okee duizend is nieuwprijs in NL, maar daar koop ik ze niet....
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Voordelen zoals ik het zie:
licht gewicht, kleiner dan equivalent, hoog rendement (zegt men)
Hoezo lichtgewicht eigenlijk en kleiner dan equivalent? Waar vergelijk je ze dan mee?
wat is er dan zo speciaal aan die motoren dan?
wat is er dan zo speciaal aan die motoren dan?
mkrusedc @ RCM zei:The 1500 series has power ranges from 150 watts to over 4,000 watts. The maximum rpm is 60,000. The can diameter is 1.53” smooth and 1.73’ for the finned can. The motors have 12 slot stators and 4 pole rotors. The shaft diameter is 5 mm and is 0.75” long. The motors weigh about 10-12 oz depending on type.
The first two numbers of a Neu motor designate the diameter. For example the 1500 series has a 15mm rotor.
The second two numbers denotes the rotor length. For example xx09, xx12, and xx15. Larger numbers means a longer rotor. A longer rotor generates more torque.
The third two numbers usually are the number of turns. For example 1.5, 1, and 2.5 The higher number the more turns.
The next letter d/y is the coil configuration: d = delta or triangle. y = wye or star.
A d coil configuration is a motor that has 1.73 times higher kv and 1.73 times less torque than a y motor configuration with the same turns. For example a 1515/1d has 4100kv and a 1515/1y has 2200kv. A motor with windings in delta configuration gives low torque at low rpm, but can give higher top rpm. Wye configuration gives high torque at low rpm, but not as high top rpm.
The last letter f/s is the type of can: f = finned. s = smooth can
http://www.neumotors.com/20061222/1500_series_.html
Castle Neu
-Casing closed (the new NEU has a closed case)
-Kevlar wrapped magnets Not carbon inside as the "real" Neu
-Wires comes out on the side, not in the back
-The motor shaft has a flat spot
-5x16x5mm Bearings Japan (Koyo or NMB - CNC grade, 100K RPM rated)
-Laminations M19 non-oriented magnetic steel Japan
-Magnets Same as Neu – China N38UH magnet
-Shaft material Stainless - USA
-Case T6061 – China
-US source 10 gauge silicone insulated wire
-60,000 rpm up to 200F
The Tekno RC Edition Neu Motors feature:
Larger 5x13x4mm bearings front and back
Sealed motor can
Rear end bell is safely secured by Neu's latest design
Flat spot along length of shaft
kwestie van even zoeken op het www
Castle Neu 2200 Kv 1515
Castle Creations | Monster Motors
gewicht: 15 oz (424g)
lengte: 75.18mm
Tekin 2200 Kv 4038
Tekin - T8 1/8th Scale Brushless Motor Series
gewicht: 14.25oz (404g)
lengte: 3.0” (76mm)
Neu 1515 2200 Kv 1Y:
Castle Creations | Neu Motors 1500 Series
gewicht: 12,7 oz (finned) = 360 gram
lengte = 66,6 cm
maar dat merk je al wanneer je aan de shaft draait.
4 polige motors lopen weer soepeler zonder sensors dan 2 polige. o.a. daarom ga ik toch niet voor de Tekin SC4X (die over een paar dagen uitkomt) in mijn Slash. Die is n.l. 2 polig. Welliswaar dan wel weer sensored maar een 4 polige motor heeft m.i. geen sensors nodig. Helemaal de Neu niet als ik dat zo zie.Iets meer info Lehner: Lehner Motors - RC-Monster Forums
Als max rendement voor jou belangrijk is, dan is Lehner wellicht de beste keuze voor jou. Voeg je daar het kostenplaatje aan toe, dan worden NEU's interessanter. Lehner zijn 2 polig, wat in zou moeten houden dat ze sneller op gang komen. Neu's zijn 4 polig waardoor ze meer koppel zouden hebben (Tenshocks zijn 6 polig).
tja, ieder vind weer iets anders belangrijk. Voor mij zijn het gewicht en het rendement doorslaggevend. Dat ze 40-90 dollar duurder zijn is voor mij een overweging. Omdat ik daar nog niet uit ben open ik dit topic (o.a.)
Die lehners e.d. weet ik te weinig van. Vooral omdat maar weinig mensen ze hebben en er weinig over te vinden is. Wat er over te vinden is vind ik nogal belangrijk als je iets "blind" gaat kopen zoals in dit geval.
Vandaar de vraag b.v. aan Nard: heb je je flux 2200 wel eens in dezelfde auto vergeleken als de Neu 2200?
Plettenberg is one of Neu's European Compeditors. Lhner is also one but Neu has easily beat them. I don't know much about Plett but I do know they are as good if not better then Neu.
both lehner and neu have their flaws, but i wouldn`t agree that neu is neccessarily any better than lehner.
imo, plettenberg quality remains unrivalled. neu however has better service/support and more reasonable prices for out-of-warranty repairs or replacements.
many may disagree, but as far as i know, most of today`s high end motors [neu,medusa,losi,cc,tekin, even the original aveox up to a point] are 'copies' [design-wise] of the original plettenberg design [dating back in `97 with the hp220 series].
From an American standpoint, Neu provides quicker and cheaper servicing, and prices are better I believe for comparable motors. Plus Neus are 4 pole vs 2 pole for the Lehners, so they are more powerful for the same given size (in principle, I may be lying).
If you live in Europe, then Hackers, Lehners and Pletts would be great, but Neus and Medusas are great if you live over the pond; whatever floats yer boat really...
What do you mean Neu easily has Lehner beat? Lehner is top quality like Neu, Plettenberg, Hacker etc... Just a different build type. Lehners/Hackers are more of rpm type motors or "top end" because of them being 2-poles. Plettenberg/Neu/Medusa are more of torque motors due to them having 4-poles.Determining on what your going for "top speed or torque" either one will not dissapoint.![]()