Nederlands historisch zeilschip, het schip van de Ruyter, de 7 Provinciën

Dank jullie, ik ben ook best wel tevreden, maar de hoeveelheid werk valt wel tegen. Er zitten al zoveel uren in het leren van software en de machine en ik denk dat ik nog geen 25% beheers.
Maar leuk om te doen en we zijn van straat af :D

Er zitten al zoveel urenin het leren van software en de machine en ik denk datik nog geen 25% beheers.

Heb wel eens gehoord dat elke dag in het leven een dag op school is , dus rustig aan dan breekt het lijntje niet .

ziet er erg netjes uit !!

groet Cor

Die balustrade is bijzonder mooi gelukt Hans,:wave en dat met 25% kennis.
Dat gaat nog wat worden als dat 100% kennis is geworden:rofl:

Dank jullie.

Als ik eenmaal goed op pad ben met gewoon CNC wil ik wel eens naar een laser kijken, maar voorlopig nog niet. de machine heeft een laser adapter en speciale laser uitgang.

Die leeuw meet ongeveer 11mm ik zou het morgen even moeten opmeten maar dat is het ongeveer. Het relief van de leeuw is iets van 0.4mm

100% ga ik nooit halen hoor.

Laseren zou zijn om bv planken of delen daarvan uit te lazeren. Geen ornamentjes ofzo.

Omdat masjientjes nu eenmaal plaats in nemen ben ik de mancave aan het updaten.
Eens in de zoveel tijd is reorganiseren ook een leuke bezigheid. ;)

Ik heb een stuk wand geplaatst en ga de houtvoorraad daar naar toe brengen dan krijg ik een deel van de muur vrij om weer mooi werkbanken met masjientjes te kunnen plaatsen. De CNC moet ook uiteindelijk in iets van een kast komen met geluidsisolatie ik weet alleen nog niet waar. Ik ga in de avond uurtjes eens rustig daar over nadenken en wat schetsen maken.

20201214_201826.jpg

CAD, CNC, en 3D modelling is inderdaad die richting waarin die hobby beweeg! In China spandeer die top maatskappije BAIE geld hieraan! Kanp gedaan, Hans - dit is wel een leerskool.

Als je zegt dat je nog maar 25 % van de freesmasjien beheerst, vind ik dat je wel een mooi resultaat boekt Hans. :D:D

Back