Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Ik kon het niet laten, heb een JC Xray 808 kap gekocht voor mn V3 chassis... Deze winter dus een 2de MBX6 opbouwen!

Is hier trouwens iemand die met de CC 2650 kv motor en 3S lipo (of iets in die trent) rijd? Aangezien ik er nog 1 hebben liggen, ben ik benieuwd wat dat doet qua balans en gewicht.
 
Laatst bewerkt:
Hoppa, het kapje is binnen (de 0071 idd). Gisteravond uitgeknipt en gepast.
Nu valt het op dat de kap op de hoeken van het chassis niet helemaal lekker past... Hebben jullie daar iets in aangepast of ben ik te precies?
 
Hallo allemaal,

Heb een MBX6-T (Tekno V4) gekocht, ben eigenlijk opzoek naar de maten van de Accubox om hiervoor geschikte lipo's te bestellen.

Als iemand deze weet of kan doorgeven graag want kan nu niet bepalen welke passen.
Zelf ga ik waarschijnlijk voor Turnigy Nano bij HK, als iemand een kan aanraden hoor ik dat ook graag. (De site ligt er momenteel uit dus kan even niet aangeven welke ik op het oog heb)

Verder ter info heb ik een HW Xerun 2000kv en Ace 1015 DS besteld voor de auto.
 
De truggy tekno kit heeft ook een 2de langere battery tray standaard meegeleverd
.
In de V3 gebruikte ik gewoon de turnigy 5000 mAh's 40C en had nog wat plaats over. Als ik mij herinner was dat met de kleine tray...

In hoogte ben je niet erg beperkt met de truggy.
 
Ga voor een Gens-Ace. Betere kwaliteit en prijs technisch geen grote verschillen (volgens mij). Klik hier voor ervaring hier op MBF.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een gewetensvraag. Levert een Eco chassis (met 2 krasjes) en 2 shocktowers nog wat op? Ik bedoel, dat is toch handig om een e-conversie te maken of niet?
 
Vrees dat een eco chassis niet zoveel opbrengt hoor, kunt proberen.
De krasjes zouden niet veel moeten uitmaken :).

Als je conversie wil doen moet je of vertrekken van een EU of de lange as al apart bijkopen...

Wat wil je voor de shocktowers :p.
 
Als je conversie wil doen moet je of vertrekken van een EU of de lange as al apart bijkopen...

Wat wil je voor de shocktowers :p.

Maar stel je hebt een gewone MBX6 en je wilt een e-conversie doen Dan heb je de Monster en de Tekno conversie die allebei het kortere Nitro chassis hebben. Dus als je het langere chassis wil kan je het verlengde Nitro chassis kiezen (wat dan geen nut heeft) of het Eco chassis, correct?
Als je dan het Eco chassis neemt heb je nog nodig een:
-motormount
-verlengde Eco centrale achteras
-Eco accubakje
-Eco servomount en ontvangerbakje
-e.v. alu i.p.v. de 3mm CF shocktowers
mis ik iets?
Oh en doe maar bod voor de shocktowers...
 
Even een vraagje, die ik maar hier stel aangezien hier mensen kijken met dezelfde auto.
Heb gisteren me Elektro Truggy afgebouwd (tekno V4) en wil eigenlijk met een mechanische rem gaan rijden.
Echter probleem is dat me pinion niet past, of hij raakt de Spur niet of maar voor de helft.

op de laatste gaten past hij niet dan loopt hij op de remblokken vast.

Iemand tips of uitleg want de handleiding is hier niet heel duidelijk over.
Is onder en bovenkant anders in afmetingen waardoor hij beter past op ze kop? (heb nu Tekno boven.)
 
bij deze dit is mijn Truggy geworden :)

full


Greetz
Vipe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Viper, vette kap hoor.

Mijne mbx6t is zover gebouwd dat hij op het tekno V3 chassis over gezet kon worden. Maar er is ondertussen een OS Speed motortje voor gekocht :). Er zullen dus foto's komen in het brandstof topic :p.

Als iemand interesse heeft in een MBX6T tekno V3 chassis met traktion drive en extra sideguards (kunnen ook op de V4), laat dan maar iets weten :).

Spawn, kan je hier een foto plaatsen? Kan niet echt een beeld vormen, enkel dat het achterte deel van de pinion te dik is en dus niet onder de remschoenen past?

6362427379_12b14b9f90.jpg


Heb nog wat werk, moet hierna nog 2 buggy's bouwen :D
 
Laatst bewerkt:
Allereerst mooie kappen...

Spawn, kan je hier een foto plaatsen? Kan niet echt een beeld vormen, enkel dat het achterte deel van de pinion te dik is en dus niet onder de remschoenen past?

Heb het probleem gevonden, allereerst moet een M1 pinion hebben en niet die van Xerun.
Ten tweede moet het een longpinion zijn (zoals ook vermeld in de handleiding van Tekno, maar begreep het niet goed).

De mechanische rem gaat eruit, dus probleem is dan ook opgelost.
Dacht goed te doen aan mechanische rem, maar hoor alleen maar dure zender en problemen erover.

Vandaag wat kleine tips gehad dus de auto gaat weer in de stijgers voor upgrades.
 
Back
Top