Naza troubleshoot

Ik heb een Naza erbij gekocht maar of dat ding is niet goed of ik doe iets verkeerd ik denk het laatste.

Ik zie op de V sen geen oranje ledje op lichten als ik hem in atti mode zet ik zie trouwens nooit de led oranje oplichten ook niet bij het opstarten.
Het tweede probleem is dat ik totaal geen gang in de motoren krijg bij het opstarten krijg ik wel de tonen maar dat is ook alles. Ook lijkt het of de cut off's niet werken.

Ik heb een Naza erbij gekocht maar of dat ding is niet goed of ik doe iets verkeerd ik denk het laatste.

Ik zie op de V sen geen oranje ledje op lichten als ik hem in atti mode zet ik zie trouwens nooit de led oranje oplichten ook niet bij het opstarten.
Het tweede probleem is dat ik totaal geen gang in de motoren krijg bij het opstarten krijg ik wel de tonen maar dat is ook alles. Ook lijkt het of de cut off's niet werken.

alle stekkers goed zitten? beide stekkers van de VU in de naza zitten en op de juiste plek? ook de rode stekkers losgehaald uit de regelaars als dit moest?

Alle stekkers zitten goed rode en groene kleurtje zie ik wel voorbij komen de oranje niet. Ik las inderdaad hier op het foru m dat de rode draden van de esc eruit zouden moeten ik kan dit nergens vinden in de manuals zowel 2.0 als 2.1 niet maar ik heb dit ook geprobeerd zonder de rode draden erin maar ook dan niks.

Der zijn 2 sticky's met de naza.. In dit sub forum. Word alles vrij duidelijk besproken.. (ook als je andere regelaars, etc gebruikt)
Al gecontroleerd of alles klopt, aan de hand van dat bouwverslag ?

Ik heb de alfa ook diverse keren geraad pleegt ik zal nog eens lezen of ik iets overlezen heb. Is er trouwens een manier om de Naza te resetten.

Nou beide treads door gelezen maar kan niks vinden wat er verkeerd zou zijn gegaan. Wat ik nu wel heb is dat als ik de flight mode schakelaar op atti zet het ledje rood knippert op manuel is hij uit en op failsafe knippert hij als een dolle.

Manual en failsafe lijken me dan goed. Weet je zeker dat je in atti een rood knipperend lampje hebt (en niet oranje?) Hoe snel knippert het ledje?

in atti knippert hij niet zo heel snel af en toe.
maar de motoren blijven stil in alle stadia's nu zit ik me te bedenken of dit erniet aan kan liggen dat ik de regelaars geflashd al doen ze het met een KK bordje perfect.

Ik moet nu alleen eerst de zender opladen want na een dag kloten is hij leeg

Als je in atti een rustig knipperende led hebt is dat ook goed. Weet je zeker dat je esc's "naza compatible" zijn? Dat zou namelijk verklaren waarom alles gewoon werkt, maar de motoren niet reageren.

Ik zou even de Naza tread van rcgroups induiken. Ik las daar dat de Naza problemen heeft met sommige regelaars. Er is een overzicht van setups gemaakt. Hierin is op genomen welke regelaars wel en welke niet goed werken.

Vinnigogo Ik heb alles super strak weg gewerkt ik heb een hekel aan kabels dan moet ik hem half slopen dus dat doe ik liever niet. Ik heb bij deze quad alle regelaars e.d. ook in zijn geheel weg gewerkt ondanks dat het maar een talon V2 frame is.

Micropuller Ik heb RC timer 30 A regelaars erop zitten en die zouden moeten kunnen volgens de lijst:mad:. Ik heb vanmorgen ook andere regelaars geprobeerd
ongeflashde RC timers nieuw uit verpakking ook geen resultaat, maar ook een reserve set die ik op mijn wookong heb zitten.
Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat de NAZA stuk is dus ga de leverancier mailen.

Trebor,
Ik heb een Naza met dezelfde RC Timer 30A ESC's.
Ik moet eerst de Naza opstarten en daarna pas de ESC's.
Dan kan ik de motoren zonder problemen starten.
Ik denk dus niet dat je Naza kapot is maar dat je zoals hierboven moet opstarten.

Trebor,
Ik heb een Naza met dezelfde RC Timer 30A ESC's.
Ik moet eerst de Naza opstarten en daarna pas de ESC's.
Dan kan ik de motoren zonder problemen starten.
Ik denk dus niet dat je Naza kapot is maar dat je zoals hierboven moet opstarten.

+1!

Heren dit werkt ook niet had ik al geprobeert.
Ik ga ervan uit stekkers esc uit de naza, naza aansluiten als deze op gestart is esc in pluggen maar ook dan doet hij het niet. Ik heb vandaag met heel veel tegen zin mijn hexa gedemonteerd en die Naza geprobeert en dan doen de motoren het wel:mad: dus ik ga ervan uit dat de Naza defect is.
Vanavond alleen nog even op het verzoek van de leverancier de V sen testen hij denkt dat deze defect is ( had ik mijn hexa ook net weer in elkaar:():(

ik had hetzelfde probleem als jou
heb dit nu opgelost, je moet als 1e de stekker in de
naza aansluiten, en daarna pas de esc, dus je hoef niet
de stekkertjes van de esc eruit te halen, maar gewoon
nieuwe stekker maken afzonderlijk voor de naza en van stroom
voorzien voor de esc

zie onderstaande foto

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
dat kan, maar als je dat op die manier doet
dan werkt de beveiliging voor de accu niet