bewerkt:
Vandaag de tandwielen vervangen , draait weer vlot nu . Nu vloog wel de hele taicase eraf :rolling: Je verveelt je nooit met de 130 :lol:
Terug erop gelijmd met 2 componenten lijm , mag nog eens proberen eraf te vliegen :snipersmile:
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de tandwielen vervangen , draait weer vlot nu . Nu vloog wel de hele taicase eraf :rolling: Je verveelt je nooit met de 130 :lol:
Terug erop gelijmd met 2 componenten lijm , mag nog eens proberen eraf te vliegen :snipersmile:
full
full

Je treft het wel man, sterkte :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Guy, hoe ga dat oplossen als je de boom eens moet vervangen?? Heb ook een tijdje gevlogen met metalen C en D gear maar bij een crash loop je dan kans om de B gear stuk te doen, er breken tanden van de gear....

Grtz Rudi

Als de boom moet vervangen worden dan zal het een volledig nieuwe moeten zijn he . :rolleyes:
En wat de crashen betreft niet meer doen :lol:
Bedoel je plastic B gear of metaal :confused: Misschien is 1 plastic gear achteraan een optie?
Tja bij een crash moet het hem altijd ergens zetten , kan niet anders :cool:

Ik bedoel een metal B gear, als je een volledig metalen set hebt kan bij een crash de metal B gear stuk gaan. Is mij al twee keer overkomen daarom dat ik er nu altijd een plastic C of D gear tussensteek;)

Kan er in komen . Vandaag eens proef gevlogen met de HH metal gears (C en D) . Voorlopig piccobello , slijtage is af te wachten . Klein beetje moeten afvijlen om ze in Xtrema tailcase te krijgen maar spelingvrij nu :cool:
Veel slechte kritiek op Helifreak forum betreffende de HH gears . De tijd zal het zeggen ...
Voorlopig weer alles ok :olympic:

Hallo,

Ben net terug van mijn veldje waar ik een ronde tailboom heb uitgetest en deze is zeer positief uitgevallen:cool:
De ronde boom is véél stijver dan een vierkante en torsen waar de vierkante last van heeft heeft de ronde niét, als je het frame vasthoud en dan probeert om de tailhub te draaien torst de boom hooguit 1mm, tijdens het vliegen gaat dit niks worden. Een vierkante tailboom kan soms makkelijk 20° draaien, na een crash zelfs meer.
Absoluut aan te raden dus!!

Wat ik nu precies gedaan? Gewoon in de hobbyshop een ronde CF buis van 4mm gekocht voor 7 euro waar ik 5 tailbooms uit kan maken en de uiteinden vlak gemaakt tot ze in het vierkante gat pasten, uurtje werk. Enige moeilijkheid hier is om zowel voor als achterkant gelijk te maken zodat je tailhub haaks staat, bij mij staat de hub nu een paar graden naar beneden maar heeft geen invloed op het vlieggedrag.....
Crashbestendigheid moet nog blijken maar dat zit wel goed denk ik aangezien er veel meer materiaal aan de boom zit en over die paar gram extra gewicht maak ik mij geen zorgen;)

Een vriend van mij heeft een kleine freesmaschine en ga eens bekijken of ik daar de overige 4 tailbooms niet kan op maken zodat frame en hub uitgelijnd staan:cool::cool:

Grtz Rudi

Intresting, die ronde tailboom.... :D
Holle cf buisjes zijn gewoon te koop in de hobbyshop? Ik heb er hier thuis ook liggen maar die zijn vol..

Wow top man , fotooke :confused: Moeilijkheid idd voor en achter gelijk :mad: Het is een holle buis dan want de TT moet erdoor . Speling ?
Vandaag ook gevlogen met de HHgears en alles ok . Het was jij die me gezegd heeft dat ze eigenlijk beter passen nietwaar ?
:cool:

Het gat in de ronde tailboom is dezelfde als in de vierkante dus geen probleem voor de TT. Tijdens het vliegen klinkt ook het geluid een beetje 'lager/doffer' in de tail, heel raar:confused:
Ik heb ook de Xtreme CF pitch link stang, samen met de ronde boom geeft dit een zeer stevig geheel, voelt véél beter aan :cool:

Als fotobucket geen kuren heeft zal ik er morgen een paar uploaden;)

Grtz Rudi

Als alles goed werkt is het wel een heel leuk helitje , nietwaar :zon:

Je zegt het!! Als het mis gaat is het bijna altijd de tail waar de miserie begint, het luistert allemaal zo nauw hé.:mad:
En eigenlijk is het zeer simpel want bijna altijd is de tailboom de schuldige, éénmaal er daar een scheurtje of een barstje inzit, meestal na een crash, is je ganse afstelling wég. Dan begint de tailhub te torsen bij het pitchen of de boom is wat naar achter geschoven waardoor de meshing van de gears in de soep draait :lol::lol:

Grtz Rudi

Wow top man , fotooke :confused: Moeilijkheid idd voor en achter gelijk :mad: Het is een holle buis dan want de TT moet erdoor . Speling ?
Vandaag ook gevlogen met de HHgears en alles ok . Het was jij die me gezegd heeft dat ze eigenlijk beter passen nietwaar ?
:cool:

http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/205_0508_zps31c72e5f.

http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/205_0507_zps7d4f03d3.

http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/205_0506_zps8edaee14.

Hopelijk werkt foto-emmer, kan nog altijd niet met dat k*tding werken:mad:

Back