Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Is de as van de motor spelingsvrij (zijdelings) en nog recht?
Lijkt me een ander probleem dan slechte gearmesh of dergelijke.

Ja ik had met mijn V3 conversion kit met stalen spur het probleem dat mijn pinion heel warm werd, en toen liet die ook vaak los en viel zelfs van de as af. (bleef wel heel)

Misschien eens een paar euro aan een plastic spur uit geven? Werkte prima voor mij!

Sorry, ik zie net dat hij verkocht is:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand waar ik een conversion kit kan kopen voor de MBX6T in Nederland?

AK-modelbouw kan hem wel leveren denk ik! Of speedhouse (daar heb ik hem gekocht). Moet bij beide partijen apart besteld worden en dan kost het een tijdje. Is ook een periode nergens op voorraad geweest!

Is de as van de motor spelingsvrij (zijdelings) en nog recht?
Lijkt me een ander probleem dan slechte gearmesh of dergelijke.

Dit zou goed moeten zijn. Motor nog niet echt oud en was werkend toen ik hem verkocht! Ik hoop dat het met een nieuwe spur en nieuwe pinion opgelost is. En natuurlijk op de juiste manier gear mesh afregelen. Teveel speling is killing!

AK-modelbouw kan hem wel leveren denk ik! Of speedhouse (daar heb ik hem gekocht). Moet bij beide partijen apart besteld worden en dan kost het een tijdje. Is ook een periode nergens op voorraad geweest!

Ik heb naar beiden een email gestuurd. Dank je wel allemaal.

Ik heb nog eventueel een simpele ombouw van nitro naar electro voor de mbx6
Is zo'n absima dingetje , motorsteun en accubak.

Heb zelf de tekno v4 gebouwd omdat ik die niet kon annuleren.

Motortje komt van HobbyRC vandaan en indd heb m werkend gezien en geen problemen met t as.
Hobby mag wat kosten , maar dit is de laatste oplossing voor mij. Anders gaat ie uit elkaar en de verkoop in.

Ik geloof dat de motor nog goed is hoor, was maar een denkpiste.

Dan zou ik toch serieus naar de gearmesh kijken. Als je naar hier komt zet ik hem wel goed voor je lol :).

Misschien zijn je schoefjes van je motormounth wat los gedraait dat de pinion schuiner op je spur terecht komt? Heb ik ook eens gehad.

@ Precision: Klinkt wellicht gek, maar zou je een goede foto kunnen maken van hoe alles eruit ziet en hoe je ermee wil gaan rijden. En hier op het forum tonen. Kunnen we eens kijken en een GO! geven. Veel kennis hier! Dus moet lukken. Ik ben donderdag overdag in Gouda en dan kan je ook langskomen als je wilt, kijken we er samen naar!

Het nadeel van een plastic spur in combinatie met een Tekno chassis is dat als de motormount los geraakt je veel kans hebt dat je pinion de spur kaal vreet.
Dus de 4 schroeven van de motormount erg goed vetvrij maken en daarna locktiten, en wachten voordat de locktite is uitgehard voordat je gaat rijden.
Dat laatste deed ik dus niet en dat heeft me een plastic spur gekost.

Als je de spur/pinion goed afstelt is het geluidsniveau tov een plastieke echt niet hoger hoor. Ik rij met staal en dat is echt niet veel luider dan de buggys die op purmerend rijden met een plastic spur.

Mijn ervaring met een MBX6T elektro met stalen spur tov een MBX6 eco met plastic spur spreekt zich toch serieus in het voordeel van de plastic uit. Een stalen maakt gevoelig meer herrie.

Ik vind dat nu niet zo een probleem omdat het nu eenmaal eigen is aan de materialen. Enkel binnen is eens stalen spur niet zo aangenaam omdat je het dan veel harder hoort.

Back