Nieuw Blade 130 X

Weer een blade 130 slachtoffer, welkom! De hele staart van de Blade zou niet verkocht mogen worden! Schande.

Slachtoffer is misschien een groot woord want ik wist op voorhand waar ik aan begon.

Daarmee ook dat ik al ugrades besteld had.
Alleen jammer dat ze het niet heeft uitgehouden tot de upgrades er waren.

Mijn vliegmaat heeft trouwens ook een 130x en die is gewoon perfect out of the box. Dus het kan echt wel goed zijn ook.
 
Mijn vliegmaat heeft trouwens ook een 130x en die is gewoon perfect out of the box. Dus het kan echt wel goed zijn ook.

Ik heb er 2, en ze vliegen 'out of the box' allebei echt heel goed.

Ook nog na 100+ vluchten elk. Zie hier (afgelopen zaterdag)

CWolde RC Cluppie - Robert inverted flips, achtjes enz. - YouTube

Wat ik wel heel kritisch vind is de tail. Je moet echt met een héél dun strookje doorzichtig plakband (echt enkele millimeters breed, en soms maar een halve cm lang) de tail balanceren.

Zo'n klein stukje plakband, wat weegt dat nou helemaal, maakt bij mij het verschil tussen zijdezacht, trillingsvrij lopen of echt gigantisch vibreren.
 
Laatst bewerkt:
Heb er ondertusen dik 300 vluchten opzitten en inderdaad de tail is het enige wat je in het oog moet houden.
Heb ondertussen de tail hub vastgelijmt op de tailboom en vooraan vastgepint en sindsdien geen problemen meer:D
Heb wel enorm veel speling op de tail maar raar genoeg heeft dit geen gevolgen tijdens het vliegen:D:D

Grtz Rudi
 
Ik had de tail ook gebalanceerd met een stukje plakband en laat het nu net de andere zijn die een eigen leven is gaan leiden.

Precies of dat gaatje te ver op de rand gezeten heeft en daardoor de onbalans ontstond.

Ben benieuwd wat de shop gaat zeggen maar ik heb er tot nu toe alleen maar positieve ervaringen gehad dus heb er wel vertrouwen in.
 
Ik heb 2x een 130x, na wat aanpassingen allebei zo strak als wat, maken alleen een heel verschillend geluid, vorige week in Frankrijk geweest en voor het eerst inverted gevlogen. Eindelijk gelukt, was op een groot weiland met 20cm hoog gras, wel een paar keer gecrasht en wat tandwieltjes versleten.
@startrex, kijk altijd naar je filpmjes, je maakt snel vorderingen zeg, wat jij doet probeer ik ook, alleen die bochtjes inverted wil nog niet lukken, wordt weer een winter aan de sim.........
gr, Charles

ps. heb de nano cpx besteld, wat een verslavende hobby is het toch.
heb ook nog 2x mcpx, misschien moet ik die toch maar verkopen......
 
Nano

Gisteren de nieuwe Nano's binnengekregen, vandaag wat tijd gehad om ze eens te testen en ik moet zeggen ze bevallen me goed:cool:
Ik ben ze nog aan het invliegen dus over vliegtijden kan ik nog niets zeggen maar 5min moet haalbaar zijn;)

http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/196_9698.jpg

Ze zijn bijna identiek aan de eflight lipo qua gewicht en afmetingen maar dan wél 450mah inplaats van 300mah en kosten iets van een 7,5 euro.
Aanbevolen dus:yes::yes:

Grtz Rudi


Waar zijn deze gekocht.
heb je link voor mij.


Groet Wouter
 
Net weer de nodige packjes gevlogen met de Blade 130.
Stond een stevig windje maar het ging netjes op af en toe bonkie de boink na wat het toestel dan doet op doorvlucht vanwege de wind die eraan trekt.
De tweede Crash gehad daarnet.
Was iets te scheutig met doorvliegen en kon een tak met bladeren van een boom niet meer ontwijken.
Pats ertegen aan in volle doorvlucht en richting moeder aarde vanaf 3 meter hoogte zo het gras in.
Geen schrammetje aan het toestel, oppakken, neerzetten en weer gaan vliegen.
Dit kan geen toeval meer zijn.
Ze hebben het een zeer Crashbestendige heli gemaakt.
Vr Gr E
 
Hoi. Ga nu even reageren op de problemen die ik lees met de blade 130. Ik heb die van mij gekocht op de beurs in Venlo en moet zeggen de eerste aantal vluchten waren trillingvrij.
Na een hele zachte crash voorste servo kapot. Ze waren hier nog niet te krijgen dus gemaild met horizon en die stuurde gratis een nieuwe op. Maar na een aantal vluchten beginnen er toch wat problemen te komen. Staartbuis scheurt snel in en veel speling op de staart. En die onderdelen zijn schandalig duur. Dus heb nu wat onderdelen van een walkera erop gezet en gewoon een 3 mm holle carbonstaaf voor de staart 1,80 per meter en hij vliegt weer super.
 
Net weer de nodige packjes gevlogen met de Blade 130.
Stond een stevig windje maar het ging netjes op af en toe bonkie de boink na wat het toestel dan doet op doorvlucht vanwege de wind die eraan trekt.
De tweede Crash gehad daarnet.
Was iets te scheutig met doorvliegen en kon een tak met bladeren van een boom niet meer ontwijken.
Pats ertegen aan in volle doorvlucht en richting moeder aarde vanaf 3 meter hoogte zo het gras in.
Geen schrammetje aan het toestel, oppakken, neerzetten en weer gaan vliegen.
Dit kan geen toeval meer zijn.
Ze hebben het een zeer Crashbestendige heli gemaakt.
Vr Gr E
Ik heb gelezen op US forum dat diegenen die hun volledige heli hebben teruggestuurd naar HH daarna ook een 100% super versie hebben terug gekregen , denk dat jij er ook zo 1 hebt gekregen :cool: Je hebt er natuurlijk wel moeten op wachten.
 
Heb er ondertusen dik 300 vluchten opzitten en inderdaad de tail is het enige wat je in het oog moet houden.
Heb ondertussen de tail hub vastgelijmt op de tailboom en vooraan vastgepint en sindsdien geen problemen meer:D
Heb wel enorm veel speling op de tail maar raar genoeg heeft dit geen gevolgen tijdens het vliegen:D:D

Grtz Rudi

Beste Rudi,

Kun je dit met een foto laten zien.

Dank je wel.

Wouter
 
Passen ze goed en hoelang vliegen ze een minuut of zes denk ik.

Groet Wouter

Ze hebben dezelfde afmetingen dan de originele lipo's en wegen slechts 2gr meer. Je zou er 6min mee kunnen vliegen denk ik maar ik heb mijn timer op 4min staan.
Als ze 10 cyclics gehad hebben ga ik naar 5min, is voldoende voor mij.

Grtz Rudi
 
Hoi Rudi.
Ik denk dat men bedoelt foto's van hoe jij het hebt zitten op je heli met die mod van de Tail Hub.
Zelf heb ik gisteren voor 60euro's aan parts gehaald voor mijn Blade 130.
De stock Tail Unit was na 250 vluchtjes behoorlijk slopperig geworden.
Met rondvliegen geen probleem maar in hoover een behoorlijk irritant getril/zwabber in staartje.
Heb me vanochtend de hele Tail Unit flink aangepakt en het broodnodige vervangen voor nieuwe onderdelen.
Ook gelijk dit keer de Rakon Alu Tail Slider erop gezet en net testgevlogen met de heli buiten in het toch wel erg winderige weer.
Gelijk een mooie testdag met veel wind om te zien hoe de staart zich zou houden.
En..........ben wederom weer dik tevreden.
Zij hield zich strak en vloog als een tevreden Micro CP heli haar vlotte rondjes.
De staart hield het flawless bij en dat is toch echt belangrijk om lekker fijn en plesant mee rond te vliegen.

Ook heb ik een tweede rudder servo stang geleider erop gezet.
Weet effe de juiste benaming niet, maar het gaat om dat plastik gevalletje dat op de Tail Boom zit waardoor de servo stuur stang begeleid wordt.Heb er dus nu 2 stuks van op de Tail Boom zitten.
Heb de stock begeleider naar achteren gezet en de originele Tail strutts vervangen voor dikkere en langere Carbon staven.
Vind dat nu een stuk mooier staan want vond de stock Tail strutts veels te kort.
Ook vlieg ik nu met een oranje/rode Canopy omdat ik vind dat die de zichtbaarheid vergroot.
De groene Canopy vind ik zelf het mooist maar met soms bomen op de achtergrond vliegend is dat lastig met het zicht op de heli.
Al met al mijn Blade 130-X een lekker opfrisbeurt gegeven en dat verdiende zij wel na 250 vluchten op de teller.
Ze vliegt nu weer als vanouds en het is weer dik genieten met dit kleine wonder.

Oja........heb me een Blade Nano CP-X in Pre-order staan.
Wil wel eens kieken hoe die heli zich houdt in mijn handen met de vliegskills die ik bezit.
Heb er hoge verwachtigen van, want lees en hou het Topic omtrend de Nano CP op RCGroups nauwlettend in de gaten.
De Blade Nano CP-X schijnt straks nog beter te presteren dan de alom bekende en vertrouwe Blade mcp-X.
En dat is natuurlijk super fijn.
De Blade 130-X voor buiten om mee rond te raggen met droog en prettig weer, en de Blade Nano CP-X om straks van de herfst/winter binnen mee te raggen zoals grote hal op het werk of indoor Gymzaal in de buurt als het vies en smerig bout weer is.
Wat een heerlijk spul die Micro's.
Zou voorlopig niets anders meer willen.
En kom zelf toch echt van de grote knapen heli's af.Ha ha ha ha ha ( 2 tot 3.5 kilo gebakjes)
Daarmee prakken kost bakken geld.En JA, we prakken ze allemaal vroeg of laat.Daar kun je vergif op innemen.
Ben ik persoonlijk wel klaar mee en al helemaal als ik zie hoe goed mijn Blade 130-X vliegt.
Die vliegt gewoon als een grote en geeft mij minstens net zo veel vliegplezier alsdat ik toen kreeg van de Trex550/600
Zij het zelfs nog MEER plezier dat ik beleef met deze Micro's in vergelijk met de grote jongens.
Enjoy!!!
Vr Gr E
 
ik denk dat je dit bedoeld Wouter.

http://img.photobucket.com/albums/v334/bk330063/196_9699_zpsa6f28bcb.jpg

op de foto achteraan het frame waar de tailboom zit zie je tussen de 2 zilver schroefjes een zwart schroefje, Dit zit tot IN de tailboom maar niét tegen de TT:cool:
De hub achteraan is aan de tailboom gelijmt. Met deze set-up heb je altijd een perfecte overbrenging op de tandwielen;)
Op de foto zie je ook dat ik de tailboom verstevigd heb met naaigaren achteraf gedrenkt in secondenlijm sindsdien géén gebarsten tailboom meer gehad!

Grtz Rudi
 
Hoi Rudi.
Vraagje: had jij die mod met dat zwarte schroefje gedaan omdat je problemen had met de overbrenging ofzo?
Ik heb namelijk tot op heden nog geen last van problemen in die hoek met de Blade 130.
En ben inmiddels al 250 vluchtjes onderweg met de TT overbrenging nog helemaal stock.
Vr Gr E
 
Back
Top