Is een dikte van 1.2 mm niet een beetje aan de dikke kant voor een scharnier ?, zou neer komen op een dikte van 60mm in het echt, bij een 1/50 schaal of zie ik dat verkeerd?
Die scharnieren zijn toch ook vrij makkelijk van latoen koper, of dikke aluminium tape te maken middels een malletje ?. Deze materiaal diktes komen dichter bij een realistische uitstraling 0.2 -0.6 mm bij een 1/50 schaal is dat 10-30mm in het echt.
Die scharnieren en veel van het beslag werden neem ik aan vroeger toch “gewoon” door een smit op een aambeeld gemaakt .
computers en frezen zijn leuke hulpmiddelen , maar sommige dingen zijn soms eenvoudig zelf te maken, en als er iets van verschil in zit ?! het is en blijft handwerk, zo als het vroeger ook handwerk was toen deze schepen werden gebouwd, was elke “massa productie” ook niet op de “ultra” mm gelijk.
Een mooi hand afgebouwd model is toch het laten zien van je creativiteit, kunnen, en kennis dat maakt het zo uniek.
Maar dat is hoe ik het zie en zou doen. Ieder is natuurlijk vrij om te doen wat hem beliefd.