E vliegen lijkt ideaal,ik heb alleen nog te weinig kennis van regelaars en afstelling ,combinaties van motor en regelaar. Invloeden van grote propellers.Keuze van propellers en de daarbij behorende oplopende temperaturen en stroomsterktes.
De motoren die ik bezit zijn niet voorzien van documentatie en afstel gegevens.
Het gaat ook vaak niet goed.
Loslatende magneten,motoren die spontaan het vliegtuig verlaten en regelaars die in brand vliegen.Ook de producten van gerenommeerde fabrikanten
Ook accubranden behoren tot de mogelijkheden.
Met toestemming van Richard plaats ik hier 2 foto s van een total loss van zijn E wedstrijdmodel door een brand in de regelaar.
De regelaar is opgestuurd naar de fabrikant voor analyse.
Dit is toch een schaduwzijde van het ideaal lijkende E vliegen.
Ik ga vrolijk verder met mijn experiment maar blijf wel kritisch.
De 8 cellen variant zoals Henry deze gebruikt is eigenlijk een heel logische keuze voor de meeste vliegers.De 10 cellenmotoren zijn voorzien van 21 inch grote propellers.
De 8 cellen motoren kunnen worden voorzien van 18 inch propellers.
Ik ga nu eerst de 20 inch proberen
Vele modellen zijn hiervoor niet ontworpen.
Wat ik altijd heel interessant vind is een opsomming van ervaringen en afstel gegevens zoals vaak op grote wedstrijden worden verzameld.
Hiervan heb ik veel geleerd.
De motoren die ik bezit zijn niet voorzien van documentatie en afstel gegevens.
Het gaat ook vaak niet goed.
Loslatende magneten,motoren die spontaan het vliegtuig verlaten en regelaars die in brand vliegen.Ook de producten van gerenommeerde fabrikanten
Ook accubranden behoren tot de mogelijkheden.
Met toestemming van Richard plaats ik hier 2 foto s van een total loss van zijn E wedstrijdmodel door een brand in de regelaar.
De regelaar is opgestuurd naar de fabrikant voor analyse.
Dit is toch een schaduwzijde van het ideaal lijkende E vliegen.
Ik ga vrolijk verder met mijn experiment maar blijf wel kritisch.
De 8 cellen variant zoals Henry deze gebruikt is eigenlijk een heel logische keuze voor de meeste vliegers.De 10 cellenmotoren zijn voorzien van 21 inch grote propellers.
De 8 cellen motoren kunnen worden voorzien van 18 inch propellers.
Ik ga nu eerst de 20 inch proberen
Vele modellen zijn hiervoor niet ontworpen.
Wat ik altijd heel interessant vind is een opsomming van ervaringen en afstel gegevens zoals vaak op grote wedstrijden worden verzameld.
Hiervan heb ik veel geleerd.