Nieuw Blade 130 X

Hoi Rudi.
Vraagje: had jij die mod met dat zwarte schroefje gedaan omdat je problemen had met de overbrenging ofzo?
Ik heb namelijk tot op heden nog geen last van problemen in die hoek met de Blade 130.
En ben inmiddels al 250 vluchtjes onderweg met de TT overbrenging nog helemaal stock.
Vr Gr E

Hi Erwin,

Het heeft 2 voordelen, de meshing van de gears B, C en D blijft altijd dezelfde, niet alle TT's hebben dezelfde lengte, en vooral als je tailhub 1 of 2mm naar achter schuift op de tailboom de pitch van je tail verandert waardoor je nog maar naar één kant kunt sturen:( Maar als dit gebeurt lig je al in het gras tegen je dat doorhebt:rolling:
Heb net mijn eerste tailhub vervangen na dik 300 vluchten, de lagers zaten los in de hub, was uitgesleten, waardoor ik een soort resonantie verkreeg tijdens het optoeren die ik eerst niet kon thuisbrengen....
Nieuwe hub en alles weer in orde;) Vlieg nog altijd met de eerste lagers in en op de tail, enkel de lagers van de main shaft werden tot nu toe vervangen na 250 vluchten. Ik veronderstel dat bij iedere crash de lagers wel een tik krijgen:rolleyes:

Grtz Rudi
 
Ik ben vandaag in de shop geweest met mijn probleem dat er een staartblad was gaan vliegen.

Ik heb verteld over de trillingen en dat ik de staart gebalanceerd had.

De shop eigenaar nam direct een nieuwe uit een doos en gaf me die mee.
Van een goede service gesproken :-)


Thuis alles nagelopen en een korte hoover in de woonkamer.

Eerste indruk is super. Zelfs bij het opspoelen bijna geen trilling.

Het enige wat me opgevallen is is dat de TT precies te lang is. De staart gears zijn wel goed maar de TT steekt net te ver uit en raakt de as van de bladehouders heeeel lichtjes met een lijntje op de as tot gevolg.

Is iemand dit al ergens gekomen?
Ik heb al veel topics gelezen over de 130X maar ik kan me niet dadelijk herinneren dat dit al ergens voor kwam.

7yjynujy.jpg


Edit:
Net gemerkt dat de TT vrij los heen en weer beweegt. Ik kan zonder veel druk naar de andere kant duwen.

de4uqytu.jpg


vunase8u.jpg


Iemand hier al ervaringen mee of al iets over gelezen.

Moest dit een noob vraag zijn sorry daarvoor. Ben nog maar sinds juni met heli bezig en tot nu toe heb ik mij kunnen behelpen met het web.
 
Hoi.
Noob vragen bestaan niet hoor en altijd gewoon vragen als je denkt iets te hebben met je heli.
Ik heb jouw 'probleem' even vergeleken met mijn Blade 130 en zag dat de TT as bij mijn heli niet uitsteekt en ook niet aan een zijde als het door wordt gedrukt.
Denk dat ze fabrieksaf een iets te lange TT as erin hebben gezet.
Of het kwaad kan weet ik niet, maar denk van niet.
Als het je stoort dan zou je het geheel even kunnen demonteren en de TT as iets af kunnen dremelen.
Denk een 2mm en dan heb je dat het aan geen 1 kant meer uitsteekt.
Of je besteld een nieuwe TT as en zet die erin.Grote kans dat het dan ook is opgelost.
Wat ook een oplossing zou kunnen zijn is om er een TT as van Carbon staaf in te zetten.( wel zelf op maat maken en vlakke kanten eraan dremelen)
Heb die tip van iemand gekregen en daarmee sluit je andere zaken weer uit in tegenstelling tot de stock metalen TT as.
Geniet van je heli want het kan echt een hele fijne machine zijn.
Vr Gr Erwin
 
Bedankt voor het even te vergelijken.

Ik heb overtollige lengte wat verdeeld en ga het een tijdje wat int oog houden.

Ook heb ik de cannopy grommets op de swash geplaatst.

Jammer genoeg heb ik deze week geen tijd meer om er van te genieten dus updates over hoe ze vliegt zullen voor volgende week zijn.
 
ik denk dat je dit bedoeld Wouter.

http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/196_9699_zpsa6f28bcb.jpg

op de foto achteraan het frame waar de tailboom zit zie je tussen de 2 zilver schroefjes een zwart schroefje, Dit zit tot IN de tailboom maar niét tegen de TT:cool:
De hub achteraan is aan de tailboom gelijmt. Met deze set-up heb je altijd een perfecte overbrenging op de tandwielen;)
Op de foto zie je ook dat ik de tailboom verstevigd heb met naaigaren achteraf gedrenkt in secondenlijm sindsdien géén gebarsten tailboom meer gehad!

Grtz Rudi

Bedankt rudi.

Wouter
 
foto

ik denk dat je dit bedoeld Wouter.

http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/196_9699_zpsa6f28bcb.jpg

op de foto achteraan het frame waar de tailboom zit zie je tussen de 2 zilver schroefjes een zwart schroefje, Dit zit tot IN de tailboom maar niét tegen de TT:cool:
De hub achteraan is aan de tailboom gelijmt. Met deze set-up heb je altijd een perfecte overbrenging op de tandwielen;)
Op de foto zie je ook dat ik de tailboom verstevigd heb met naaigaren achteraf gedrenkt in secondenlijm sindsdien géén gebarsten tailboom meer gehad!

Grtz Rudi

Bedankt rudi.

Wouter
 
Bedankt voor het even te vergelijken.

Ik heb overtollige lengte wat verdeeld en ga het een tijdje wat int oog houden.

Ook heb ik de cannopy grommets op de swash geplaatst.

Jammer genoeg heb ik deze week geen tijd meer om er van te genieten dus updates over hoe ze vliegt zullen voor volgende week zijn.

Op zich kan het geen kwaad dat de TT los zit en wat heen en weer schuift in de tailboom. Zodra je de C of D gear gaat vervangen, zal wel eens een keertje gebeuren, lijm je de C gear gewoon vast op de TT en de D gear zorgt er dan voor dat alles op zijn plaats blijft zitten:cool:

Grtz Rudi
 
:(

Vandaag een 130 x gekocht en ik dacht even snel batterijtje laden en vliegen . . .
Niet dus 8O.

De tail trilt gelijk zot :bad-words:.

Daar had ik nu even geen nood aan.

Bon,
sorry voor de slechte reclame (het moest er gewoon even uit :rolleyes:).

Ik hoop hem snel airborne te hebben.

Greetz,
Niki
 
Is het een goed idee om de c en d gears in metaal of alu te maken met een cnc machine?
Of is dat te zwaar ? ( in een techische school zitten heeft zo zijn voordelen XD)
 
Waarom zou je?
Ik vlieg mijn Blade 130 nog helemaal stock fabrieksaf.
Dus alles zoals het erop zat en heb alleen een aantal versleten Tail Unit parts verwisselt voor de stock plastik versies.
Vliegt weer strak voor 97%.
De Tail heeft in mijn geval vanaf meet af aan wel iets trilling gehad.
Maar het is te verwaarlozen en de heli vliegt behoorlijk strak.
Vr Gr E
 
:(

Vandaag een 130 x gekocht en ik dacht even snel batterijtje laden en vliegen . . .
Niet dus 8O.

De tail trilt gelijk zot :bad-words:.

Daar had ik nu even geen nood aan.

Bon,
sorry voor de slechte reclame (het moest er gewoon even uit :rolleyes:).

Ik hoop hem snel airborne te hebben.

Greetz,
Niki
Zo rap mogelijk terug naar de winkel brengen !!!
 
Waarom zou je?
Ik vlieg mijn Blade 130 nog helemaal stock fabrieksaf.
Dus alles zoals het erop zat en heb alleen een aantal versleten Tail Unit parts verwisselt voor de stock plastik versies.
Vliegt weer strak voor 97%.
De Tail heeft in mijn geval vanaf meet af aan wel iets trilling gehad.
Maar het is te verwaarlozen en de heli vliegt behoorlijk strak.
Vr Gr E

Toch raar dat iedereen die in begin zij : absoluut geen speling (trilling ) , nu van gedacht verandert.8O Te verwaarlozen of niet moest je dat op een 600 of 700 zien het zou toch niet in orde zijn .
 
Benieuwd wat er uit de bus zal komen ................

DAT gaat helemaal goed komen.
Want zo ging het bij mij ook.
Oke, had wel effe wat tijd nodig maar HH stuurde wel een compleet nieuw ongevlogen exemplaar toe.
En sindsdien dikke pret mee gehad.

Wat het trillen/secu speling betreft van het Blade 130 staartje.......zelfs ik heb dat 'issue' vanaf begin af aan gehad.
En hiermee bedoel ik dus de slop die op de Tail Unit aansturing zit vanaf de 1ste vlucht tot aan lichtelijk trillen/wag in hoover.
Maar..........er valt goed mee te leven.
Ik kreeg pas na dik 200 vluchtjes zoveel speling op de stock Tail Unit dat ik het voor mezelf te gortig vond trillen.
En toen de Tail Unit deels heb vervangen voor nieuwe parts.
Maar........gelijk heb je, want als je zelfs zo'n kleine trilling/wag op een grotere heli zou hebben dan zou dat super irritant zijn en absoluut niet goed en aanvaardbaar.
On the other hand..........we vliegen hier wel met Micro heli's die nog geen 110gram wegen.
Een Headspeed hebben van heb ik jou daar en natuurlijk in evenredige gewichtsverdeling tussen gelijke parts echt wel uitgebalanceert dienen te zijn.
Zoniet dan krijg je mijninziens sneller en meer shit als met een groter formaat heli waarbij de gelijke beide parts slechts een paar gram verschillen.

On the other hand........(the left hand)........is het ook wel weer zo dat het natuurlijk NIET zo hoeft te zijn dan erg veel Blade 130-X heli's nieuw uit de doos en met nog geen 10 vluchtjes op de teller al trillen of Wag hebben in de staart.
Want........en dat durf ik hier toch te zeggen, ik heb inmiddels al meerdere Walkera Micro CP heli's zien vliegen in het echt (nee, dus NIET van You Tube ofzo) en al die staartjes van die Walkera Heli's die ik heb mogen meemaken zijn compleet, en ik herhaal.....compleet trillingsvrij en zonder enige vorm van Wag,wiebel,waggel de waggel of what so ever.
DUS............het KAN wel degelijk een strakke staart te krijgen op een Micro CP heli.
Waarom de meeste Blade 130 heli's dit shitterige staart fenomeen hebben ben ik tot op de dag van vandaag nog niet achter.
Oja......heb er een Walkera M120D01 bij.
Het staartje van die heli................knake strak en trillingsvrij.
De Blade 130 kan dit volgens mij bijna niet halen zoals ik het op de M120D01 heb, want je ook tweakt en upgrade.
Vr Gr E
 
:banana::banana::banana::banana:

En we zijn airborn :p.
Na enig geprul en instellingen te hebben veranderd in de zender, zonder enig resultaat. Even een nieuwe 130x aan men zender mogen binden die het probleem NIET had.

Ik heb hier een paar post terug geschreven dat ie trilde gelijk hel. Nu was dit niet echt het probleem. Bij een laag toerental trok de swash helemaal scheef naar rechts en deed gewoon niets meer. Bij dit lage toerental trilde de heli helemaal niet. Dus of het trillen en het scheef trekken van de swash een verband hebben betwijfel ik.

Dus heb ik een nieuwe in de plaats gekregen en deze vliegt strak. Er staat hier redelijk wat wind dus over het staartje kan ik nog niet veel zeggen. Mijn eerste vlieg indrukken zijn positief :rolling::rolling:

Mooie service en een blije klant :D:D:D.
 
En wederom een bewijs dat de QC niet ok is bij de 130X . Ze hebben bij HH geluk dat het bedrijf enorm in de lift zit anders zou dit niet gepikt worden. Align zou zo iets moeten voorhebben nu :confused:

Goed voor jou overigens NIKI 85 en zeker omdat je niet hebt moeten wachten op een andere .
 
Blade 130 specialisten,

Ik heb last van een wag van de tail van de Blade 130. Ik heb de hele staart nagelopen en de gears vervangen. De tail shaft is ook vervangen en heb de lagers ingevet. Ik gebruik de titanium pitch slider van Microheli en voorheen werkte alles prima. Na een crash is mijn gear gestript die de staart aandrijft welke ik vervolgens heb vervangen voor een metalen versie. Alle onderdelen lijken goed te zitten

Met de instellingen heb ik nu een uur gespeel met de gain setting van de tail, hoog laag niks lost de snelle wag op. Nu vertrouw ik de tail servo niet meer. Ik heb met een schroef 1 draad beschadigd wat misschien de oorzaak is? Zie foto: de servo zelf heb ik ook schoongemaakt, niks helpt. :(

anaqudy2.jpg
 
Hallo allen.
Ik heb mijn Blade 130-X te koop gezet.
Staat in het verkoop Topic van dit allerfijnste Forum.
Ik persoonlijk ben klaar met de Blade 130-X.Maar dan ook helemaal klaar.
Ik maak de zalige stap naar Walkera Micro heli's want heb geen geloof en vertrouwen meer in Micro heli's van Horizon Hobby.
En voor de gasten die mij een zeurpiet of huilende baby vinden, en dat soort gasten waren er helaas in het verleden bij...........JA, ik mag deze mening hebben na 250 vluchtjes te hebben gevlogen met de Blade 130-X.
Vr Gr Erwin
 
@Erwin,

Ik snap helemaal waarom je dit kreng weg doet. Bij mij ook 1 brok ellende en vliegen ho maar. Ondertussen al voor dik €50 aan onderdelen moeten bestellen en nu vliegt ze nog niet goed. €100 is niet duur trouwens, komt vast door je emoties ;) Bedoel je met een trilling in de staart een wag? Of wat anders?
 
Back
Top