multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
De EasyStar is besteld.
Heb lang nagedacht en gelezen welke config ik nu ga nemen.
Via mijn neef die meerdere brushless motoren met regelaars heeft liggen gaan we kijken welke gaat passen.
De zender wordt een gewone MX-12. 2x Servo's Dymond D60, Lipo's waarschijnlijk deze:
DYMOND X-1700 2S(7,4V)18C en een T2M Swallow EQ lader.
De 1700mA 7,4V lijkt me in eerste instantie meer dan voldoende voor langer vliegplezier, ook aangezien de hele handel (servo's lipo) minder wegen dan de overige merken.

ik vlieg op 8 cellen 1100 mah ni-cd

@kingpin
hou je wel rekening met het zwaartepunt?
Vast NiMH in plaats van NiCd. :? ;)

Voor wat betreft het zwaartepunt vind ik het standaard zwaartepunt teveel naar achteren liggen. Ik heb een dikke 3200mAh LiPo van 180 gram met de afmeting van een standaard 6-cellen stickpack ongeveer in het midden liggen. Daarmee komt het zwaartepunt aanmerkelijk naar voor te liggen. Als ik dan ook nog mijn 200 gram zware camera midden op de cockpit plak wordt het pas echt zwaar op de voorkant. Desondanks wordt het vliegtuig wel veel malen stabieler bij hardere wind en zweven als er nauwlijks wind is lukt ook prima. ;)

nee, het is toch echt nicd

het zijn 8 cellen van AA formaat. maar wat is er mis met nicd?? ik vlieg ook op 7.2 volt stickpacks van rond de 2000mah, vliegt wel stabiel dor het gewicht maar minder stijgvermogen.

nee, het is toch echt nicd

het zijn 8 cellen van AA formaat. maar wat is er mis met nicd?? ik vlieg ook op 7.2 volt stickpacks van rond de 2000mah, vliegt wel stabiel dor het gewicht maar minder stijgvermogen.
Op zich is er niets mis met NiCd. Alleen de capaciteit/gewichtsverhouding is wat minder dan NiMH. ;) En de ontlaadkromme van NiCd is wat minder gunstig. NiCd neemt het vermogen geleidelijk af en bij NiMH heb je langer een constant vermogen tot je beschikking. Het voordeel van NiMH is dat je "ineens" begint te merken dat je accu leeg begint te raken. Bij LiPo's is het nog lastiger want als het vermogen eenmaal in begint te zakken, is je ook ook nagenoeg leeg (vandaar en LiPo-saver om schade te voorkomen door diep-ontladen). :yes:

Ik zal eens mijn EZ op een weegschaal leggen, kijken wat het vliegklaar gewicht is met en zonder camera.

Vandaag kwam mijn Fuji Finepix Z10fd binnen. Mooie optie bij deze camera is dat er geen enorme lens naar buiten steekt, heel licht van gewicht is (112gr. incl. accu en SD-card), knappe plaatjes maakt (is nog wel even zoeken naar de juiste instellingen) en dat je een continu-opname modus hebt waarbij elke 1,6 seconden een plaatje wordt geschoten. Na 20 minuten vliegen kun je dan even 500+ foto's uitzoeken om 5 nuttige plaatjes over te houden. :? ;)

Hierbij mijn eerste plaatjes vanuit mijn EasyStar. :thumbsup: Ik had geen zin om ze recht te zetten. :oops: En het was aardig worstelen tegen de soms harde wind (kracht 3 à 4).

Ons offroad-baantje waar we met 1:8/1:5 auto's scheuren:
aeropic_080521_hoogtij_offroaders_track.jpg

Het Noordzeekanaal (met draagvleugelboot) en het Westelijk Havengebied van Amsterdam:
aeropic_080521_adam_west_haven.jpg

Een blik op Westzaan en HoogTij (in aanleg, zandbak van 30.000 vierkante meter):
aeropic_080521_westzaan_hoogtij.jpg

En een mooie zonsondergang:
aeropic_080521_sunset.jpg

-edit-
Zo monteer je dan even snel de camera (bij gebrek aan tijd om hem netjes te monteren :?)
IMG_1076.jpg

En zo vliegt dat bij windkracht 4
IMG_1091.jpg

Laatst bewerkt:
En een filmpje. Vol gas nauwlijks tegen de wind in te komen, alleen door te duiken was wat snelheid te maken. 8O Wind mee ging het aanmerkelijk sneller. ;) Zo kun je dus met 0,0 ervaring na 4 weken oefenen al vliegen.

En negeer de laatste 10 seconden maar... :oops: Binnen ons clubje is er nu eenmaal altijd strijd wat of wie het beste/mooiste/knapste is. :rolling:

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja , das nu wel duidelijk ,zelfs van dichtbij zie ik er wel aardig uit :schrik:, ben ik ff blij dat ik mijn voortand erin had ;)

hier mijn Eazy met camera spul ,dus nergens voor nodig om zo'n officiële vlieg camera te kopen :nooo: ,gewoon een licht/klein cameraatje kopen op marktplaats vanaf 30 E tot 100 E nieuw

IMG_1068.jpg

IMG_1069.jpg

IMG_1072.jpg

IMG_1067.jpg

Vandaag is mijn easystar ook bezorgd:D, alleen mijn mx-12 word woensdag nagelverd:(, owja en ik heb trouwens nog een blauwe easystar gekregen en geen grijse maarja ze zijn alle twee wel mooi;), best wel groot nog z'n easystar op de foto's lijken ze veel kleiner:), dus zo snel mogelijk de rest halen en dan vliegen maar !!!

groetjes Mark

Vandaag is mijn easystar ook bezorgd:D, alleen mijn mx-12 word woensdag nagelverd:(, owja en ik heb trouwens nog een blauwe easystar gekregen en geen grijse maarja ze zijn alle twee wel mooi;), best wel groot nog z'n easystar op de foto's lijken ze veel kleiner:), dus zo snel mogelijk de rest halen en dan vliegen maar !!!

groetjes Mark
Hehe, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Hopelijk vlieg je ook binnen een paar weken lekker relaxt in het rond, net als de meeste vliegers bij ons ex-offroad-auto-clubje. ;)

Vanavond even de camera beter bevestigd zodat alles wat minder wind vangt en het wat makkelijker bij windkracht 4 vliegt. 8O Omdat mijn EZ toch al rijkelijk bij elkaar gehouden werd door tape, ook de nieuwe camera-cockpit maar op passende wijze vastgezet. Tevens de accu-, balancer- en ESC-aansluiting naar buiten gehaald zodat de cockpit er niet meer af hoeft. Als straks mijn andere EZ klaar is, blijft die wel netjes en wordt gebruikt voor gewoon vliegwerk. :yes:

easy-fuji_cam_mount.jpg

ik begin met bouwen en vraag nederlandse handlijding voor robbe futaba T4EX .
En scheemaatjes voor de bediening en electra
ik moet echt de eerte nog bouwen dus maak me blij en beetje weg wijs
Maak van een beginner en echte bouwer ik sta voor alle goede raad open
scheepsmodelbouw dat was ik vergeten te melden

Wist niet of deze filmpjes van de EasyStar al hier stond, maar bij deze ...

<

hoj,

mss een domme vraag, maar heeft iemand al eens geprobeert om de easystar van drijvers te voorzien ? Ik zag op youtube een filmpje van iemand die het landingsstelsel van de minimag er op had gezet dus dacht ik dat het mss ook mogelijk was om er floats onder te zetten.

grts,

niels

`Heb mijn easystar dus ook af.

Met rolroeren :p

Wacht nu nog op een goede sim, oefenen, maiden en later ook wat klooien met een camera.

k ga vliegen met:
* 25A regelaar Himodel
* Het rc 5W motor
Deze motor past mooi op de huidige plaats en deze motor was de zwakste die ik kon vinden.
* 7x4 prop, deze prop werd aangeraden bij die motor, deze prop is eigenlijk te groot dus ik heb er een flinke V uit de staart moeten snijden omdat hij niet paste. Heb de V flink met lijm ingesmeerd zodat het minder snel breekt.
Hoewel het stevig aanvoelt denk ik er toch aan om 2 koolstof staafjes in te lijmen.
* Accu,s ik heb 2x 2200mah 3cell, 2x 2500mah 3 cell, 2x 1300mah 3cell.
Ik weet niet of die laatste 2 nog gebruikt kunnen worden?
* Tijdelijk 6EX 2.4Ghz zender, deze wordt omgeruild voor T7C al deze weer op voorraad is.

De voortstuwing is best heavy al zeg ik het zelf.
Half gas= gaat voorruit over de vloer, volgas = soort van orcaan.
Als was het niet nodig voor dit vliegtuig maar ik wilde perse een motor die in het orginele gat paste.

* Rolroeren, Ik wil meteen leren vliegen met rolroeren dus die heb ik er meteen opgezet.

Een rolroer= 35x4.5 cm.

Hier wat pics:

Wat is het vlieg verschil als ik er de 6x4 prop op zet ipv de 7x4 die er nu op zit?
Moet de staart nog versteviggen omdat er nu een flinke V inzit omdat de 7x4 prop anders niet paste.
Er werd me verteld in mijn eigen topic dat een kleinere prop beter zou zijn maar een kleinere prop geeft toch alleen maar meer snelheid?

Laatst bewerkt:
algemeen kan je zeggen diameter zorgt voor trekkracht en de spoed voor snelheid.

ik vlieg zelf ook een easystar met brushless motor (robbe) met een 5,5 x 4,7 prop.
grondstart zonder wielen is mogelijk zonder problemen..
ik zou zelf niet voor de optie kiezen om een v uit de staart te halen had eerst eens met wat andere props geexperimenteerd.

hoj,

mss een domme vraag, maar heeft iemand al eens geprobeert om de easystar van drijvers te voorzien ? Ik zag op youtube een filmpje van iemand die het landingsstelsel van de minimag er op had gezet dus dacht ik dat het mss ook mogelijk was om er floats onder te zetten.

grts,

niels

foto gevonden op het net:D

picez7kc6-full.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back