Nederlands historisch zeilschip, het schip van de Ruyter, de 7 Provinciën

zonder commentaar.

?

20210110_130416.jpg
20210110_130411.jpg

Hans,ik vind het visje mooi zo maar het komt mij nu wat rommelig over. Het visje is er echt opgeplakt, maar het zou mooier zijn wanneer het meer geïntegreerd zou zijn met de verschansing. Nu zie je verschillende delen die niet mooi aansluiten. De fortuining zou bijvoorbeeld door kunnen lopen tegen het visje en het visje zou de opvang van de boarding kunnen zijn en niet dat halfronde driehoekige stukje wat achter het visje zit. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat hoeft ook niet Piet. ;)

Maar ik vind dat Jean wel gelijk heeft over de fortuining. Dat zou mooi zijn als die doorliep tot aan de vis. Dat die steun die het setbord opvangt zichtbaar is, is minder, maar vindt ik niet zo erg.
Ik denk dat als de fortuining doorloopt het al een heel ander gezicht wordt.
Morgen ofzo eens kijken of en hoe ik dat kan aanpassen.

Hans,ik vind het visje mooi zo maar het komt mij nu wat rommelig over. Het visje is er echt opgeplakt, maar het zou mooier zijn wanneer het meer geïntegreerd zou zijn met de verschansing. Nu zie je verschillende delen die niet mooi aansluiten. De fortuining zou bijvoorbeeld door kunnen lopen tegen het visje en het visje zou de opvang van de boarding kunnen zijn en niet dat halfronde driehoekige stukje wat achter het visje zit. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Misschien komt dit door het grote kleurcontrast dat er zit tussen het visje en de rest van de verschansing. Ik vind het allemaal nog steeds mooi hoor, geïntegreerd of niet.

Ik ben bijna jou hele bouwverslag door gegaan maar ik kan iets niet vinden en weet ook niet of jij er foto's van hebt gemaakt.
Hoe heb jij jou kolderstok gemaakt? Ik moet er ook een maken. En heb jij een andere methode van het maken van pintels en gudgeons (eng). Ik heb de boeken erbij maar ik ben altijd geïnteresseerd in andere methoden.

Bedankt
Marcus

Ik ben bijna jou hele bouwverslag door gegaan maar ik kan iets niet vinden en weet ook niet of jij er foto's van hebt gemaakt.
Hoe heb jij jou kolderstok gemaakt? Ik moet er ook een maken. En heb jij een andere methode van het maken van pintels en gudgeons (eng). Ik heb de boeken erbij maar ik ben altijd geïnteresseerd in andere methoden.

Bedankt
Marcus
Pagina 87

een hele uitdaging en gefriemel zoals je zelf deze aanpassing omschrijft, maar ze mag er zijn!
Dit is echt wel veel beter dan de eerste haaks afgezaagde fortuining.

Back