Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Dat doe ik altijd met een 7-gaten zaag (voorzichtig) en dan de randjes netjes maken met een dremel. Anderen doen dit ook wel met een lexaan schaar of een snijpasser.

FAM_2180.jpg
 
Als je een grote slijpschijf pakt voor de dremel en hem er met de vlakke kant doorheen drukt krijg je een perfect rond gat in de body.
 
Dank je wel Randy!
Hopelijk gaan we er veel plezier aan beleven!

Doe jij niet mee dit seizoen aan een wedstrijd?
 
Dank je wel Randy!
Hopelijk gaan we er veel plezier aan beleven!

Doe jij niet mee dit seizoen aan een wedstrijd?

Hey misschien dat ik een keer aan een club wedstrijd mee ga doen, maar dat ligt eraan of ik de tijd ervoor heb. Ik kan iedergeval niet wachten dat ik weer de baan op kan. Heb nou ook de losi scte met de hobbywing combo, ben ook zeer benieuwd hoe mij dat gaat bevallen.
 
Mijn elektro mbx6 is terug voorzien van een nitro motor :D Er zit nu en Fioroni .21 op (zelfde als de Ninja MR) en die motor loopt nog prima.

1 vreemd ding is: Ik heb m'n radio tray van m'n mbx6eu overgezet naar de elektro buggy, het model gekopieerd in m'n zender zodat ik niet alle servo's moet herkalibreren. Enkel de trim en de EPA van de gas servo moest veranderd worden.
Zonet even met de auto gereden om de motor te testen en als ik een meter of 40m van me af ben reageert de stuurservo niet meer :/ Gas kan ik wel nog geven. Loop ik er terug naartoe, dan werkt hij weer als ik er 10m van ben.
Echt vreemd omdat ik in m'n andere auto nooit problemen gehad heb met die servo.
Zou dit kunnen komen omdat m'n antenne gewoon in de ontvanger box ligt? (horizontaal) Ik vind het alleen raar dat ik wel nog gas kan geven, maar niet sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel meermaals met een horizontale antenne gereden en nooit problemen mee gehad, maar dat was op circuit. Op straat rij ik eigenlijk nooit tenzij een motor volledig ontregeld is. Dan rij ik een paar keer op en neer om de motor af te stellen.

In m'n touringcar heb ik nog gewoon de antenne op het topdeck gekleefd met tape en dat werkte prima. Die M11x rijkt normaal erg ver (bigscale speedboten) dus ik vond het al raar.

Nja, dan maar binnenkort om 2 servo's gaan. Wel vreemd dat ik dit in Purmerend niet gemerkt heb, want dat is de laatste keer dat ik met de auto gereden heb en toen ging alles perfect. Wel in de halve finale een redelijk klapt gemaakt, maar daarna nog 10min verder gereden zonder probs.

Ben aan het twijfelen tussen de Hitec 7940TH & 7945TH combo of een goedkoper alternatief. Liefst 0.12s/18kg+ voor het stuur en 12kg/0.10s voor de gas.
 
Ik ken vooral de Hitec 7955TG, die is krachtig zat maar hij is wat luidruchtigr dan de Ace. ik heb ook een snellere Hitec de 7985 MG. Die is ietsje stiller. Ik heb die nieuwe nog niet geprobeerd.
 
Die Hitecs zijn inderdaad luid als er kracht op komt, das het teken dat ie goed zijn best doet om naar zijn positie te gaan waarin hij moet staan :D En voor mij maakt het niet uit als een servo luid of stil is. Een luide servo is zelfs makkelijker om endpoints mee af te stellen :D
 
Ik gebruik de Hitec 7950 en de 7945. Vind het erg goede servo's, ze zijn robust en kwalitatief beter dan Savox of Orion. Hier betaal je dan ook voor (zijn redelijk aan de prijs).
 
Kwalitatief beter?
Prijs / kwaliteit is Savox gewoon een super degelijke servo...
De Hitec's waarover jullie spreken lopen allemaal rond de 100 euro en meer...
Daar heb je 2 Savox servo's voor :)

Ikzelf heb ook Sanwa servo's die nog iets duurder zijn als de Hitec's maar voel ik daardoor verschil met bvb een Ace of Savox...?

Je kan gewoon niet mis gaan met een van deze merken...
 
Kwalitatief beter?
Prijs / kwaliteit is Savox gewoon een super degelijke servo...
De Hitec's waarover jullie spreken lopen allemaal rond de 100 euro en meer...
Daar heb je 2 Savox servo's voor :)

Ikzelf heb ook Sanwa servo's die nog iets duurder zijn als de Hitec's maar voel ik daardoor verschil met bvb een Ace of Savox...?

Je kan gewoon niet mis gaan met een van deze merken...

Imo is Hitec kwalitatief beter inderdaad. Op de Savox zit na een jaar speling op de uitgaande as. Dat heb je bij de Hitec's niet. Tevens gebruiken de Hitec's sterkere tandwielen & onderdelen.

Ik heb bij Savox al 2 maal een revisiesetje moeten bestellen. 1 x voor een kapot tandwiel (1256tg) en 1 x voor een versleten lager (1258tg). Wel na een jaar van intensief gebruik, maar toch...

Prijs/kwaliteit zijn de Savox inderdaad uitstekend. Ik gebruik ze zelf daarom ook. Maar als ik moest kiezen...dan toch Hitec ;)

Ik weet overigens niet hoe de nieuwe HV Savox-en met metalen tandwielen zijn. Ze hebben nu ook een torq beest in volledig alu behuizing zag ik wel.
 
Ik zweer nog steeds bij de DS1015's....... Ik heb nu al bijna 4 jaar een setje in zowel de truggy als buggy zitten die misbruikt worden en afgezien van 1x een gestript tandwiel op de uitgaande as bij de truggy nog nooit problemen gehad.

In 4 jaar tijd op 4 servo's 1x een tandwieltje moeten vervangen is toch best netjes dacht ik zo.
 
Back
Top