Nederlands historisch zeilschip, het schip van de Ruyter, de 7 Provinciën

Naar het koebrugdek zal het wel wat minder zijn, want dat is een eerder laag dek, maar bij de andere dekken zou ik toch 8 à 9 treden verwachten.

Zal ik het dan maar zeggen?

De Ra en de Steng zijn vol gehesen. Dan is er veel te weinig touw over waar de halende parten belegd zijn om ze neer te laten.

Om het uit een masjientje te laten krijgen, moet het er wel eerst in.
En aangezien er niet veel op het net staat van wat ik nodig heb, dan dus maar zelf aan de slag.

20201129_214349.jpg

20201129_220210.jpg

Vele tutorial filmpjes later kom je er achter dat veel van die filmpjes meer om de likes en het aantal keer bekeken gaat. Echt goede tutorial hoe je nu iets praktisch aanpakt zijn er niet veel.
Uiteindelijk een (voor mij) gouden filmpje gevonden van een Indiër. Tis ff door bijten want hij praat verschrikkelijk engels en doet dat tweetalig met hindi. Maar zijn werkwijze is praktisch.

En uiteindelijk om het 'echt' te leren moet je het gewoon doen.

Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar meerdere beelden en die samenstellen totdat je dat krijgt wat je wil. Een afbeelding van afrodyte en wat muurornamenten, knippen plakken tot 1 geheel.

Stephan, (zucht, nog diepere zucht, een Pppp diepe zucht..... zou van Duin zeggen) Dit is niet werkbaar met een 3018. Ik zal je 1x uitleggen waarom niet en daarna hou ik met deze nutteloze discussie op en ik hoop jij ook.

Want dacht je nu ook serieus dat ik ook DAT nog niet geprobeerd had???

Dat voorbeeld wat je aan haalt is 3D en kan in Artcam geladen worden. Sofar so good. Maar aangezien een 3018 3-assig is kun je alleen maar vanaf de bodem loodrecht (of onder stompe hoek) omhoog maar geen inwendige curves (of naar buiten toe hellende hoek) maken. Dus 2D frontview gekeken op het model gaat de outline die je ziet loodrecht naar beneden. Dan blijft er van je mooie modelletje niet veel meer over kan ik je zeggen.

Om er dan vervolgens met de door jou voorgestelde knip en plak methode nog wat van te maken, dat werkt niet om de eenvoudige reden dat een reliëf zich niet laat plakken en knippen.
Vectoren laten zich knippen en plakken en die modellen krijg je zonder vectoren, dat is alleen de reliëf layer die je krijgt (die mensen zijn ook niet dom hoor).

Hier het 3D .stl model zoiets als wat jij voorstelt alleen deze was gratis :p.

20201130_112557.jpg

Hier wat ervan overblijft als je het geïmporteerd hebt voor de 3018.

20201130_112449.jpg

En als je het tegendeel wilt bewijzen en toch je gelijk wilt halen, ga dan lekker aan de slag maar ik verzoek je dat te beperken tot jouw eigen verslag en graag niet het mijne.

Back