multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vlieg nu met standaard motor (400), een 23min gemiddeld met een 2s 2500mah lipo. Vlieg wel bijna nooit volgas.
De 4900 lipo weegt 268gram. Maar zal dan beter voor een 3300mah (189gram) of een 3300mah lipo (206gram).

Heb inmiddels al een bouwbeschrijving gevonden hier op het forum, van hoe je het beste een camera monteert.

Ik dacht tot op heden, hoe meer gewicht de vlieger heeft, hoe beter hij met wind kan vliegen.
Als ik hem brushless uitvoer, volstaat 2s lipo dan? Of schakel ik beter over op 3s lipos?

Je vliegt nu borstel met 2500mah met 2 cell 23min.

Zelfde accu borstelloos vliegt dan nog langer, zeg 30 min.

3cell 1800mah tot 2500mah vliegt erg goed en vliegt nog langer.

Maar een 4900lipo= onnodig zwaar.

Hoe zwaarder hoe stabieler in de wind, maar hoe zwaarder hoe sneller hij zakt uitterraad

[56715] multiplex-easystar-maar-dan-twin

kijk hier eens Niels, Jaap en ik zelf (Martin) zijn bezig om een twin EZ te bouwen met daarop een schuttle of een RC fox
geen bom of parachute maar de laatste zit ook nog in de planning

groeten Martin Martens

Laatst bewerkt door een moderator:
eg ni freek

schiet alleen die van jaap uit de lucht, niet verder vertellen sssst.

groeten martin martens

Laatst bewerkt door een moderator:
halo,

heeft iemand al eens geprobeert om een parachute of bom drop op z'n EZ te monteren ?

grts niels
ha, klinkt bekend, ik ga dit vandaag testen. we moeten eieren gooien op de vliegclub dus heb ik zoiets gemaakt voor mn ez. komt straks wel ff meer info ;)

Ik heb gisteren even voor de gein dat paarse buitenlopertje van rctechnics op de neus van de EZ gemonteerd. Vliegt ook wel aardig! Althans op 3 cellen en een 8040 prop. Je kunt er bovendien beter mee zweven omdat het algeheel gewicht minder wordt; immers minder (veel minder) gewicht in de neus om 't zwaartepunt goed te krijgen. Overigens, wel een propsaver gebruiken!!!

ImageShack - Hosting :: spa0156kk5.jpg

Ik weet het, het ziet er niet uit - vooral de onderkant. Maar daar komt wel verandering in binnenkort! Hoe dan ook, als je ook van plan bent om het op die manier te monteren, zorg er dan voor dat de motor recht op de neus wordt bevestigd. In mijn geval steekt 'ie teveel naar boven (zie je niet echt op de foto) waardoor je merkwaardige vliegeigenschappen krijgt :p Dat ga ik binnenkort wel ff fixen. Maar desalniettemin, het vliegt best! Probeer het zelf maar :) Scheelt je ook wat gewicht.

uhm, waarom niet gewoon de speed 400 achterop:D?

Gewoon eens wat anders :)

Overigens werkte m'n brushed setup aanvankelijk niet, waarna ik besloot brushless te vliegen. Toen zat dat motortje dus achterop, echter, ik vroeg me na verloop van tijd af of het ook voorin kon, jup dat kan. Ik hoef nou ook niet veel gewicht in de neus te douwen om 't zwaartepunt goed te krijgen :p

O ja, even een vraagje. Het viel me op dat met de huidige bevestiging van de motor (dus flinke uitwijking naar boven) de EZ wel gemakkelijker loopings maakt. Kan iemand me misschien wat meer vertellen over de effecten van een richtingafwijking van de motor op het vlieggedrag?

Gisteren ben ik terug gaan vliegen met men easy, maar raakte plots de verbinding kwijt, en vloog recht in een boom! Thuis gekomen, alles gecontroleerd, kristallen verwisseld, en terug gaan vliegen. Alles ging goed, tot op een gegeven moment dat ik terug de besturing kwijt was. Hij reageerde helemaal niet meer op men zender, en hij bleef gewoon doorgaan met de wind mee, hij ging steeds verder en verder en hoger en hoger...
Tot op een gegeven moment dat ik hem kwijt was, hij zat dan al boven de wolken!! Nog wat liggen rondrijden met de wagen, om hem te gaan zoeken, maar hij was weg!!

Is echt flink balen! Hoop maar dat hij veilig terug is kunnen landen zonder ergens schade aan te hebben gericht.

Bestaat er hier soms geen beveiliging voor oid? Zoals een failsave? Ben nu alles kwijt!

In dit geval is mijn vlieger echt gaan vliegen!!

Tsjemig Niels, da's heftig. 8O :cry: Volgende keer een kaartje van één of andere ballonnenwedstrijd of prijsvraag eraan binden. Dan bellen ze vast wel als ze hem gevonden hebben. :? ;)

Gisteren ben ik terug gaan vliegen met men easy, maar raakte plots de verbinding kwijt, en vloog recht in een boom! Thuis gekomen, alles gecontroleerd, kristallen verwisseld, en terug gaan vliegen. Alles ging goed, tot op een gegeven moment dat ik terug de besturing kwijt was. Hij reageerde helemaal niet meer op men zender, en hij bleef gewoon doorgaan met de wind mee, hij ging steeds verder en verder en hoger en hoger...
Tot op een gegeven moment dat ik hem kwijt was, hij zat dan al boven de wolken!! Nog wat liggen rondrijden met de wagen, om hem te gaan zoeken, maar hij was weg!!

Is echt flink balen! Hoop maar dat hij veilig terug is kunnen landen zonder ergens schade aan te hebben gericht.

Bestaat er hier soms geen beveiliging voor oid? Zoals een failsave? Ben nu alles kwijt!

In dit geval is mijn vlieger echt gaan vliegen!!

Misschien zenderaccu of ontvangeraccu leeg? En inderdaad, meeste ESC's hebben een failsafe, je moet 'm echter wel ingeschakeld hebben staan. Eventueel kun je een failsafe erbij kopen en tussen je ontvanger en ESC pluggen. Bij verlies van signaal wordt door de failsafe automatisch het gas wat teruggenomen en gaat je vliegtuig dalen of cirkeltjes vliegen (dalend weliswaar) - afhankelijk van het type failsafe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back