multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voordeel van de standaard 400 type motor is de lage prijs. Voordelen van de brushless zijn de slijtvastheid (geen koolborstels) en het veel hogere rendement. Wanneer je een motor neemt die hetzelfde vermogen levert als de 400 is die lichter en zuiniger. In de praktijk neem je een die wat sterker is dan hoef je niet continu volgas te vliegen en heb je alsnog een langere vliegtijd :D.

Inmiddels ben ik erachter dat als ik de accu aansluit, de motor gelijk op de hardste stand gaat draaien, dus vol gas en de servo's wel goed werken.
Of de zender nu wel of niet aan staat, maakt niet uit voor de motor: die blijft steeds op z'n hardst draaien. Ik denk toch de regelaar :-S
Ik zou eigenlijk denken dat de throttle input op je zender omgekeerd staat (knuppel omlaag = volgas) maar als hij ook volgas gaat als de zender uit staat kan dat de reden niet zijn.
En in combinatie met die servo's die ook al gek doen... lijkt mij toch dat de ontvanger stuk is.

Ik zou eigenlijk denken dat de throttle input op je zender omgekeerd staat (knuppel omlaag = volgas) maar als hij ook volgas gaat als de zender uit staat kan dat de reden niet zijn.
En in combinatie met die servo's die ook al gek doen... lijkt mij toch dat de ontvanger stuk is.

Misschien moet je je motorkanaal omkeren (ik bedoel "inverteren").
Maw: bij jou is geen gas (of geen zender) maximaal vermogen.
Omkeren doe je op je zender.

Misschien moet je je motorkanaal omkeren (ik bedoel "inverteren").
Maw: bij jou is geen gas (of geen zender) maximaal vermogen.
Omkeren doe je op je zender.
Ja, maar hij had juist verteld dat de motor ook volgas ging draaien als de zender uit staat. Daarom verworp ik die optie juist.

Juist daarom denk ik dat hij het signaal moet omkeren.
Geen zender -> geen signaal naar de ontvanger; ontvanger krijgt geen signaal -> motor draait volgas (krijgt geen "0"signaal).
Ben vrij zeker van mijn zaak, omdat ik dit met mijn Futaba 2.4 GHz exact hetzelfde heb gehad.
Omkeren op mijn zender (kanaal 3 dacht ik) en het motorprobleem was opgelost.

Ik snap niet hoe het iets kan uitmaken dat je een signaal omkeert op een zender die uitgeschakeld staat... maar ik ben dan ook een electronisch analfabeet...
Naar mijn gevoel is het net zoiets als draaien aan de volumeknop van een radiotoestel dat uit staat :-)

Je draait het signaal om als je zender aanstaat.
Dan inverteer (=keer om) je het signaal niet van je zender (al lijkt dat zo), maar je keert dan het signaal om in je ontvanger (maar dat doe je dus vanuit je zender)!
Conclusie: 11.1 volt is 0 volt geworden en 0 volt= 11.1 volt geworden.

Het gaat dus om de gedachtegang:
De zender gebruik je als programmeerhulpje om je ontvanger (die onder spanning staat) te programmeren.

Dan zal je zien dat het werkt zoals het bedoeld is.

Het gaat dus om de gedachtegang:
De zender gebruik je als programmeerhulpje om je ontvanger (die onder spanning staat) te programmeren.
Ah... zodoende. :bday:
Dan is het misschien ook voorstelbaar dat door een storing de ontvanger onbedoeld inverted wordt? Dat zou het geval bverklaren.

Oke,
Wat geeft het voor verschillen om een 2 of 3 Cell lipo te gebruiken?
Gewoon een langere vliegduur...?
3cellen is hoger voltage en geeft meer kracht. de vaak genoemde 480 uit dit draadje op een 480 doet het goed in een easystar. de mijn krijgt deze upgrade binnenkort ook denk ik

Tja, alleen Huibert had goed gelezen ... het werkte allemaal VOORDAT het mis ging, maar eerlijkheidshalve gaf 'ie toen wel steeds na enige tijd vliegen problemen dat de motor zomaar uitviel en de servo's gek gingen doen.
Alles stond goed ingesteld en ook volgas omhoog natuurlijk.

Nu is het met zender aan VOLgas en ook met zender uit VOLgas. Servo's doen het goed. Volgens mij gewoon regelaar stuk.
Nu krijgt ik zoveel verschillende advies. Gelijk borstelloos erin of juist niet.
Het handigste lijkt mij een nieuwe, maar dit maal, goede regelaar voor de standaard permax motor die erbij zat. Als die stuk is kan ik altijd nog het hele zaakje vervangen toch?
Wie weet de juiste regelaar voor die standaard motor? Wil die graag bestellen.

Tja, alleen Huibert had goed gelezen ... het werkte allemaal VOORDAT het mis ging, maar eerlijkheidshalve gaf 'ie toen wel steeds na enige tijd vliegen problemen dat de motor zomaar uitviel en de servo's gek gingen doen.
Alles stond goed ingesteld en ook volgas omhoog natuurlijk.

Nu is het met zender aan VOLgas en ook met zender uit VOLgas. Servo's doen het goed. Volgens mij gewoon regelaar stuk.
Nu krijgt ik zoveel verschillende advies. Gelijk borstelloos erin of juist niet.
Het handigste lijkt mij een nieuwe, maar dit maal, goede regelaar voor de standaard permax motor die erbij zat. Als die stuk is kan ik altijd nog het hele zaakje vervangen toch?
Wie weet de juiste regelaar voor die standaard motor? Wil die graag bestellen.

Op de mijne (ESC) zit zo'n jumpertje. Als je die eraf haalt reset ie het geheugen. Opnieuw instellen en terug plaatsen om het vast te zetten. Majaa, moet je wel een jumpertje hebben. :confused: (Een robbe 819, schijnt ook goed te werken met 3s lipo's en de 480 motor). Maar je kan er al mee vliegen, gas erop, brushless. :evilbat:

Laatst bewerkt:
deze kan ook op de 480 maar heeft geen lipo afslag voor 3s lipo, dus een liposavertje erbij. qua ameres kan hij het makkelijk aan.

De eerste post.
Ik heb aangeschaft een easystar, nieuwe kleuren.
De opzet is de standaard motor, dit omat ik nog moet leren, en een 7,4 volt Lipo.
Ik had al een multiplex zender en ontvanger en lipo lader.
Ik zal mijn bevindingen hier posten.
Ik kies voor de easystar omdat ik veel gelezen heb op o.a. dit forum.
Nu nog mooi weer en mijn schoonzoon met brevet om te leren.
Grtz Larry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back