Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Heb er nu een plastic 46t spur opgezet met een nieuwe 16t pinion.
Heb zowel een reserve 44t plastic als een 46t metalen liggen nieuw als backup.

Zal zsm ff pica posten.

Heb de pinion afgesteld met een a4 tje. Tussengezet en afgesteld zo doe ik altijd namelijk. Cross my fingers

Als je binnen rijdt kan het idd misschien onaangenaam over komen.

@precision, wel hopelijk het a4tje eenmaal dubbel gevouwen? Anders zit het te strak op mekaar.

Ok hierbij de foto's

Dit is de pinion

h83d.jpg

Nieuwe pinion en spur (hij staat er echt recht voor en niet schuin)

ulp7.jpg

De afstand tussen spur en pinion (46t en 16t)

siqm.jpg

Zijn wat plattere tanden indd. Ben er niet zo gek van als ik eerlijk moet zijn.
Zou dat kwaad kunnen dan ? Dit is de eerste pinion die ik heb gehad die wat plat is ip puntig als de rest.

Het lijkt mij niet goed, het oppervlak waar de tanden elkaar op pakken word nu veel kleiner, waardoor je hem nog sneller zal strippen..

Ja het is een mod1 , als je naar de 1 e foto kijkt van de kapotte pinion , die heeft punten.
Dat is ook een HPI tandwiel. Die er nu op zit heb ik geen idee welke merk/kwaliteit het is.
En deze is indd wat vlakker.

Lipos zijn vol , ik ga m s zo rustig ff uittesten.

Nou eerste indruk is positief , loopt als de brandweer , en geen losse pinion enof slijtage op spur gear. Ben tot nu toe erg tevreden.

Nou is mijn vraag , enig idee waar ik FTW kappen kan kopen in NL of BE ?
Nou past me body er niet echt meer op , en ik zag dat FTW Exabyte kappen heeft voor de Tekno V4 chassis.

Vandaag een setje onroad banden voorop gemonteerd , een proline bulldog kap besteld , gespoten en geplaatst.
Kap paste niet , moest aardig wat aanpassen , maar hij zit erop dmv velcro (klitteband gedoe) wou geen Losi kap erop en een bulldog staat wat mooier.

2x 3s lipo erin gedaan met een nieuwe betere 18t pinion van hpi.

Nondeju wat loopt dat ding hard , ben zo blij dat ik een traantje ga laten hahahaha. Op 5s vondt ik t al goed rap maar dit is een ander verhaal.
Zal morgen s wat fotos posten.

Heb ooit eens 6s getest op een hpi vorza en heb onmiddelijk de remote teruggegeven. Die trok instant wheelies en dergelijke.
Niet normaal :D

Is niet leuk meer 6s , lipos staan te koop.
Ga liever op 5s verder.

Heb een vraag mbt tot de middendiff.
Hiervan heb ik de olie vervangen voor een 30000 van Mugen zelf.
Of zou ik een wat dunnere moeten nemen ?
Wat er in de voor en achter diff zit heb ik geen idee.

Ik moet wel zeggen dat t goed zwaar draait zo in de hand de diff.

Hallo, ik heb net een roller mbx6eco, maar ik weet niet wat ik op de regelaar moet zetten. Ik bestel namelijk 4s lipo van turnigy en daar zitten 4mm connectoren op, maar is het handiger om dan gelijk wat ec5s mee te bestellen?

Hallo, om mijn servo te monteren heb ik nog een onderdeel nodig, hieronder op de afbeelding. Als je er nog een kwijt wil of overhebt zou ik het graag horen, natuurlijk tegen een kleine vergoeding.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back