T
Theo Coenen
Guest
Misschien zenderaccu of ontvangeraccu leeg? En inderdaad, meeste ESC's hebben een failsafe, je moet 'm echter wel ingeschakeld hebben staan. Eventueel kun je een failsafe erbij kopen en tussen je ontvanger en ESC pluggen. Bij verlies van signaal wordt door de failsafe automatisch het gas wat teruggenomen en gaat je vliegtuig dalen of cirkeltjes vliegen (dalend weliswaar) - afhankelijk van het type failsafe.
Een esc met failsafe heb ik nog nooit gezien. Misschien in de autowereld, maar niet in de vliegwereld. Daar is het de ontvanger die dit moet regelen. Je hebt idd enkele losse versies die je in de auto tussen de ontvanger en de gas servo zet om het gas eruit te halen, maar dat werkt niet echt in een vliegtuig.
Als je al een vorm van storing had en je gaat dan weer vliegen zonder dit echt op gelost te hebben dan ben je het eigenlijk zelf schuld. Ook het wisselen van krsitallen is niet direct zeker dat de problemen weg zijn, als je iets wijzigt dan daarna weer een reikwijdte test voordat je gaat vliegen. Eigenlijk zou je dat elke vliegdag moeten doen voordat je gaat vliegen, maar dat doet niemand, ook ikke niet.
Toch is en blijft het lullig dat je model met de noorderzon is vertrokken. Ik mag toch hopen dat je naam en dergelijke in het model vermeld staat zodat eventueel mensen met schade door jou model contact met je kunnen opnemen, of anders de eerlijke vinders.