Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Morgen voor het eerst sinds de sluiting van NBR nog eens nitro rijden, de elektro gaat uiteraard mee :). Kurt, Celifor en ik trekken naar het voor ons verre Purmerend.

Niet met een OS speed deze keer, maar met een Alpha A872 met ALPHA 2090 uitlaat erop. Door een promo deze combo voor 180€ gekocht.

Zowel kurt als ik zijn benieuwd naar de prestaties van de Alpha motor. Hopelijk is deze behoorlijk goed, want moet het opnemen tegen 2x een OS Speed xzb .21 :murder:.

Daarna eens beginnen met mijn truggy af te bouwen en dan wachten op de MBX6R. Beide voorzien van een OS Speed uiteraard, deze liggen boven ongeduldig te wachten :cool:.

6338490812_fe8cd471eb.jpg
 
"Lifestyle of the rich and the famous....."
Maak er een mooie dag van!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet met een OS speed deze keer, maar met een Alpha A872 met ALPHA 2090 uitlaat erop. Door een promo deze combo voor 180€ gekocht.

Zowel kurt als ik zijn benieuwd naar de prestaties van de Alpha motor. Hopelijk is deze behoorlijk goed, want moet het opnemen tegen 2x een OS Speed xzb .21

De Alpha gaat niet tegen vallen..., heb je hem wel al ingelopen? Anders even de föhn erbij want ze hebben nogal wat klemming. Als ik tijd vind zal ik vandaag even op de webcam van MVW kijken.

Veel plezier op de nieuwe baan, met 1 bekend element erin...de wallride uit Mol.
 
De webcam staat helaas niet aan.
Meh, ik wil ook nog eens 1/8 rijden. Ik ga proberen naar de snert te gaan als het in m'n planning past. Al ziet het er tot nu toe wel positief uit :D
 
We zijn op de terugweg se :)
Het dagje MVW was super meegevallen!
Het vorige circuit was al leuk, maar het nieuwe is nog veel leuker! Het is veel vloeiender en het stukje Mol zit erin :D

Ook leuk was dat er constant een man of 10 op de driverstand stonden!

Stewie zijn Alpha is zeker niet tegengevallen.
Wat een klemming had dat ding!

Mijn OS ging ook als de brandweer :o

Was veel te lang geleden dat we nog nitro gereden hadden.
Had de ECO ook bij maar daar heb ik maar 1 lipo mee gereden :D
 
De alpha had idd veel klemming. Zelfs met de rc sure start toch enkele keren vast geraakt op de startbox.
Kwa power zit het op de Alpha wel goed, jammer dat hij op het einde ergens lekte, waardoor hij met rijke afstelling wat te warm werd. Denk bij de carburator, in de week eens bekijken...

De nieuwe baan is ook lekker vloeiend, met een leuke jump sectie naar de wall toe.

Was echt plezant na 6 maanden nog eens nitro te rijden, de eco is zelfs niet in actie geweest :murder:
 
De alpha had idd veel klemming. Zelfs met de rc sure start toch enkele keren vast geraakt op de startbox.
Kwa power zit het op de Alpha wel goed, jammer dat hij op het einde ergens lekte, waardoor hij met rijke afstelling wat te warm werd. Denk bij de carburator, in de week eens bekijken...

De nieuwe baan is ook lekker vloeiend, met een leuke jump sectie naar de wall toe.

Was echt plezant na 6 maanden nog eens nitro te rijden, de eco is zelfs niet in actie geweest :murder:

De alpha motoren staan bekend om de dat ze bij de carb vaak gaan lekken, probleem ligt meestal bij de high speed needle o-ring, een dubble o ring plaatsen en het is meestal op gelost. Of als je toevallig nog cabs heb liggen een nova en een os carb passen perfect;)
 
Vandaag leuke dag gehad met Stewie en kurtje!
Eerste keer met mijn mbx6 nitro gereden en ik dacht dat de os speed onder moest doen voor mijne eco :shock:
 
De alpha motoren staan bekend om de dat ze bij de carb vaak gaan lekken, probleem ligt meestal bij de high speed needle o-ring, een dubble o ring plaatsen en het is meestal op gelost. Of als je toevallig nog cabs heb liggen een nova en een os carb passen perfect;)

Ah k, goed om te weten. Kan het aan het lek liggen dat de temp redelijk hoog opklom? Hij ging op het einde wel al lekker, bijna een liter gereden vandaag :).

Heb nog 2 OS carbs liggen, heb namelijk 2 gloednieuwe OS speed xzb .21 liggen. Maar dat feest zal toch niet doorgaan :D.

Zal er in de week eens aandachtig naar kijken.

Ja Celifor, dagje was geslaagd en vond je zeer goed rondgaan vandaag.
Dat voor een eerste maal op dat circuit te rijden :).
 
Idd kan wel goed zijn dat hij daar lekt, had ik daar ook al gedacht en gezegd...
Ff open doen Stewie :)

Ja Stef je deed dat echt goed, beetje draaien aan de schroefjes van mezelf en jij deed al de rest whahaha :) je ging goed rond, reed beter met je nitro als met je electro!

Voor mezelf ben ik wel tevreden, ging redelijk rond... :p :D Afstelling van de auto is nog niet optimaal maar dat komt wel :)

Stewie merci om de achterbank op te vullen :D whahaha
Lijkt me wel te kunnen eh Stewie, hij krijgt minder nitro dus wordt warmer eh...
 
Een nieuwe motor met (erg) strakke passing heeft al gauw de neiging wat warmer te gaan lopen puur door de wrijving tussen zuiger en cilinder , zeker als je er wat meer tempo mee gaat maken...

Carb en seals even nalopen kan nooit kwaad natuurlijk ;) Vet de seals gelijk een beetje in met b.v. afterrun als je hem toch open hebt , verminderd de wrijving een beetje en spaart zo je seals bij het stellen.
 
Ah k, goed om te weten. Kan het aan het lek liggen dat de temp redelijk hoog opklom? Hij ging op het einde wel al lekker, bijna een liter gereden vandaag :).

Heb nog 2 OS carbs liggen, heb namelijk 2 gloednieuwe OS speed xzb .21 liggen. Maar dat feest zal toch niet doorgaan :D.

Zal er in de week eens aandachtig naar kijken.

Ja Celifor, dagje was geslaagd en vond je zeer goed rondgaan vandaag.
Dat voor een eerste maal op dat circuit te rijden :).

Als de motor ergens valse lucht trekt, dan kan de temp van de motor inderdaad omhoog klimmen.
 
Lijkt me inderdaad ook zo Stewie, door de nauwe passig werd hij iets warmer... Al is 110 graden nog wel aanvaardbaar. En je tempo lag op het einde toch wel hoog!
 
Lijkt me inderdaad ook zo Stewie, door de nauwe passig werd hij iets warmer... Al is 110 graden nog wel aanvaardbaar. En je tempo lag op het einde toch wel hoog!

:D Gaan met die :banana:!

Je was in het begin nogtans aant lachen met mijn tegen 25 km/h viertaktende Alpha. Maar niet stilvallen eh :p

We zullen zien als hem terug sealed en wat losseris wat de temp doet.
Zal wss ergens volgend jaar zijn...
 
Na een tijdje bouwen is mijn truggy ook af :D.

MBX6T met OS Speed xzb .21, OS T2090 uitlaat, JVD koppeling, RT cluthcbell, RB koeler en Kingheads extended motormount.
Servo's zijn de Savöx 1256TG op stuur en Savöx 1258tg op gas/rem.
Kriebelt om ermee te rijden, maar zal nog ff duren :(.

6446055183_5b9a88cfe7.jpg


6446054791_3126417142.jpg



Deze body komt erop (wel met de fasmask verwijderd van de vensters :cool:).
Wederom, bedankt Wouter :D.

6446074549_1435ca560a.jpg


Nu nog even wachten op de MBX6R...
 
Back
Top