Naze32 icm Multiwii GUI

Ik heb een vreemd probleem.

Als ik de Naze32 via de usb koppel verbindt hij en kan ik alles aanpassen/lezen etc…. Zodra ik de Lipo's koppel verbreekt de USB verbinding!? Hierdoor kan ik de MX16 niet uitlezen cq aanpassen…

iemand een idee?
welke gui gebruik je hierbij? ik gebruik baseflightGUI2 en de verbinding gaat best veel onderuit..

Wel vreemd inderdaad. Kun je daarna ook niet opnieuw connecten? Wat voor lampje brandt er op het bordje dan?

Even zo tussendoor..

Het arme fladderde rustig rond totdat op 1:28 het noodlot toesloeg.. Ik heb dit al een paar keer mee mogen maken helaas.. Alleen weet ik nu niet precies met welk onderdeel van me setup het misgaat.. heb het alleen met hooveren zien misgaan.. dag ervoor heeft ie 2 lipos leeggeslurpt met normale circuitjes zonder rare problemen of crashes..

Laatst bewerkt door een moderator:
Iedere keer hetzelfde lipo toevallig? Je hebt hier te maken met een spontane uitval oftewel er moet ergens of contactprobleem zijn dat er zodanige spanningsdip ontstaat waardoor alles wegvalt of het is een failsafe.

Klinkt als een regelaar die zijn timing kwijt raakt. Dat is ook de piep die je hoort.
hmm de piep is van me dx6 timer..

Maar een regelaar die zijn timing kwijt raakt? wat is hier nog aan te doen behalve vervangen ? Of kan dit ook liggen aan een slechte verbinding tussen de ESC / motor.. De esc kant heb ik zelf gesoldeerd met bullet connectors.. de motor kant was al met bullets aangeleverd.

Het arme fladderde rustig rond totdat op 1:28 het noodlot toesloeg.. Ik heb dit al een paar keer mee mogen maken helaas.. Alleen weet ik nu niet precies met welk onderdeel van me setup het misgaat.. heb het alleen met hooveren zien misgaan.. dag ervoor heeft ie 2 lipos leeggeslurpt met normale circuitjes zonder rare problemen of crashes..

Hmmm, dit had ik een week geleden ook bij mijn Warthox frame, daar bleek bij nader onderzoek het probleem te zijn dat de beschermlaag van de PCB op sommige stukjes weg was waardoor de + pool van de accu in contact stond met 3 van de 4 armen :eek:. Dit resulteerde ook in harde crash, helaas had ik dit te laat door dus voordat ik de armen isoleerde probeerde ik nog een keer te vliegen en dit resulteerde in een verbrande motor en een doorgefikte ESC.

Dus als alles het nog lijkt te doen, snel de boel uit elkaar halen en voor de zekerheid met een strookje isolatie tape de armen extra 'isoleren' van de PCB's.

Opgelost - Mag een slotje op - Gecrashte AV200 (Photohigher)

Heeft dit ooit gewerkt? Het is normaal zo dat het bordje bij het detecteren van andere voeding de voedig vanuit usb uitschakelt.

Firmware update? Jouw regelaars die geven mooie 5V neem ik aan?

Het is opgelost.
Ipv via de USB zet ik nu de verbinding op via de BlueTooth. Dan werkt het wel en kan ik wel alles uitlezen en instellen!?

Is eigenlijk alleen maar beter en makkelijker dan, maar nog steeds vreemd dat het niet werkt. Het zou door bluetooth module kunnen komen denk ik? Ben benieuwd als je die loskoppelt of het dan wel werkt?

Hmmm, dit had ik een week geleden ook bij mijn Warthox frame, daar bleek bij nader onderzoek het probleem te zijn dat de beschermlaag van de PCB op sommige stukjes weg was waardoor de + pool van de accu in contact stond met 3 van de 4 armen :eek:. Dit resulteerde ook in harde crash, helaas had ik dit te laat door dus voordat ik de armen isoleerde probeerde ik nog een keer te vliegen en dit resulteerde in een verbrande motor en een doorgefikte ESC.

Dus als alles het nog lijkt te doen, snel de boel uit elkaar halen en voor de zekerheid met een strookje isolatie tape de armen extra 'isoleren' van de PCB's.

hmm had die poten al doorgemeten enzo en het pcb zag er nog intact uit.. denk eerder aan een slechte connectie tussen esc en motor. zal de solderingen es nader onderzoeken ;)

hmm had die poten al doorgemeten enzo en het pcb zag er nog intact uit.. denk eerder aan een slechte connectie tussen esc en motor. zal de solderingen es nader onderzoeken ;)

Oja, dat klopt, die tip had ik zelfs van jou gekregen, ik zit weer te :sleeping:.

Hoop dat je de oorzaak snel achterhaalt!

Oja, dat klopt, die tip had ik zelfs van jou gekregen, ik zit weer te :sleeping:.

Hoop dat je de oorzaak snel achterhaalt!
hmm na een beetje rond te kutten zou ik kunnen zeggen dat het 1 esc is die het vergalt.. op een andere motor gezet en die draaide ook niet lekker met deze esc.. Van de week es kijken of het de connecties zijn of de esc zelf die brak is

hmm na een beetje rond te kutten zou ik kunnen zeggen dat het 1 esc is die het vergalt.. op een andere motor gezet en die draaide ook niet lekker met deze esc.. Van de week es kijken of het de connecties zijn of de esc zelf die brak is

en dus even de bullet connectoren eraf gesoldeert.. draad wat ingekort en opnieuw vertint. Daarna opnieuw gesoldeerd en voor zover kan ik de problemen niet hercreeeren.. Effe wachten op me nieuwe prop guards en dan de echte test ;)

Back