Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Aangezien de kleurstelling zo goed is en de spil ookkon dit deel afgemonteerd worden. Overige onderdelen erop en de dekbalken erop dan is het allemaal wat meer beschermd.
Doorkijkjes zijn altijd leuk.
Het wordt wel weer touwtjes voorbereiden voor de knecht hier. Nog eens even uitzoeken welke en hoe. In ieder geval de Ra met kardeel blok maar er is 1 schijf minder dan de grote knecht dus dan zal de steng hier maar enkel zijn uitgevoerd.
Bekijk bijlage 405200
Vandaag dan maar een begin met het achterdeel. Het schot van de Admiraalskamer moet er nog in en dan eens kijken hoever ik daar het interieur nog afwerk.
Bekijk bijlage 405201
Zondag pas weer verder. Prettig weekend.
Ja, daar gaan we weer! haha! Hoe gaat het met de uitbreiding van je werf?Tja, daar ga ik weer![]()
Even nieuwsgierig...die ring: gedraaid, gezaagd.......? Ziet er nogal strak uit[emoji108]Omdat ik eens even wat anders wilde dan vierkante oogjes van het beeldscherm, vandaag een paar uurtjes in de schuur weer.
Op het bakdek de eerste twee dekbalken vastgezet en de vissing voor de Fokkemast. Daar gelijk ook de ring voor gemaakt.
Bekijk bijlage 406188
Daarna een aanvang met het kardeel blok voor deze mast, want alvorens het dek dicht gaat moeten de touwtjes gehangen worden.
Bekijk bijlage 406187
Tussendoor loenst mijn oog opzij naar de boeg en in mijn nachtmerries blijft de opmerking van Hans G door mijn hoofd spoken. Want hij had wel gelijk. Hoe gaan we de sjorringen laten lopen.
Omdat ik minder spantjes heb kwam de verdeling daarvan anders dan op de tekeningen van Blom.
En er zit er nu dus 1 rechtboven het tweede gat van de sjorringen. Ook wel weer op te lossen. Ik heb een paar ideetjes maar laat het nog even rijpen.
Bekijk bijlage 406190