Neu motoren, ervaringen (ook Lehner Tekin en Castle )

Als die schijt douane m'n motor eens vrijgeeft kan ik testen

Als je een tracking nummer hebt kan je de douane bellen en hem versneld inklaren. Je betaald dan wel gegarandeert de 19% over aanschaf en transport, maar ik heb dat een paar keer moeten doen omdat ik snel een onderdeel nodig had en dan is het er meestal de volgende dag of de dag erop.

Pffff, die wordt het meest gebruikt :p

Je mag wel al mn Hackers lenen, Schulze en MGM ESC en nog die mega made-in-china outrunner. Ohja, en nog die Align outrunner, die liggen allemaal stof te happen :p

IMG_3028.jpg

Dat rijtje dus

Dat is een leuk aanbod. Maar zou het niet leuker zijn als je ze zelf kwam testen?

Ik zit te denken om voor de volgende lente een shootout te organiseren voor high-end motoren.
We zouden dan een testsetup moeten maken, een soort rollenbank met meetinstrumenten. En misschien per catergorie een test auto voor de "gevoelservaring"

Mijn Slash 4x4 heeft zo'n motor plaatje waar je een motor vantevoren opschroeft en daarna drop je 'm zo in de auto en zet je die met 1 schroef vast. Als ik een stuk of 5 van die plaatjes koop (van een paar dollar) dan kan je zo de motoren op een rijtje leggen en 1 voor 1 erin leggen om een test rondje te rijden. Moeten wel alle motoren vantevoren worden voorzien van b.v. Castle 6.5 mm bullet connectors (ook een paar dollar)
Ik heb alleen (nog) geen ervaring met telemetrie of andere sensors etc.

De motoren zouden allemaal getest moeten worden met een bepaalde doel rpm

Laatst bewerkt:
Dat is een leuk aanbod. Maar zou het niet leuker zijn als je ze zelf kwam testen?

Ik zit te denken om voor de volgende lente een shootout te organiseren voor high-end motoren.
We zouden dan een testsetup moeten maken, een soort rollenbank met meetinstrumenten. En misschien per catergorie een test auto voor de "gevoelservaring"

Mijn Slash 4x4 heeft zo'n motor plaatje waar je een motor vantevoren opschroeft en daarna drop je 'm zo in de auto en zet je die met 1 schroef vast. Als ik een stuk of 5 van die plaatjes koop (van een paar dollar) dan kan je zo de motoren op een rijtje leggen en 1 voor 1 erin leggen om een test rondje te rijden. Moeten wel alle motoren vantevoren worden voorzien van b.v. Castle 6.5 mm bullet connectors (ook een paar dollar)
Ik heb alleen (nog) geen ervaring met telemetrie of andere sensors etc.

De motoren zouden allemaal getest moeten worden met een bepaalde doel rpm

Het idee is prima, maar nogmaals de uitvoering is erg moeilijk. Om een eerlijke test te doen zouden de motoren nieuw moeten zijn anders is het al niet echt eerlijk.

Ik ben te lui om ze zelf te testen om eerlijk te zijn, ik heb zoveel spul overal rond liggen wat al jaren stof ligt te happen en nooit gebruikt is zoals die Hacker motors...

ik heb zoveel spul overal rond liggen wat al jaren stof ligt te happen.

En je bent pas 17? :D Dus je bent met RC begonnen toen je nog een luier aan had? ;)
De shootout gaat om het idee he. Geen wetenschappelijk experiment.
We zien wel. Ik gok dat ik tegen die tijd wel een paar leuke motoren heb. Die test zoals hierboven zullen misschien nog wel wat meer van te vinden zijn. Die eerst maar eens zoeken dan.

En je bent pas 17? :D Dus je bent met RC begonnen toen je nog een luier aan had? ;)
De shootout gaat om het idee he. Geen wetenschappelijk experiment.
We zien wel. Ik gok dat ik tegen die tijd wel een paar leuke motoren heb. Die test zoals hierboven zullen misschien nog wel wat meer van te vinden zijn. Die eerst maar eens zoeken dan.

Klopt! Toen ik 3 maanden was kreeg 'ik' mn eerste RC (Een Tamiya Grasshopper), helaas kon ik toen alleen toekijken en reed pap er altijd mee hehe :p Paar maanden later kwam er een Tamiya Blazing Star en zo begon het min of meer. Die auto heb ik nu nog steeds, net als de 1200mAh NiMh accu's, mechanische snelheidsregelaar en nog meer van dat soort oude spul.

De resultaten zullen ook zeker in de buurt komen van de werkelijkheid, en het idee is super alleen zal je niet tot zo'n professioneel resultaat komen als bijvoorbeeld van Steve. Als ik zou kunnen helpen zou ik ook graag helpen, motoren zou ik kunnen opsturen of we komen een keer bij elkaar met een paar man. Ik heb nog een Eagle Tree ergens rondslingeren waarmee we stromen zouden kunnen meten, een multimeter van Fluke e.d.

Ik ben benieuwd hoe dit zal aflopen. Vroeger wou ik ook heel graag zo'n tests doen alleen is het er nooit van gekomen. Het kost ook veel tijd, geld en je moet tevens nog een beetje verstand hebben van wat je aan het doen bent :p

Ik wil wel voorzichtig beloven het te gaan organiseren als we nog een paar maanden de tijd hebben. Ik zla wel een topic aanmaken om mensen en spulen te verzamelen. Het succes hangt dus ook van anderen af.
Ik denk dat we met een man of 3-4 minstens bij elkaar moeten komen.

Leuk trouwens dat het zo met de paplepel is ingegoten. Ik heb nog goeie hoop voor m'n zoon van 4. maar ik ben bang die die van vliegtuigen houdt.:rolleyes:

Oh lord. Ik zit te twijfelen over de aankoop van 2 Lehner 1950/6 (2100Kv). Hij wil ze alleen per 2 verkopen helaas...

test uitdraai:
ideaal bij 5S: 110 Ampere, 2,200 Watt. bij 40,584 RPM rendement: 94.3%
Hij levert max 2600 Watt bij 133A.
Dit is best een bruut beetsje zeg :cool:

Oh lord. Ik zit te twijfelen over de aankoop van 2 Lehner 1950/6 (2100Kv). Hij wil ze alleen per 2 verkopen helaas...

test uitdraai:
ideaal bij 5S: 110 Ampere, 2,200 Watt. bij 40,584 RPM rendement: 94.3%
Hij levert max 2600 Watt bij 133A.
Dit is best een bruut beetsje zeg :cool:

Ik was ook al aan het twijfellen ze beide te kopen aangezien het een nette prijs is. Alleen heb ik totaal geen idee wat ik er mee moet, misschien een voor in mn Mugen ofzo.

Misschien kunnen we ze samen kopen... ik moet daar dan wel nog ff over nadenken, kijken of het uberhaupt wel een beetje bij mn Mugen past.

kijken of het uberhaupt wel een beetje bij mn Mugen past.
Past. Doen. :cool:

2100kv is wel ''ideaal'' voor een 4S truggy verder. Power zal die voldoende hebben dat is het probleem niet. Het geen waar ik hard en lang over na zou moeten denken is de $$. 240 euro is wel stijl voor een 2de hands (zgan) motor. Wat kost dat ding nieuw?

Dat is een optie. Ik was ook op zich al niet bang om de tweede hier ergens door te verkopen maar ik zit met een paar dingen:

voor:
-motor is rendabel
-hij past ondanks 82mm in mijn Slash 4x4 of mijn RC8e
-hij heeft een interne fan (LK)
-relatief laag gewicht met 350 gram

tegen:
-hij is 2100Kv en ik wil iets hogers voor 4S lipo's een 1950/5 was beter geweest
-twijfel over het koppel en de soepelheid bij lage toeren, bij een Neu weet ik dat dat wel goed zit
-de fan zuigt ook zooi naar binnen, ik zou dus iets met een filter moeten verzinnen

verzenden zou niet zo'n probleem zijn overigens, ik laat het naar een collega in Duitsland sturen dan. Ik wil hoedanook ook 1 of 2 Neu motoren kopen dus dit zou een mooie tegenhanger zijn.

Laatst bewerkt:
Het alternatief zou voor mij zijn de Neu 1515 1Y

1515/1Y 2,200Kv
360gram
69mm
maxRPM 60K
constant vermogen 1,250 watts
piek vermogen 2,500 watts
nieuwprijs 205 euro (finned)

Dat is een optie. Ik was ook op zich al niet bang om de tweede hier ergens door te verkopen maar ik zit met een paar dingen:

voor:
-motor is rendabel
-hij past ondanks 82mm in mijn Slash 4x4 of mijn RC8e
-hij heeft een interne fan (LK)
-relatief laag gewicht met 350 gram

tegen:
-hij is 2100Kv en ik wil iets hogers voor 4S lipo's een 1950/5 was beter geweest
-twijfel over het koppel en de soepelheid bij lage toeren, bij een Neu weet ik dat dat wel goed zit
-de fan zuigt ook zooi naar binnen, ik zou dus iets met een filter moeten verzinnen

verzenden zou niet zo'n probleem zijn overigens, ik laat het naar een collega in Duitsland sturen dan. Ik wil hoedanook ook 1 of 2 Neu motoren kopen dus dit zou een mooie tegenhanger zijn.

Geloof me maar dat een 2 polige motor genoeg koppel heeft :p

Ik heb ook een Duits adres en eventueel nog een Duits konto (sommige verkopers willen niks met buitenlanders te maken hebben...) als dat nodig is.

Natuurlijk wel nog proberen iets van de prijs af te krijgen :mrgreen:

Ik zat aan een sponsje te denken aan het inlaatgedeeltje (dat is toch aan de kant van de stroom aansluitingen) Dan kan ie geen stof naar binnen zuigen.

Die duitse gast van die Lehners is wel een figuur hoor. Hij was erg verongelijkt over mijn onderhandeling (zijn duitsers niet gewend he)

Er staan nu ook 2x 2240/6 op. Een tikkie zwaarder (450 gram) en 71mm lang. Maar wel een hoop extra koppel. Zijn ook van de laatste versie vertelt deze meneer me net.

Back