Multicopter Café

Dat ziet er goed uit Boris, goed voor de LOS skills:D:alien:

Hij doet het al :D:D

Een 3D quad kan je best met zelf centrerende sticks vliegen, anders wordt het wel heel lastig.

Ja man...dit is echt opnieuw leren vliegen. Heb toenstraks even kort gehoverd en zelfs dat was al moeilijk. Je bent gewend om throttle omlaag te doen en dan gaat het vol gas de grond in :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Was zelf ook bezig met een 3D los quadje, Jazz gaat men escs flashes 1 va de dagen.
Denk dat 3D FPV makkelijker is dan los...

Dat denk ik ook. Zelf had ik echt meeste moeite met de throttle zelfs bij hoveren. Automatisme in mijn hoofd gooit de throttle te ver naar beneden. Heb het al een paar keer flink laten stuiteren.
Misschien dat inderdaad centrerende stick gaat werken.

Een 3D quad kan je best met zelf centrerende sticks vliegen, anders wordt het wel heel lastig.

Yup...misschien wel met een 3D quad... maar uiteindelijk moet je er gewend aan raken denk ik. Een "stop" op je gas stick gaat super irritant worden als je lekker druk bezig bent om van normal naar inverted te switchen/vliegen, en weer terug etc.

Als je een 3D collective pitch heli vliegt dan merk je geeneens verschil meer tussen positief of negatief.. en is het puur gevoel. De zender staat dus ook zonder centreer-punt op het gas... collective pitch is supersmooth... maar moeilijk te realiseren op een quad maar zou wel het mooiste zijn. 3D firmware op de regelaars zijn het makkelijkst, en ook de minste "mechanische" schade als hij besluit de aardkorst in te schieten:twisted: Met een heli draait alles volledig de soep in :( Dan zijn quads toch heel wat gebruiksvriendelijker:D

Het reversen van de motoren zou eigenlijk in een 0.000001 seconde moeten gebeuren... zodat je het vrijwel niet merkt.. en dus altijd power hebt zoals bij collective pitch. Helaas zijn die regelaars nog niet zo snel.

Hij doet het al :D:D

Ja man...dit is echt opnieuw leren vliegen. Heb toenstraks even kort gehoverd en zelfs dat was al moeilijk. Je bent gewend om throttle omlaag te doen en dan gaat het vol gas de grond in :D

Haha succes! Dat gebeurd dus ook met collective pitch, en dan heb je een mooie krater in de grond gedraaid:D

Was zelf ook bezig met een 3D los quadje, Jazz gaat men escs flashes 1 va de dagen.
Denk dat 3D FPV makkelijker is dan los...

FPV is zowiezo makkelijker dan LOS vliegen... links blijft links.. rechts blijft rechts... dus ook inverted.. LOS 3D vliegen is een pure mindf*ck:alien:

Afstanden inschatten en anticiperen op wat je door dat kleine pieplensje ziet is wat FPV in het begin zo onwennig en lastig maakt, maar uiteindelijk heb je jezelf sneller FPV vliegen aangeleerd dan LOS vliegen. Op het scherpst van de snede word alles natuurlijk heel snel moeilijk;)

Maar wat lijkt het mij supervet om 3D FPV te vliegen met zo'n mini... een beetje zoals onderstaand filmpje maar dan nog strakker zoals je dat met een quad zo mooi kunt doen. Dit filmpje is gevlogen met een wiebeldewapsie plank :D Maar je krijgt een beetje een idee van wat ik bedoel:

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemiddag,

Net nieuw in de multicopter, veel gelezen maar één vraag blijft me toch onduidelijk.

Ik heb een Naze 32 en een orangeRx R620. Nu vraag ik me af, welke kabel moet ik gebruiken om de S.Bus verbding te realiseren?

Alvast bedankt voor jullie hulp!.

Net nog ff gevlogen maar toch weer het probleem dat de quad soms doorblijft draaien als ik stevig yaw rechts doe. Als ik yaw links doe ondervindt ik geen problemen. Enige tijd geleden had ik hier ook al een beetje last van maar toen heb ik schoeven van een van de motoren lossen gedraaid omdat deze zwaarder liep. Zou de motor voor de problemen kunnen zorgen? Heeft iemand gelijkmatige problemen (gehad)?

Dit kan in je motoren zitten. Zorg dat ze allemaal soepel kunnen draaien en dat as en bell niet tegengehouden worden door wat dan ook.
Dubbelcheck ook even je eindpunten of deze gelijk liggen en of je midden nog in het midden ligt.

Dit kan in je motoren zitten. Zorg dat ze allemaal soepel kunnen draaien en dat as en bell niet tegengehouden worden door wat dan ook.
Dubbelcheck ook even je eindpunten of deze gelijk liggen en of je midden nog in het midden ligt.
Wat bedoel je met de eind- en middelpunten?

Net nog ff gevlogen maar toch weer het probleem dat de quad soms doorblijft draaien als ik stevig yaw rechts doe. Als ik yaw links doe ondervindt ik geen problemen. Enige tijd geleden had ik hier ook al een beetje last van maar toen heb ik schoeven van een van de motoren lossen gedraaid omdat deze zwaarder liep. Zou de motor voor de problemen kunnen zorgen? Heeft iemand gelijkmatige problemen (gehad)?
klinkt als een probleem met afstelling. Welke settings zijn het?

Back