multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoe neem je dan hoogte op? Geef je volhoog dan? Als ik dat doe met mijn overpowerde Easystar dan heeft hij ook niet meer genoeg lift en valt uit de lucht (stall).
Laat het vleugel profiel eens zijn werk doen en je gaat vanzelf wel omhoog. Ok, het gaat iets langzamer, maar dat is voor en beginner juist goed.

Hoi Theo, op jou zat ik eigenlijk te wachten! Je raad een beetje opgevolgd en een 480 motor gekocht (3c lipo) maar ik lijk veel minder vermogen te hebben dan met de orginele. Kan jij me misschien op weg helpen?

crewelwool.jpg

Heee CC, ga je een nieuwe easystar breiën? Of haak je er eentje in elkaar..................:D

halo,

ik ben ook aan het overwegen om een easystar te kopen maar wat is nu het voordeligst ?
-een rtf easystar kopen
of
- een arf easystar en de ander benodigde onderdelen appart te kopen ?
, als iemand nog een interresante aanbieding weet zegt het maar .

alvast bedankt
niels

Laatst bewerkt:
Heee CC, ga je een nieuwe easystar breiën? Of haak je er eentje in elkaar..................:D
Theo,

Je reactie als ervaren Easystar-vlieger valt me een beetje tegen...
Iedereen weet toch dat een gehaakte Easystar veel te veel lucht doorlaat??
De gebreide versie daarentegen is dichter aan elkaar genaaid en dus veel isolerender wat betreft airflow.
Dat ik dat nog moet zeggen...

halo,

ik ben ook aan het overwegen om een easystar te kopen maar wat is nu het voordeligst ?
-een rtf easystar kopen
of
- een arf easystar en de ander benodigde onderdelen appart t kopen ?
, als iemand nog een interresante aanbieding weet zegt het maar .

alvast bedankt
niels
het ligt er helemaal aan wat je wilt, wil je later nog een ander (groter) toestel zou ik zeker voor een losse easystar met een losse zender gaan. een goede optie is de mx-12, hier wil ik binnenkort ook voor gaan. voordeel van een mx12 is dat hij veel uitgebreider is en geheugens heeft :wink:

of ik verder wil gaan ( denk het eerlijk gezegd niet) en ik denk niet dat hier een club in de buurt is ...
over de mx-12 heb ik al veel gelzen maar het is wel een hele dure zender he .. en dat kan ik mij niet veroorloven ...

ik zou toch echt voor een losse set gaan, je hebt hier later veel meer profijt van ook als je bijvoorbeeld wat meer wilt qua rolroeren inbouwen ofzo. en als je eenmaal begint met vliegen wil je niet meer stoppen. een tweede vliegtuig is zo gekocht.

Nou, vanavond dan toch maar de sprong in het diepe gewaagd. Na een paar keer gewoon gooien en uitzweven om het zwaartepunt te bepalen en de accu te verplaatsen zodat alles mooi recht bleef maar een aantal keer gewoon proberen te vliegen. Maar zodra ik met de motor gas geef, trek de EZ behoorlijk naar rechts. Zelfs met bijtrimmen van het roer is-ie niet recht te krijgen. Ik heb gecontroleerd of vleugels, staart en roeren recht zaten en daar was niets mis mee.

Advies, hints, tips, trucs???? :? ;)

Tja en dan is het toch zo makkelijk om lid te zijn van een club. Ik zou zeggen ga er eens langs en wordt lid, je weet nu niet welke gezelligheid en hulp je nu allemaal mist.

Hier via het forum is het heel moeilijk om je nu percies te zeggen wat er mis is waardoor het het model zo sterk naar rechts trekt. Voor mij is het zonder het te zien/voelen niet te doen om je een passende oplossing te geven.

Tja en dan is het toch zo makkelijk om lid te zijn van een club. Ik zou zeggen ga er eens langs en wordt lid, je weet nu niet welke gezelligheid en hulp je nu allemaal mist.

Hier via het forum is het heel moeilijk om je nu percies te zeggen wat er mis is waardoor het het model zo sterk naar rechts trekt. Voor mij is het zonder het te zien/voelen niet te doen om je een passende oplossing te geven.
Hehe, ja hoor dat weet ik wel. ;) Afgelopen zondag was ik al wezen kijken bij de lokale club. Want los van het trial-on-error principe gaat het mij inderdaad vooral om de gezelligheid van de club. Vliegen kan altijd nog. :lol: ;)

Dat het afstellen een gevoelskwestie is ben ik heilig van overtuigd. Maar misschien dat iemand het ook ervaren heeft en wat hints of suggesties zijn nooit verkeerd als leermoment/aandachtspunt. :D

Sleur, ik zei je toch dat de motor naar achteren moest laten wijzen en niet naar de linkerkant :rolling:

Sleur, ik zei je toch dat de motor naar achteren moest laten wijzen en niet naar de linkerkant :rolling:
Ik vond het al raar dat een Twin Star maar 1 motor had. 8O :D :mrgreen:

Gisteravond zouden ze gaan nachtvliegen dus toen het schemerig werd nog even langs gegaan, maar iedereen was al gevlogen. Vandaar de solo-poging. Ik had hem inderdaad liever even laten controleren door een ervaren vlieger. :? Het feit dat er nu iets niet goed is, is uiteraard geen enkele reden om dat ding de hoek in te gooien. Vliegen zal die (en ik besturen ;)).

Nou, vanavond dan toch maar de sprong in het diepe gewaagd. Na een paar keer gewoon gooien en uitzweven om het zwaartepunt te bepalen en de accu te verplaatsen zodat alles mooi recht bleef maar een aantal keer gewoon proberen te vliegen. Maar zodra ik met de motor gas geef, trek de EZ behoorlijk naar rechts. Zelfs met bijtrimmen van het roer is-ie niet recht te krijgen. Ik heb gecontroleerd of vleugels, staart en roeren recht zaten en daar was niets mis mee.

Advies, hints, tips, trucs???? :? ;)

De mijne trekt ook naar rechts (maar da's na een paar slechte landingen) hoewel ie dat volgens mij al een beetje deed vanaf dag 1. (een van m'n vleugels is iets krommer dan de andere).

Heb je het roer op dezelfde stick als je gas? Dan ligt het waarschijnlijk aan je duim.

Kan je de bevestiging van de roerstang nog vrij bewegen (dat zilveren ding waar je de stuurstang mee vast maakt aan het roerhoorntje). Die moet kunnen draaien anders krijg je vreemde "links/rechts" uitslagen. Onder moet ie natuurlijk vast zitten met een schroefje (ben ik ook al een keer verloren).

Laatst bewerkt:
Heb je het roer op dezelfde stick als je gas? Dan ligt het waarschijnlijk aan je duim.
Yep, Mode 2. Dus toch een human error. :? Klinkt wel aannemelijk. Toch eerst dan maar wachten op mijn sim en flink oefenen op gepaste hand-oog coordinatie. :oops: ;) Ik zal de vleugels nog even checken op gelijke kromming.

Bedankt :thumbsup:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back